leukste paardenblunder

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:55

Vandaag nog een handige actie gehad:

Sommige mensen bij ons op stal hebben een touwtje aan hun stal hangen om peesbeschermers etc. aan op te hangen. Paard stond in de stalgang, ik gooi 'm z'n deken op, singels vast alles klaar en wil met 'm naar buiten lopen. Loopt die knol toch niet mee Boos! En ging ook nog eens debiel staan stuiteren in de stalgang Boos! Snapte er niks van, toch maar eens beter kijken... Bleek ik toch een van de dekensingels door zo'n touwtje heen gehaald te hebben! *LOL* Waarschijnlijk er doorheen geschoten met opleggen. Hij stond dus vast aan een stal met z'n deken! Bloos! Helemaal niks van gemerkt bij het vastmaken, ze zijn vrij ruim en ik had helemaal niet aan de andere kant gekeken.... Bloos

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:56

Haha ik had ook een hele leuke, op concours Haha! .
Ik reed (al weer een hele poos geleden maar goed) een springparcours. Mijn pony was verschrikkelijk lui en vond springen eigenlijk helemaal NIKS, stopte ALTIJD, maar goed ik moest het toch proberen. Dus ik dat parcours in.
Was ik het hele parcours door, met 2 weigeringen (kon nog net), kom ik bij de laatse hindernis, stopt ie weer, schiet naar links (want dat deed ie altijd), val ik der af, natuurlijk aan de rechterkant en pleur midden in een plantenbak!!!! Haha! Haha! lachen........... Geen pijn, maar wel SCHAAM SCHAAM

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 22:04

Ik heb er genoeg..... Maar afgelopen week had ik wel weer een mooie.
Als je paard bokt, kun je best de kamer van het zadel vastpakken.... Maar als je er dan voorover af flikkert, moet je niet vergeten die los te laten, anders land je op je hoofd in de modder Bloos! Tong uitsteken

Ook leuk, op een vol wedstrijdterrein erg relaxt op je pony zitten (was toen een jaar of 14), met je benen voor de zweetbladen langs, terwijl je staat te kletsen. Pony was het gesprek blijkbaar zat, want die ging ineens rennen Bloos! Kijken ze je ook raar aan hoor, als je in volle galop zo langskomt, dwars over het losrijterrein Haha!

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 09:14

Deze is trouwens ook erg:

er was een paard losgebroken (van de poetsplaats) en ik zou hem wel even vangen. Die pony had zijn halstertouw nog achter zich aan slepen dus ik rende keihard op dat dier af... Maakte die een wending en sprong over de hindernis die nog van de les in de buitenbak stond.... Ik der wéér achteraan, stopnd de pony stil *jippie*! maar nee hoor... Ik maakte een snoekduik (heb veel naar voetbal gekeke) greep dat halstertouw, de pony rende weer weg en ik met mijn snoet in de zand... toen ben ik maar van wanhoop met longeerlijn pogingen gaan doen trapte ik op de longeerlijn en lag ik wéér in het zand! En toen begon de pony ook nog es te bokken en kreeg ik een zandregen... *zandpennymeisje!*

of: (dies gewoon lagge)

ik ging mijn eerste wedstrijd op de manege rijden op een lieve witte merrie. Ik kwam *superplechtig* binnen, heel serieus ik groette... Ging de merrie even mooi staan, hals uit rekken en HEEEEEEEEL hard hinniken naar de jury! *LOL* De jury en al het publiek keihard lachen...

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:15

Ach, ik heb er zo veel Pling

Ik was in de 10 jaar dat ik op stal reed nog nooit daar gevallen...hadden we het pas nog over gehad...dus ik ging springen met de Nooitgedacht van mn instructrice die altijd superbraaf over 1,40 sprong en waar ik dus ook altijd gewoon het dressuurzadel op had met springen. Hele kantine vol (op zondagmiddag), dus wij op die hindernis af, paard moet mesten en stopt, ik geef m een schop, paard springt alsnog en ik wordt als zo'n tekenfilmfiguurtje gelanceerd (had alleen de teugels nog vast maar verder weinig contact meer met t paard Haha! ), kom t paard halverwege de hindernis weer tegen, we landden samen maar toen kwam er alsnog zo'n harde bok dat ik een prachtige buikschuiver maakte richting kantine....toen ik opkeek zag ik allemaal grijnzende gezichten....leuk hoor

Met Nonix heb ik wel zo veel blunders gemaakt....meestal op concours...

