Angst (paarden kwijt?)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 18:01

hij mag uhm nie eens meenemen nu de scheiding nie eens goed rond is

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:29

jeetje wat een verhaal zeg,
sorry maar die man verdient de naam'vader'niet eens,
succes en sterkte !

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:38

Als jij die papieren hebt, kan je ze toch opsturen en van naam laten veranderen? Eff belletje aan wagen

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:50

ben ik dan de enige die het met pegassa eens is? probeer er 'volwassen' en rustig over te praten, dan komt alles misschien nog goed. als je er een nog ergere ruzie van gaat maken wordt het alleen maar erger en is de kans juist nog kleiner dat je paard terug krijgt. en als hij je bedreigt met de dood moet je hem aangeven bij de politie. tis misschien allemaal een beetje makkelijk gezegd nu maar het is naar mijn idee wel het beste. veel succes nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 00:51

Meloentje, je bent niet de enige hoor.

Wat ik uit het topic haal is een (v)echtscheiding waarbij alle middelen uit de kast getrokken worden om de "vijand" te raken.
In hoeverre het meenemen van de Haf hierin meespeelt kan ik niet vanaf de zijlijn bepalen.
De doodsbedreigingen twijfel ik persoonlijk aan. Sorry, maar ik lees echt dingen die mij aan het twijfelen brengen: je vader bedreigt je met de dood en ondertussen smeek je hem om je pony niet mee te nemen.
Jullie zijn/waren blijkbaar wel in gesprek, ondanks dat hij je bedreigde?

Natuurlijk is het niet leuk als je pony opeens weg is, maar ga eerst eens rustig zitten en overdenk alles. Probeer dan met je vader eens rustig te praten. Blijkbaar is hij de beroerdste niet als hij een nieuwe pony voor je koopt en er altijd voor je was
Citaat:
Hij heeft me altijd geholpen met alles hij is der altijd voor me geweest..

Op dit moment heeft hij een conflict met je moeder, maar denkt hij wel (op een kromme manier misschien) aan jou. Hij koopt voor jou wèl even een andere pony. (Misschien om het verlies van je Haf goed te maken, dat weet ik natuurlijk niet, maar het beessie staat er ondertussen wel.)

Verder ben ik bang dat je nog heel veel spijt ga krijgen als je je vader echt nooit meer wilt zien, maar ja, dat is je eigen keuze...

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 02:02

Ik ben het ook in grote lijnen met Pegassa eens. Natuurlijk mag een vader zijn kind nooit met de dood bedreigen en is het vrij onbeschoft om zo zijn paard mee te nemen, waar zijn dochter aan gehecht is.
Maar...er zijn altijd twee verhalen. Eigenlijk zouden we nu die van je vader even moeten horen om een reeel beeld te vormen. Je verhaal zit (begrijpelijk) vol emoties.
Over een paar jaar kijk je (hopelijk) anders terug op dit gebeuren.
De haf is van hem...staat op zijn naam en hij heeft het beestje gewoon op een heel ontactische manier meegenomen. Niet leuk voor jou en je moeder, maar het is formeel wel zijn paard.
Ik wens jou en je moeder ontzettend veel succes! En neem een ding van me aan, ik heb ook een erg conflict met mijn moeder gehad destijds, maar probeer weer een normaal contact met je vader te krijgen...het is en blijft je vader!! en ik ben ervan overtuigd dat hij ook nog steeds van zijn dochter houdt!! Denk eens aan de leuke momenten die je met hem hebt gehad.

Verder wil ik nog even wat kwijt over de opmerking van het "uitmelken". Wat een onbenullig advies...een typisch geval van vrouwelijk denken (sorry dat ik het zo formuleer). Mijn ouders zijn al 10 jaar gescheiden en momenteel is er ook weer een scheiding waar ik dicht op zit en juist die "uitmelkerij" (in de meeste gevallen willen de vrouwen dit) is een oorzaak van een relatie tussen personen die nooit meer goed komt.
Een logische reactie als je emotioneel bent overigens, dan wil je iemand "kapot" maken, maar uiteindelijk helpt het je van de wal in de sloot.

