Vrijdag springles gehad.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-01 08:25

Haha! HoiHoi, Haha!

Ik had vrijdag met mijn 4-jarige ruin Pleasure springles gehad. Mijn instructeur Frank Van helmond rijdt op nationaal niveau met zijn paard Cantus Anabertha. Frank heeft pleasure aangereden en met hem meegedaan bij de 4-jarige in Asten. Hij reed hem dan altijd een aantal keer door de week en de rest van de week mocht ik hem, als ik dat wou rijden.
Maar goed, Frank kent Pleasure dus goed en daarom wil ik met hem les bij Frank omdat hij echt een donderstraal is en zijn hoofd niet echt goed bij het springen houdt.

Nou, komt Frank aanlopen zegt : 'Wat is Pleasure toch groot geworden en wat is ie mooi! Hij was nog maar klein ( 1.63 mtr in Februari). Hoe groot is ie nu?'Nou.'Zeg ik."hij is nu bijna 1.70 mtr. om precies te zijn 1.68 mtr.'

Wij hadden afgesproken om parcour te oefenen. Dus eerst maar losrijden in de kleine bak. Hij liep gewoon super, alleen wat kijkerig bij de grote deur, maar verder gewoon super.
Daarna gingen we springen. We begonnen met een kruisje met een grondbalkje ervoor. Hij sprong echt super. En hij hield zijn hoofd erbij. Daarna steiltjes van 1.00 gesprongen met een grondbalkje ervoor. en weer was hij er goed bij. Hij sprong er hoog overheen. Daarna moesten wij vanuit galop aanrijden naar een oxer zonder grondbalk natuurlijk. Dat deed hij ook goed, maar het paste een aantal keer niet, maar hij sprong telkens.

Toen moest ik even wachten want in het parcour waren ze bezig met het verkopen van een paard. en die sprong over 1.40/1.50 mtr.

Ik had al een tijdje niet meer met hem gesprongen. En ik moest een hoog grondtempo opzetten, maar dat kreeg ik niet op 1, dus een stop, eigenschuld want ikw as een beetje onzeker. Maar goed ik moest op hindernis 4 beginnen en dan naar 1 doorrijden. Hij sprong goed alleen had ik een stop op 5a ( weer eigenschuld) en een balk op 10 ( Pleasure was er daar niet echt bij en gingen wij iets te hard). Daarna had Frank ee aantal hindernissen verhoogd naar 1 mtr en bij sommige hindernissen hekjes onder gezet. Hij sprong overal goed over, allees had ik weer een balk op 10 ( hij hield zijn hoofd er in die hoek echt niet bij). Na een aantal keer er opnieuw over gesprongen te hebben, alleen 10, sprong hij er foutloos overheen.

Over twee weken gaan wij weer op parcour oefenen.

groetjes
denise Party!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 09:48

Heerlijk als het goed gaat. En die paar keer dat je gestopt bent is helemaal niet erg.

Ik sprong met Julius ook heel graag. julius vond dat hartsikke leuk. Als je een hindernis in de bak zette en Julius stond los dan ging ie er als een gek overheen scheuren.

Hier in Mierlo zit Erik van der Vleuten. Die geeft ook lessen maar kosten wel 100 gulden per uur. Ik ben niet zo'n goede springruiter dus dat gaat me veel te ver.

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-01 09:57

Hoihoi,

Woon jij in Mierlo? ik woon in Asten en Frank ook. Ik krijg springles bij Heyligers.

Maikel van der vleuten heeft bij mij in de ponyclub gezeten. Pleasure is een paard en ik ben dus gestopt bij de ponyclub. Eric komt nog vaak op de manege bij ons.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 10:03

hey gaaf. Zeg eens wanneer je weer een keer wedstrijd hebt. dan kan ik een keertje komen kijken.

Die Maikel heeft wel geluk met z'n pa zeg. Zo'n mooie trailer waar ie altijd mee aan komt zetten. De kinderen van sauve rijden daar ook. peter sauve is onze hoefsmid. Echt een aardige man. Hij moet alleen leren zich aan de afspraak te houden.

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-01 10:18

hey Peer is ook onze smid. Hij is echt ruig. En Lieke zit bij mij op school. Dat is een echte stuut.( Zit op het atheneum, lieke dan, ik op de havo).

Ik rijd donderdag mee op een paard van iemand anders en ik ga Zondag over twee weken naar Heusden.