Hij bokte bij het aanspringen in galop, kwam daarbij met zn achterbeen in het hekje terecht, galoppeerde een pas met het hekje aan zijn been en besloot het ding toen toch maar te verwijderen....met nog een flinke bok. Dat hielp, het hekje vloog van zn been en belandde een eind verderop in de andere baan.....die ruiter zag ineens een hekje middenin de ring liggen...en mijn instructrice al voorlezend en sorry roepend tegen de andere ruiter het hekje weer ophalen.....daar hebben we nog heeeeel lang om gelachen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:18

als een complete B proef in galop afleggen???????? was welliswaar een mooie handgalop maar ik kreeg m er niet meer uit Haha! Haha! inclusief changementen

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:52

Ik reed in het bos op Luck samen met Steffi op Nico en Luck gaf een bok naar Nico waardoor ik aan de zijkant om z'n nek hing maar zo ver dat ik absoluut niet terug kon klimmen!
en wat deed luck...die ging galloperend heb bos door met mij om zn nek Scheve mond
toen ik wou loslaten stond ie stil en stond ik zo op mn voeten voor zn neus! ik heb serieus een half uur dubbel gelegen *LOL*

Tancreda4

Berichten: 24035
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 13:37

Mijn blunder.
Denken dat ik Genderose wel even met enkel een halstertje kon rondslingeren aan de longe... Domdom, aangezien mevrouw nogal sterk was, en met halster ik al helemaal niet meer kon houden... En al binnen 2 minuten plat op mijn buik door de bak werd gesleept... Nagelbijten / Gniffelen Auw mijn vinger Boos! En die merrie met hoge staart en knieactie door de bak crossen, die had de grootste lol Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 14:59

Sonja schreef:
Ehhhhh in het parcours op de tweede van de dubbel een weigering krijgen, kopvoors eraf gaan, op je voeten landen en het hele hoofdstel van je paard z'n hoofd gerukt hebben, is dat leuk genoeg? Haha!


Hahaha ik heb het ook ongeveer gehad, paard weigert, stijgert, meteen bok erna.. Vlief er voren af midden in een modderpoel met hoofdstel half in m'n handen Clown

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:11

ik wilde een keer na de les midden in de bak afstijgen (veel publiek langs de kant) flikker ik terwijl ,mijn pony gewoon stilstaat keihard op de grond. dat was wel dom..

Of deze, mijn nieuwe paard kon niet springen, dus steeds oefenen tidens de les, 2 voorbenen er heel voorzichtig over, STAAN WE VAST! 2 benen voor, 2 benen achter de hindernis, hindernis in het midden, we konden niet meer voorruit of achteruit. De weken erna kwamen er steeds meer mensen speciaal naar mijn geklungel kijken:(
gelukkig is het redelijk goed gekomen:)

Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 16:01

Toen ik een keer op mijn moeders Shire wilde rijden had ik bij het zadelen niet goed aangesingeld. Maar het zadel schoof niet zo erg dus ik klom gewoon omhoog, toen keek hij plots om en schoof het zadel verder waardoor ik zowat aan de andere kant over het paard heen zwiepte!
Gelukkig kon ik me nog vastgrijpen en half blijven hangen, anders was ik best een heel eind naar beneden gevallen Haha!

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:53

hmm blunders.. heb ik er echt genoeg van... ik doe altijd stomme dingen hehe Bloos ik ging op een paard die ik heel erg met mn zit moest rijden en als je ook maar iets deed met je zit.. reageerde zij erop.. vooral met.. hardgaan.. heeel hard gaan.. dus ik zit erop.. en ik moest mn beugels nog goed doen maar toen ik er net op zat.. (beugels veels te kort) begon ze gelijk hard te draven.. dus ik der stoppen maar omdat ze een nogal pijnlijke mond had.. mocht ik absoluut niet aan de teugels komen.. dus ik met mn zit stoppen want ik mocht niet aan de teugels zitten.. ze stond eindelijk stil.. instructrice me helpen met beugels.. ene zit goed.. maar terwijl ze met die andere bezig was.. mn voet zat dus niet meer in die beugel.. gaat ze lopen.. draven.. galopperen.. harder galopperen en harder en harder.. (dit omdat die loszittende beugel steeds tegen de buik aan kwam ) dus ik zat daarop.. met 1 beugel in.. voltes.. zodat ze maar iets langzamer zou gaan want ik mocht ook niet aan der teugels zitten Verward maar ik moest wat doen aan die andere beugel.. hehe.. dus ik een of andere zwieper gemaakt naar die beugel en die weten ze pakken en voor mn zadel neergelegt.. maar ze stopte maar niet.. en ik ging echt zo hard.. maar dat zadel begon te verschuiven Haha! Schijnheilig steeds verder.. en op een gegeven moment.. schoot dat zadel echt helemaal opzij !! Schijnheilig dus ik maak een sprong of zo.. en vloog zo van der af.. tegen ander paard aan.. en landde zo op mn benen.. en zij stond stil omdat ze tegen dat paard aanknalde!! Lachen hehe.. *kmocht gelijk op ander paard.. want ze wilde niet zo'n paard in de lessen.. * Haha!

