Wat vinden jullie echt talent?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:23

Er gevoel voor hebben en alles op alles willen zetten voor zijn/haar paardje.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:39

Fanatiek zijn, gevoel en liefde voor paarden, en ruitergevoel. Maar of talent echt tot uiting komt heeft heel veel te maken met omstandigheden.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:25

Iemand die zich 100% wil inzetten voor paarden en het graag allemaal wil leren

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 09:53

liza van loon schreef:
Iemand die zich 100% wil inzetten voor paarden en het graag allemaal wil leren


Ik ken een aantal mensen die motivatie genoeg hadden, maar die hadden het echt niet in zich gewoon. Dat is voor mij geen talent.

linny2

Berichten: 652
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: broek op langedijk/noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 10:06

je moet met je paard/pony op kunnen schieten.... als je alleen kunt rijden door te slaan dan kan je niet rijden... Tong uitsteken

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 10:21

Een talent is voor mij iemand die zoveel gevoel heeft voor een paard zowel in de omgang als tijdens het rijden, dat hij/zij elk willekeurig paard (mits beleerd Knipoog) ogenschijnlijk moeiteloos goed weet voor te stellen. Het zijn ook vaak types waar elk paard wel voor lijkt te willen werken en zijn beste beentje voor zet, terwijl ze aan de eigen ruiter/amazone soms een broertje dood hebben.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 10:24

iemand die bovenstaande dingen van nature heeft of instinctief aanvoelt.

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 10:37

Ook belangrijk vind ik wel dat je serieus bezig moet zijn, maar het paard
en jij er plezier in moet blijven hebben, ik vind het in iedergeval niet
prettig als mijn pony een beetje "verdrietig" kijkt met weinig plezier Scheve mond

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 16:55

Willem Greve Haha!

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 17:26

Dat vind ik best slecht voorbeeld, bijna iedereen die veel geld heeft, goed paard
en ook nog best goed kan rijden komt best hoog..........

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:32

maar sommige mensen zetten zich er heel erg voor in om goed te leren paardrijden, maar die kunnen gewoon niet goed rijden. Ik vind dus niet dat je talent als je je inzet. gevoel voor het paard, en het beste eruit halen dat vind ik talent

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:59

Willem Greve heeft het helemaal niet zo makkelijk hoor!! En krijgt van pa (Jan Greve) ook niet alles in de schoot geworpen. Dat hij nu Karandasj mag rijden, is voor hem ook een mazzeltje. Roelof Bril zou hem eigenlijk rijden, die vond jan beter.... Haha!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:00

Okkie1"]
[quote="liza van loon schreef:
Iemand die zich 100% wil inzetten voor paarden en het graag allemaal wil leren


Ik ken een aantal mensen die motivatie genoeg hadden, maar die hadden het echt niet in zich gewoon. Dat is voor mij geen talent.
[/quote]

Ja inderdaad, motivatie heeft niets te maken met talent... .
Het is wel zo dat degene die talent heeft, ook wel motivatie nodig heeft om écht aan de top te komen.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:14

Ik ken er genoeg die al JAREN les hebben en elke dag rijden, maar die nog steeds geen vooruitgang tonen. Net als bij alice in Idols: sommige hebben HET gewoon niet.... Haha!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:17

Uhm.. iemand met talent heeft bovenstaande dingen van nature, dus antwoord van SuperPepeijn.
Dus ruitergevoel, paard goed aan kunnen voelen etcetera.

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 18:54

Zijn er nog meer mensen met meningen? Clown

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:23

5 jaar geleden... en vriend van één van mijn stalgenootjes. Nog nooit paardgereden. Stapt achter in het land op een paard met een halstertje en galopeert rustig met dat paard naar voor. Een perfecte zit en niets geen getrek en gedoe. En dat op een paard waarvan meniggeen met een zadel en hoofdstel vanaf viel.
Ja dat noem ik talent. En dit is niet een toevalstreffer. Elke keer als hij dit deed, was het paard braaf en rustig...net als alle andere paarden.

Zoals SP dus al zegt... noem het instinctief, van nature kunnen..... ik sta dan in ieder geval met open oogjes...want helaas heb ik weinig talent mbt paardrijden

Lisa86
Berichten: 5
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:27

Voor mij is Willem Greve een echt talent de manier waarop hij rijd en met paarden omgaat . De rust die hij uitstraalt fantastisch

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 23:22

Meer aanleg hebben voor een bepaald iets dan de meeste anderen. Niet meer en niet minder dan dat vind ik echt talent.

elke_fyfel

Berichten: 725
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Maaseik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 11:06

Rustig blijven als je paard begint te trekken en te klieren Clown (Heb ik nog steeds moeilijkheden mee, maar een goeie vriendin (r0mina op bokt) kan heel rustig blijven , en als we samen rijden helpt ze me daarbij om rustig te blijven thnx Bloos )

Mensen die 1 worden met hun paard ... Die fijn kunnen samenwerken met hun paard ... Diegene die plezier in het rijden houden ..... Diegene die met paarden omgaan zoals ze met hun beste vrienden zouden omgaan...

Maar nog 1 talent vind ik ... Het gedrag van vele paarden ! Ze zijn zo sterk , ze zouden zich gewoon kunnen lostrekken en weglopen , gewoon ons ervan af kunnen gooien ... maar dat doen zeer veel paarden niet ....
(Volgens mij is dit eigelijk dat het paard respect voor je heeft paard toch ...)

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 14:13

Ik denk dat je 2 soorten talenten heb! De natuurtalenten zoals hier!
IlsjePilsje schreef:
5 jaar geleden... en vriend van één van mijn stalgenootjes. Nog nooit paardgereden. Stapt achter in het land op een paard met een halstertje en galopeert rustig met dat paard naar voor. Een perfecte zit en niets geen getrek en gedoe. En dat op een paard waarvan meniggeen met een zadel en hoofdstel vanaf viel.
Ja dat noem ik talent. En dit is niet een toevalstreffer. Elke keer als hij dit deed, was het paard braaf en rustig...net als alle andere paarden.

Echt mensen die het gevoel ervoor hebben en alles ze makkelijk afgaat.. Hier zijn er echt maar HEEL WEINIG VAN!!

Maar je heb ook talenten die er meer voor moeten doen en er keihard voor moeten knokken en er uiteindelijk dan ook komen maar die moeten net wat meer het gevoel zelf ontwikkelen....
Het zit er dan wel in maar moet echt wat meer energie ingestoken worden volgens mij hangt t af van een heleboel factoren en iets wat ik nog niet zoveel in dit topic ben tegengekomen is doorzettingsvermogen..

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 14:15

Oud topic mensen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132061
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 14:49

Dit is inderdaad al een vrij oud topic, vandaar een slotje.