Paard naar de slager....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:04

Moeillijke, verstandige beslissing, maar wat Desiree zegt, niet realistisch. We leven niet in een groot Amerika waar de paarden de ruimte hebben. Zo'n beest wordt er niet gelukkiger van. Misschien dat een 'paardenfluisteraar' er brood in had gezien maar wil je je paard dat nog aandoen na zo'n incident. Nee zo'n beestje is beter af als hondenvoer. Hoe hard het ook klinkt.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:11

het lijkt me een moeilijke beslissing, maar wel de enige juiste...

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:30

walgelijk idee.
Omdat zo`n paard mensen niet leuk vind, ag ja, dan maak je er maar een einde aan he!
als iedereen dat zou doen, zou er denk ik geen paard meer overblijven, er bestaan ook mensen die proberen paarden beter te maken hoor, mischien helpt zo`n behandeling wel??!!
Sorry, maar ik vindt het zielig tegenove rhet paard!!
Zullen we maar mensen gaan doden, omdat we ze niet aankunnen!!!! Boos!
nouwe, zou het hier lekker opruimen op aarde zeg!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:37

In een heleboel landen krijg je idd de doodstraf als je levensgevaarlijk bent asjoe Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:41

Daar ben je 14 voor Asjoe,
geniet nog maar even van deze zorgeloze leeftijd... Ach gut

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:44

asjoe4ever schreef:
Zullen we maar mensen gaan doden, omdat we ze niet aankunnen!!!! Boos!
nouwe, zou het hier lekker opruimen op aarde zeg!


Goed plan idd! OK dan!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 17:46

asjoe4ever schreef:
walgelijk idee.
Omdat zo`n paard mensen niet leuk vind, ag ja, dan maak je er maar een einde aan he!
als iedereen dat zou doen, zou er denk ik geen paard meer overblijven, er bestaan ook mensen die proberen paarden beter te maken hoor, mischien helpt zo`n behandeling wel??!!
Sorry, maar ik vindt het zielig tegenove rhet paard!!
Zullen we maar mensen gaan doden, omdat we ze niet aankunnen!!!! Boos!
nouwe, zou het hier lekker opruimen op aarde zeg!


En jij kunt dit paard natuurlijk wel aan, want paarden worden altijd gemeen gemaakt Knipoog En ik vraag me af wat er beter te maken zou moeten zijn aan dit paard, karakter verander je niet. Of heb je misschien een weitje over?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:47

Een moeilijke beslissing maar wel een juiste, veel sterkte.
Tja, zo'n natuurgebied is er wel. Een zeer goede kennis van mij heeft een paard al bijna 2 jaar in een natuurgebied staan van 16 ha. De trainer kon er niks meer mee dus kwam het dier weer terug. Maar oke, dit is nog een hengst. Ik heb weleens gevraagd wat ze nu eigenlijk wil met dit dier. Tja, niet wegdoen in elk geval maar 6 maanden per jaar staat hij alleen. Of dat nu zo goed is? Je kan hem wel aaien maar je krijgt dan heel vreemd gedrag: rollen, bijten, gapen, luchtzuigen noem maar op. Ik ben ook heel benieuwd hoe het met dit dier af gaat lopen.

En even 'nuchter'gezien: het vlees dat elke avond op je bordje ligt is nog niet eens afgemaakt omdat hij/zij onhandelbaar was.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:48

Jeetje zeg, dat is niet mis een trap in je gezicht Scheve mond
Het is idd beter als zo'n paard naar de slacht gaat, al je haar door zou verkopen krijg je vast nog grotere problemen.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:09

Ik kan niet anders zeggen als de juiste keuze.. Het dier is duidelijk ook niet gelukkig in haar lijf.

Als mijn dier ( ongeacht watvoor dier ) vals beek te zijn zou ik hem of haar uit de lijden verlossen..

En als kleine pennymeisjes van 14 zich wel verrot willen laten trappen omdat het paard zo zielig is, zou zo zeggen, ga eens kijken, na 1x bijten piep je wel anders.. Want bijten doen ze niet uit liefde. Knipoog

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:11

De eigenaar doet haar paard heus niet "zomaar" naar de slager.....
Ik heb alle respect voor haar dat ze het paard er naar toe brengt en zeker weet dat de merrie dood is,een mooi diertje met goed papier had in de handel veel meer opgebracht als bij de slager...
Als je 5 jaar bezig bent en iedere dag is een strijd dan komt op een gegeven moment de druppel.....
Degene die nu beginnen over natuurweides en nog meer geneuzel hebben waarschijnlijk nooit echt te maken gehad met een kreng....