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 17:54

eehm Lowara je doet me ergens aan denken... Ik reed es op een Shetlander (een van mijn paar eerste lessen). Ik stapte af, bleef met mijn voet in de beugel hangen en viel onder de buik van die sh(e/i)tlander! iedereen lagge.... *schaam*

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 20:10

Ik zou van een vriendin een voetje krijgen omdat ik niet op de pony kon komen zonder zadel. Geeft ze een te haard voetje met als gevolg dat ik aan de andere kant weer naast de pony lag. =ondertussen 15jaar geleden

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 20:45

Overigens nog een leuke waar ik net aan zit te denken, niet van mezelf maar van iemand anders.
De zus van een stalgenote van mij moest met collega's als bedrijfsuitje gaan paardrijden, echter ze had alleen ooit een rondje op een paard gestapt, verder niks. Dus ze zou op het paard van mijn stalgenote komen 'oefenen'. Paard in kwestie is een onwijs braaf Z-paard van 1.70, maar heel erg massaal, en erg goed aangereden. Paard heeft ook vrij spectaculaire gangen, niet best om uit te zitten dus Haha! Zij dus op het paard geklommen, tijdje gestapt, ging goed, links-rechts ook goed, dus aandraven maar. Ze gaf een beetje erg veel been, dus paard ging gelijk met een flink tempo door de bak, waarop ze ging klemmen.... Resultaat was dat er een paard in een erg mooie uitgestrekte draf door de baan ging, met een gillende amazone op zijn rug Haha! Die ook niet haar benen eraf durfde te halen, maar wel te teugels had losgelaten..... Na 2 rondjes heb ik Jordy's dikke kont maar op de hoefslag geparkeerd en hem stilgezet d.m.v. een kop-staart botsing Tong uitsteken
Later is ze na mijn aanbod maar op Jordy overgestapt, iets lager bij de grond, en zodra ze eraf dreigde te glijden stond hij stil Haha!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 21:04

Ik wou opstappen, met een onaangesingelt zadel, en de rest hoef ik niet meer te vertellen, ofwel? Haha!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 23:34

iets heel erg doms

er stonden hier een aantal jaar geleden 2 pony's op stal di eecht bijna identiek aan elkaar waren. De een had alleen het andere voetje wit en een iets groter blesje dan de ander. Ze waren dan ook broertjes. Ze waren beide al wel voor de wagen beleerd, maar doordat de een nog jonger was was deze nog niet beleerd.
Ik wilde dus een buitenrit maken, vraagt mijn moeder welke pony ze moet hebben, ik zeg die met dat groene halster. Dus pony opzadelen, gaat allemaal goed. Nou de weg over een eerst een stukje gewandelt omdat we pas voor de 2 de keer naar buitenwaren en ook hij nog veel moest leren.
Wil ik dus opstappen, dat beest gek aan de kant stappen enzo? Nou dan lopen we nog wel een stukje verder door. En later weer proberen, beestje weer raar doen. Nou zegt m'n moeder, we kunnen beter maar naar huis gaan.
Ik zeg al, dit klopt gewoon niet, ga ik kijken naar de bles, hadden we de ONBELEERDE PONY MEEGENOMEN Haha! ik lag helemaal in een deuk, maar had ook wel medeleiden met dat beestje. Er wordt maar zomaar een gewoon trensje en hoofdstelletje in je bekkie gedaan (dus zonderoogkleppen) en een zadel erop. Beestje liet a;es gewoon zo braaf toe Haha!.

Het bleek dat ze de dag daarvoor in het 2 span hadden gelopen en dat de halsters waren verwisselt. Ik was met wat anders bezig dus had niet gezien wel paardje m'n moeder had gezadelt, en mijn moeder kende ze toen nog niet zo goed.

De pony was trouwens nog wel supe braaf met inrijden. Na 2 keer longeren kon ik al opstappen. Daarna zijn ze ook als span verkocht helaas, dus lopen ze niet meer onder het zadel.