Nogmaals succes, ik hoop dat het weer goed komt tussen jou en je vader. Lachen

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:06

mijn ouders zijn ondertussen al 10 jaar gescheiden! het was gewoon een echtscheiding
ze kunnen prima met elkaar overweg, papa is in een ander huis gaan wonen zodat mijn broer en ik in dit huis konden blijven...
als hij mij met de dood zou bedreigen (doet ie niet, dankzij hem krijg ik extra lessen waarvoor ik hem dankbaar ben!) zou ik toch ook wel denken aan 'uitmelken' zeker als ie dan ook nog me paardje 'meeneemt'

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:10

ja ik ben het ook wel met je eens westernfreak en ik ben blij dat er nog meer mensen het met pegassa en mij eens zijn Lachen . maar dat uitmelken is echt het domste advies. ik snap heel goed dat je ontzettend boos kan zijn maar het belangrijkste is gewoon rustig blijven nadenken en dan pas de beslissing nemen. al die emoties moet je in ieder geval niet afreageren op je vader want dan wordt het alleen maar erger en daar krijg je zeker je hafje niet mee terug. mijn tip: schrijf alles op in een dagboek ofzo en praat er veel over met vriendinnen ofzo...dan ben je je verhaal kwijt...maar hoe gaat het nu eigenlijk? ik heb al een tijd nix van je gehoord. sterkte Ach gut

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 15:33

Begrijp met niet verkeerd, het is een rotstreek om op deze manier je paard af te pakken, maar bekijk het eens van de andere kant?

Je had 3(!) paarden. Veel bokkers hebben er niet 1. Je hebt er nu in ieder geval nog 2 over. Heel rot dat precies je haf weg is, maar het is niet anders.

Probeer eens te kijken naar wat je wel hebt in plaats van wat je niet hebt. Wees in ieder geval blij dat je zo lang van je paardje hebt mogen genieten.

Misschien dat dat wat rust in je gat brengt, en dat je dan nog eens rustig met je ouders om de tafel kan gaan zitten.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 16:51

jullie hebben allemaal makkelijk praten, jullie maken het niet mee, beseffen jullie wel hoe erg het is? ik heb ook drie paarden, maar ze moesten maar eens een van de drie zomaar mee nemen voor een paar etters...

sorry voor deze misschien onredelijke reactie...maar dat is wat ik op het moment denk...

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 17:19

miepmiep schreef:
Begrijp met niet verkeerd, het is een rotstreek om op deze manier je paard af te pakken, maar bekijk het eens van de andere kant?

Je had 3(!) paarden. Veel bokkers hebben er niet 1. Je hebt er nu in ieder geval nog 2 over. Heel rot dat precies je haf weg is, maar het is niet anders.

Probeer eens te kijken naar wat je wel hebt in plaats van wat je niet hebt. Wees in ieder geval blij dat je zo lang van je paardje hebt mogen genieten.

Misschien dat dat wat rust in je gat brengt, en dat je dan nog eens rustig met je ouders om de tafel kan gaan zitten.


Die andere paarden zullen me een worst zijn...
7 Jaar lang dag in dag uit voor hem verzorgt..Jah denk je dat een paard wat is 3 weken heb me dan intreseert.
Niemand kan begrijpen hoe me vader nu bezig is NIEMAND!
Zelfs me eigen vrienden van huh... Jou vader..
Het is echt een nachtmerrie gewoon.
Der waren vakantie plannen enzo gemaakt enzo...Maarja het was allemaal bedrog..
Ik heb hem gister gebelt om te vragen of ik asjebliefd bij me paardje mocht komen.
Zelfs dat mocht niet...Hij wil niet vertellen waar die is of wat dan ook..
Wat moet ik nu ?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:23

rustig blijven smurfie...
dat moet je!
dat is echt super moeilijk!! ik weet het...ik zou me hafje ook missen hoor!
wat een rotstreek dat je er niet bij mag!!
ik begrijp je wel...als het mijn vader was ...
kan je niemand anders voor je laten uitzoeken waar je haflingertje is?
het is penny, maar ook een optie

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 17:26

Me broertje is de enigste die nog contact heeft met me vader aangezien die wel hardstikke boos is op hem doet ie er alles voor om uit te zoeken waar robin is..
Ik hoop dat ik hem snel vind want ik kan niet zonder der..De afgelopen maanden heb ik der maar paar keer in de week gedaan en de rest ee nander laten doen..God wat heb ik daar spijt van dat ik me beesie heb laten stikken.
Ik wou dat ik alles gewoon terug kon draaien en der gewoon een knuffel kon geven en lekker in de polder op der kon gaan rijden enzo..
Maarja ik ben bang dat die tijd voorbij is :'(

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:27

ik pb je smurfie....