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:12

nou ik zou dat paard zo willen hebben..kan zo lekker het land op en ziet geen mens meer.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:14

nano schreef:
nou ik zou dat paard zo willen hebben..kan zo lekker het land op en ziet geen mens meer.



en das leuk voor een paard..........

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:15

nano schreef:
nou ik zou dat paard zo willen hebben..kan zo lekker het land op en ziet geen mens meer.


Doe jij ff lekker normaal!!

Sorry hoor.. Maar hoe ga je dat paard op het land krijgen zonder dat hij je het licht uit de ogen schopt??

Neem lekker een abonnement op Penny..

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:16

Tallie1979"]
[quote="nano schreef:
nou ik zou dat paard zo willen hebben..kan zo lekker het land op en ziet geen mens meer.


Doe jij ff lekker normaal!!

Sorry hoor.. Maar hoe ga je dat paard op het land krijgen zonder dat hij je het licht uit de ogen schopt??

Neem lekker een abonnement op Penny..
[/quote]
ben ik te oud voor sorry..

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:17

Zo klink je anders niet..

*sorry offtopic* Ik hou het bij deze opmerking..

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:20

Tallie1979 schreef:
Zo klink je anders niet..

*sorry offtopic* Ik hou het bij deze opmerking..

waarom is het eigelijk "penny" achtig er zijn zat mensen die dit soort dingen doen.
Maar het was eigelijk alleen een achterligende gedahten (zo dacht ik er dus over) wil geen slapende honden waker maken ofzo!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:22

En pennyreactie 2..*zucht*..

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:22

Godsamme wat lijkt me dat erg.. stop je kei veel aandacht en moeite in je paard en krijg je zoiets terug... wat een eikelin!!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:22

Bah dat is niet mis een trap in je gezicht....Ik denk dat ze wel de juiste keuze heeft gemaakt, banketstaaf voor dat paardje maarja... Scheve mond

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:23

Nano, zo een paard is beter af dood. Ook als hij op het land staat zal de VA erbij moeten komen, de smit en jezelf (denk aan bijvoorbeeld wormenkuren) En dat zal je nooit zonder gevaar kunnen doen......... dus groot stuk land is geen optie

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:26

gijsenkim schreef:
Nano, zo een paard is beter af dood. Ook als hij op het land staat zal de VA erbij moeten komen, de smit en jezelf (denk aan bijvoorbeeld wormenkuren) En dat zal je nooit zonder gevaar kunnen doen......... dus groot stuk land is geen optie


Couldn't agree more!!

Voor iedereen is het beter als het paard afgemaakt wordt. Wat is er nou zo zielig aan? Paard voelt er geen klap van, en hoeft nooit meer ellende mee te maken.
Wat overtrokken zeg, dood is zielig... juist niet!

Bovendien ben ik VOOR de instandhouding van het broodje kroket met mayonaise!! (sorry, flauw. Maar wel lekker).

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:27

Ja want als wij er zijn is de dood er niet en als de dood er is zijn wij er niet Tong uitsteken

Ariadne

Berichten: 119
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Op een mooie houten stoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:28

Het zal heel moeilijk zijn voor de eigenaresse, maar als zo'n paard vanaf de geboorte zo is zal zo'n kamp niet veel helpen. Wens haar er maar stertke ermee, het zal zo het beste zijn...

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:28

Je kan niet alle dieren op aarde redden.. En alle mensen die denken dat er vast wel iets goeds in dit dier huisvest zijn gewoon naief. Als de eigenaresse dit dier zo gekregen heeft en er ruim 4 jaar tijd en liefde in heeft zitten, dan ligt het in dit geval niet aan de mens, maar aan het dier..

En in de Penny word iedere maand weer een paard gered als ik mensen zo mag geloven.

Een paard als deze in een weiland zetten en maar hopen dat hij geen kinderen die ook pennygedachten hebben doodschopt is gewoon heel dom. Dat gebeurd namelijk geheid als ik dit verhaal mag geloven..