Blunders van mensen die niets van paarden weten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 14:37

sophie_kurk schreef:
ik heb ook nog iets leuks meegemaakt. Liza vraagt aan der moeder of ze even het hoofdstel los wil maken... (liza dacht dat ze dat wel wist welke riempjes er los moesten) heel gepruts valt ineens het bit op de grond.. ze had de bakstukken los gemaakt.. Lachen

Ow je had hem al neergezet, ik hem hem ook nog een keer geplaatst Haha! Dacht gelijk hieraan en jij blijbaar ook Haha!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 14:38

letizia80 schreef:
Een vriendin van mij, die het rijden weer eens wilde oppakken, zou Dar d'r beschermers wel even aan doen, terwijl ik naar boven liep voor het zadel, toen ik terug kwam zag ik het volgende:
Afbeelding
Ach het kon erger Haha!
whaha deze is geweldig *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 14:55

Bij mijn verzorgpaard komt heel vaak de broer van de eigenaar kijken...

Dus ik stond een keer op zaterdagochtend om 9 uur op te zadelen...dus hij komt binnen en ziet dat ik haar aan het zadelen ben...gaat ie vragen : "Ga je rijden???", dit was niet de eerste keer dat ie deze vraag stelde...dus ik zei :"Nee ik ga hem voor de grap opzadelen om te kijken hoe het staat Scheve mond " Nou toen was ik ineens een chinees ofzo Verward

En diezelfde man dit zit altijd heel deskundig te doen over paarden, "nee,dat gaat zo" enz...maar toen moest ie een keer het halster omdoen bij indie, gaat ie vragen "hoe krijg je dat ding om?", nou een halster omdoen is dus toch niet zo moeilijk als je verstand hebt van paarden?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:49

vandaag weer een leuke meegemaakt bij nederlands. We waren weer wat van het onderwerp aan het afdwalen, toen er iemand zei: Ja, een vrouwtjespaard, dat is een merrie, en een mannetje is een hengst. En een babypaard? EEN PONY! Clown *lag al bijna van mijn stoel*(jamaar, een pony is toch een klein paardje...)
De verbetering van mijn leerkracht was nog beter: nee joh, een pony is gewoon een soort ras Clown
Heb ze als enige paardenkenner in mijn klas toch maar even uitgelegd wat een pony echt was.... (jamaar, en veulentje is toch kleiner dan dat, dan is het toch een pony... ) ga met zo een mensen maar eens in discussie Haha!

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:39

er kwamen laatst mensen kijken voor mijn pony en ik zat uittereken hoe laat ik er dan moest zijn als ik nog wilde poetsen en mijn vriend ging mee.
Ik haal dus paard uit de wei, pak mijn poetskist en begin. Vriend staat me met grote ogen aan te kijken en zegt 'ja maar schat je ging em toch poetsen' ik 'dat doe ik toch'. Hij 'nee je bent em aan t kammen'

hij dacht dat poetsen met water was en de borstels is kammen

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 00:37

Geweldig topic!!!

Mijn moeder kan er ook wat van..
Heb je net een paar maanden je eigen paardje komt ze eens kijken..
"Goh ga je hem nu lanceren???"
of
"Woestein wil niet echt luisteren he..."
(angenita die al een half uur achter woes aanzit omdat hij ontsnapt is tijdens het lanceren...kan zulke opmerkingen juist net niet hebben van moeders op zo'n moment.. Boos! )

Een moeder tegen kind over Woes zijn vlechten..
"Kijk dat is een meisjes paard want ze heeft vlechtjes.."

Ging vorige week buitenrijden..
jongetje: "Waarom heeft je paar scheenbeschermers om??"
Ander jongetje: "Hee Kijk het is geen meisje (weer de vlechtjes..)!!! hij heeft een P**mel!!!!"