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 17:28

Ok Lachen

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 17:30

Nog bedankt voor jullie steun en reacties jullie willen niet weten hoe het mij helpt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:36

Smurfie schreef:
Ik heb al afstand van hem gedaan Lachen Ik hoef hem niet te zien nooit meer echt niet..


dan hoef je ook zijn paarden niet meer, toch Scheve mond

tis rot voor je maar hoe je het ook wend of keert het zijn de paarden van je vader........ en inplaats van heel boos zijn op hem kan je beter heel dankbaar zijn dat hij dat al die tijd voor jou betaald heeft, en als jij je wat beter gaat gedragen tegenover hem dan wil hij dat best wel blijven doen.

Dat hij vreemd gaat staat hier verder helemaal buiten

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 17:38

Wat zou jij doen als iemand je paard afpakt die alles voor je is?

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 17:40

Hij heeft ze van de week aan mij toegekent omdat ie de stalgeld niet wou betalen als ik het zou doen zouden ze van mij zijn en zou die niets meer laten horen..
Dus ik heb dat gedaan.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:40

bij mezelf nadenken dat het niet mijn maar zijn paard is???????

natuurlijk ben je boos. alleen hier bereik je niks mee

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 17:41

Nou sorry hij heeft ze van de week aan mij gegeven..En ze waren van ons allemaal Lachen niet alleen van hem.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:42

gijsenkim"]
[quote="Smurfie schreef:
Ik heb al afstand van hem gedaan Lachen Ik hoef hem niet te zien nooit meer echt niet..


dan hoef je ook zijn paarden niet meer, toch Scheve mond

tis rot voor je maar hoe je het ook wend of keert het zijn de paarden van je vader........ en inplaats van heel boos zijn op hem kan je beter heel dankbaar zijn dat hij dat al die tijd voor jou betaald heeft, en als jij je wat beter gaat gedragen tegenover hem dan wil hij dat best wel blijven doen.

Dat hij vreemd gaat staat hier verder helemaal buiten
[/quote]

snap jij wel wat er hier gebeurt is Verward
ik snap haar reactie heel goed!
en als het mijn vader was...dan reageerde ik niet zo kalm
jezus! word menselijk zou ik zo zeggen...
ze doet afstand van haar vader niet van der paarden
even meevoelen en je in haar plaats zetten?

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 17:46

Mja sommige mensen snappen het eenmaal niet..Is ook heel erg begrijpelijk maarja wat nu gezegt word klopt niet helemaal..
Je kan wel makkelijk zeggen het is jou paard niet maar hij heeft ze aan mij gegeven van de week.
Hij had beloofd dat Robin en shakir niet uit elkaar zouden gaan ( omdat het maatjes zijn geworden) En hij zou alles gewoon betalen.Maarja daar houd ie zich ook niet aan..
Hij heeft gister nog tegen me tante gelogen ook want toen zij die dat ie shakir ook zou betalen..Maarja hij wil niet eens met mij praten het enigste wat ie doet is me bedreigen..Ik heb hem gesmeekt om hem asjebliefd te laten staan! Op me knieen nog wel LETTERLIJK!

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 18:32

weetje...het verhaal wordt steeds 'mooier'. het valt me op dat er elke keer wat bijkomt en elke keer is het nog weer gekker. er kan best een hoop van waar zijn hoor! maar inderdaad zoals miepmiep al zei....3 paarden! besef je wel hoeveel geluk je hebt? nu heb je er nog 2...ben je daar dan niet blij mee? ik zou genieten van wat je hebt en gewoon met veel liefde die andere 2 paarden blijven verzorgen.en op de vraag: wat zou jij doen als iemand je paard afpakt die alles voor je is?, zeg ik: ik zou eerst nogal kwaad worden zoals jij ja, maar echt al heel snel zou ik me richten op die andere paarden die jij dus hebt. en het is toch niet het einde van de wereld?
iedereen zegt wel: jij hebt makkelijk praten en dat weet ik ook wel...maar luister dan ook naar de tips van ons...daar vroegen jullie toch om? we willen je alleen maar helpen, en zorgen dat het goedkomt. je bereikt er niets mee om alleen nog maar bozer op je vader te worden hoor!

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 18:50

Meloentje aangezien je in Gouda woont en ik ook zullen we maar een weekje ruilen Lachen Kan je zien wat der gebeurt hier een 15 jarig meisje die kan natuurlijk wel makkelijk praten.