Maarja, dan voel je je ook wel heel erg stom Haha!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:52

Alet schreef:
Toen ik de elfstedentocht reed met Hofnar (ruin) gebeurde er iets cools! Er stonden allemaal mensen langs de weg waar wij met een hele stoet haflingers en trekpaarden langskwamen. Zegt een man naast mij aan de kant van de weg "het zijn vast allemaal merries" en prompt stapt Hofnar op de meneer af en port met zn neus tegen hem aan! Zo van ho eens even, ik ben een kerel! Haha!

Hahaha, echt Hof OK dan!
Net zoals toen op de keuring, alle paarden hadden al een vaantje gekregen en Hof nog niet. Gaat ie daar een partij met zn beentje maaien, echt zo van: Schiet nou op met dat ding Haha!

En een blunder van nog niet zo lang geleden...
We waren op de volte, en Hof reageerde steeds niet goed op mn binnenbeen. Ik gaf hem daar een beste prik met mn hakken, daarvan schrok ie even ofzo en vloog naar de buitenkant. We gingen toen recht op een paal af! Die wou ik ontwijken, maar Hof liep mooi door. En toen was het een hele grote boem Haha! Haha, dat ging echt zo onnozel!! (en in slowmotion!)

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:26

O, met springen genoeg blunders gemaakt!
Ik reed ooit eens een springles mee, de avond voordat ik wedstrijd had.
De steil stond op de diagonaal. Eerst diagonaal volgen en later toch maar een keer na de sprong de andere kant op. Pony volgde dus de diagonaal en ik hing er naast, met de spoor in een vlechtje, wat mijn geluk was...In ieder geval stevig gevlochten! Haha!
Zelfde verhaal ook eens tijdens een springwedstrijd: Pony ging naar rechts en ik had een afwijking naar links. Recht voor de kantine zat ik dus in het zand, op mijn achterste met mijn hoofd naar de kantine! Reken maar dat die mensen daar lachten! Bloos

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:37

Willen opstappen en madam denk daaaaaag
en draait om en ik pleur er zo overheen aan de andere kant naar beneden midden in de blub!!
Zat onder van boven tot beneden mijn rode rijbroek was blub...
En ik aankloppen ........eehhhm heeft u misschien een doekje..
Nou die mensen kwamen echt niet meer bij
Achteraf kon ik er ook wel om lachen..

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 16:33

Mijn paard bleef stilstaan als ik haar ergens neer zette, althans, ik dacht dat ik haar dat geleerd had *LOL* Ik kom dus in de bak, zet haar stil om even na te singelen, wandelt mevrouw gewoon weg, zonder zich ergens iets van aan te trekken! Uiteraard had ik geen teugels vast, staan was staan, toch? Ik grijp dus de beugel, maar die schiet uit het haakje. Daar sta ik dus met een beugel + riem in mijn handen en het paard wandelt vrolijk door de bak, uiteraard zonder dat ze zich direkt laat vangen.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:02

Er was een keer op een wedstrijd voor paarden een shetlander uit een wei ontsnapt, echt een minihengstje. Die vond het wel leuk tussen die grote paarden, komt er een grote vent aangelopen die dacht ik pak dat ponytje wel ff vast (er hing een lang touw aan), pony rent langs hem af, hij pakt touw, pony rent gewoon door en trekt man omver, die lag toen dus voor gek op de grond.

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:35

vandaag niet echt een blunder van mij, maar van een stalgenote. Ze zou San wel even opzadelen. pakt ze een dressuurzadel Verward dus ik verbeter haar, zegt ze: o, is die (->wijst naar schimmel) Saera niet? d'r hangen in vredesnaam naambordjes! ik stond echt met mn mond open, en laat haar ook niet meer in de buurt..

SelenaV

Berichten: 2066
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:10

hahahaha.
nou ik was eens metmij (c) schimmeltje naar een concour L springen dus er zat weer eens een sloot in . maar niet zomaar een sloot nee een dicht gebouwde slootmet hkjes ervoor en takken en van alles. Dus ik reed er met een aardig tempo er op af en hij zo bijna springen en toen stopte hij en draaide meteen op. dus ik viel egt op een cm naar in het water Boos! Scheve mond Knipoog haha. maar gelukkig net niet!!! Cool Tong uitsteken

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:35

Op mijn eerste o.l wedstrijd ben ik tijden het inrijden van mijn paard afgevallen.
Webster rende dwars door alle proefjes heen en ik er al roepend achterna in mijn wedstrijdkleding cappie op en zweepje in de hand. Opzich kan dat gebeuren maar het ergste is dat iemand van stal het heeft gefilmd en ik het minstens elke week wel een keer te horen krijg (nu bijna een jaar later nog steeds Bloos ))