Beetje bekakte oudere man komt in het bos naar ons (evelien en ik ) toe..
"Even kijken hoor, prachtige paarden, echt heel leuk vroeger ben ik nog in Epypte geweest en heb bij de Arabische volbloedpaarden gewerkt.
Die van jou (tegen evelien) is zeker een ehhh zeg het eens wat voor ras is hij.."
Evelien: "een NRPS, kruising Haflinger x Arabier"
man: " aha dacht het al aan zijn hoofdje te zien, tegen mij dat moet zeker een Noors paardje zijn?"
Ik: "nee hij komt uit Oostenrijk, is een Haflinger"
Man: "aha mooi beesie..en die manen heel mooi.., wisten jullie trouwens waarom een Ijslander een lang hoofd heeft en een Arabier een kort hoofd??"
Wij:"ehhh nee"
Man:"In ijsland is het koud en word de zuurstof al verwarmd in het hoofd, dus is het niet zo koud als het in de longen komt en bij aan Arabier hoeft dat niet...."
En wij maar onze net van de trailer afkomende vol energie zittende paardjes rustig houden... Clown

Lang verhaal maar wilde het jullie gewoon even laten weten.. Haha!

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 20:16

Vriendin met pony (het is icehester, zeg maar niks Haha!): Ok, krab jij zijn achterhoeven uit doe ik zijn voorhoeven.....tegelijketijd .

Haar moeder keek ons heel vreemd aan Haha! OK dan!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 23:24

Je wordt gebeld door de stalhouder met het verhaal dat je paard een koliekaanval heeft.

Antwoord eigenaar paard: Koliek? Wat is koliek? En dat dus voor iemand die in het BEZIT is van en paard.... Verward

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 10:05

Had gisteren mijn broertje van 11 aan de telefoon:
ik: "is er nog iets leuks gebeurd?"
Hij, beetje stoer: "neuh, oja wel, de juf heeft heeft vandaag een paard meegenomen naar school!"
ik: "Een paard mee naar school?"
Hij, behoorlijk onder de indruk: "ja, hij stond naast het schoolplein. Echt mooi joh! en de juf zat er op en toen trok ze aan dat ding en toen draaide hij zich zomaar om!
En het was een heel bijzonder paard, en ECHTE DURE, want hij was van een speciaal fries merk!"
Haha!

Zat me te bedenken; hij heeft mij geloof ik voor het laatst zien rijden toen hij 3 was ofzo...
Heb trouwen ook maar meteen gezegd dat als de juf iemand zoekt om haar paard te rijden... Bloos

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 10:35

mijn 2 nichtjes die met elkaar aan t praten waren over paarden:

nichtje 1(die net op paardrijden zit):ik weet nu al lekker hoe ik een paard vooruit kan laten lopen!

nichtje 2:nou hoe dan?

nichtje 1:je stopt gewoon je benen in zijn buik en dan gaat ie er vandoor!

toen moest ik toch wel lachen........... Haha!

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:45

ik heb mijn zusje altijd wijsgemaakt dat wordtels goed voor de ogen is Haha!

Dus op een dag, eveline geef jij de paarden even wortels? dan hebben ze geen honger meer.
Eveline: maar dat is toch niet voor de honger maar voor de ogen???? *LOL* Haha!
Lag wel dubbel ze was boos dat ik haar had voorgelogen Verward

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 12:23

HeleennAnton schreef:
Vriendin met pony (het is icehester, zeg maar niks Haha!): Ok, krab jij zijn achterhoeven uit doe ik zijn voorhoeven.....tegelijketijd .

Haar moeder keek ons heel vreemd aan Haha! OK dan!


Ehmmm....
Pas was ik samen met mijn bijrijdster Jordy aan het poetsen, en ik liep al kleppend rond. Op een gegeven moment wil ik zijn hoeven uitkrabben, dus ik til zijn een voorvoet op. Ging een beetje moeizaam, normaal geeft hij gelijk voetjes Verward Kijk ik eens goed, heeft mijn bijrijdster al een achterhoef vast Bloos! Stond Jordy daar op 2 benen te balanceren Bloos