Mijn arme lieve hond......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 11:47

Weer een update Huilen

Zoals Anne al vertelde gingen we Sjakie ophalen bij de dierenarts. Het was een hele reis naar de diergeneeskunde kliniek in Utrecht maar hij heeft het goed volgehouden. Hij had een vochtinfuus in zodat hij tijdens de reis voldoede vocht kreeg.
Aangekomen bij de kliniek leefde hij even een beetje op.... Hij tilde zijn kop op wat hij nog niet had gedaan...
Daar hebben ze Sjakie eerst helemaal onderzocht en zijn vochtinfuus hoger gezet. Daardoor begon hij helemaal te rillen. Was echt zielig om te zien. Ik heb hem constant geaaid. Om 22.30 gingen we hem naar zijn hok op de intensive care brengen en hebben we hem achter moeten laten.
Die blik in zijn ogen vergeet ik nooit Hij keek zo ontzettend lief Lovers
Ze zouden hem daar infuzen geven om hem uit zijn shock te laten komen en daarna weer gaan onderzoeken.

S'nachts belde ze op van de kliniek.... Ik schrok me rot want het was 5.00 u. Het was dus de kliniek. Het ging heel erg slecht met Sjakie Huilen
Zijn nieren functioneerden niet of bijna niet meer en ze probeerden alles te doen om hem te redden.... ze hebben toen al gevraagd dat als het niet meer zou gaan of als hij bijna zou stikken wat in dat geval kon of ze hem dan mochten laten inslapen. We hebben toegestemd. En idd een kwartier later belde ze dat alles tevergeefs was en dat ze alles hadden geprobeerd... HIJ IS DOOD Huilen Huilen Huilen
Ik heb echt alles bij elkaar gehuild. Ik kan me niet voorstellen hoe leeg het zal zijn zonder Sjakie in huis.
Ik ben maar niet naar mijn stage gegaan want dat ging echt niet, ik had bijna niet geslapen. Nu ben iknet wakker en zag zijn lege mand Verdrietig Dat is zo erg om te zien dat hij nooit meer terug komt!
Hij word morgen gecremeerd en we mogen dan de as komen halen en die gaan we uitstrooien langs de maas waar hij het liefste wandelde.
We mogen nog naar hem komen kijken maar dat wil ik niet want ik heb nu een lief beeld in mijn hoofd en wil niet dat dat verandert.

Sjakie: ik hoop dat je geen pijn hebt gehad en ik zal je vreselijk missen Huilen Huilen Huilen

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:01

Jeetje karen..
wat ongelofelijk klote voor je!!!
en dat nog wel op je verjaardag.. Scheve mond
echt erg dat ie dr dan niet meer zal zijn..
ongeveer 7jaar geleden hebben wij onze hond ook in moeten laten slapen.. ze had suikerziekte..
echt verschrikkelijk als je dan die lege mand ziet.. en dat het zo stil is in huis.. wel mooi dat je de as langs de maas kan uitstrooien, waar sjakie het liefst wandelde..
heel erg veel sterkte ermee Ach gut

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 12:10

dankjewel janneke... Ik heb het er ook moelijk mee om die lege mand te zien. gelukkig is hij niet op mijn verjaardag gestorven maar de dag erna.
Maar hij was gewoon veel te jong. hij was pas 8 jaar en voor de tijd van gister nog super energiek.

Sjakie ik zal je missen Verdrietig

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:13

Ach, wat erg voor je. Heel veel sterkte.

Hebben ze enig idee hoe dit nu opeens is gekomen?

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:17

Oh wat is dit erg, en dat het allemaal zo snel is gegaan. Wat erg voor je! Ben eigenlijk wel benieuwd naar wat het was waardoor hij ineens zo ziek werd.
Laatst bijgewerkt door Lientje op 07-04-04 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:17

sjezes, wat verschrikkelijk! Zo maar ineens, en je weet niet eens waarom! zo maar van de een op de andere dag je hond kwijt zijn! Ik wens je heel veel sterkte!

Ik heb in je profiel gekeken, Sjakie was inderdaad een keileuke hond!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 12:19

Desiree schreef:
sjezes, wat verschrikkelijk! Zo maar ineens, en je weet niet eens waarom! zo maar van de een op de andere dag je hond kwijt zijn! Ik wens je heel veel sterkte!


Lientje, desiree en Percy: Nou ze dachten eerst dat het kwam door datgene wat hij opgegeten had.
Maar het kan goed zijn dat het ook wat anders was. dat kunnen ze onderzoeken maar dat wilen we niet omdat hij dan open gesneden moet worden en dat is wat we zeker NIET willen

Bokkers: Bedankt allemaal voor jullie steun.... Dat doet me erg goed Lovers
Laatst bijgewerkt door iwayalover op 07-04-04 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:20

Sterkte!!!
Het klinkt toch of hij vergiftigd is ben ik bang.
Hebben ze daar in Utrecht niks van gezegd?

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 12:22

Billy schreef:
Sterkte!!!
Het klinkt toch of hij vergiftigd is ben ik bang.
Hebben ze daar in Utrecht niks van gezegd?


Ze zeiden daar dat het vanalles kon zijn. vergiftiging was in zijn bloed niet te vinden....
Maar waarschijnlijk had het daar niks mee te maken omdat het anders allemaal nog sneller was gegaan.

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:42

iwayalover schreef:
Maar het kan goed zijn dat het ook wat anders was. dat kunnen ze onderzoeken maar dat wilen we niet omdat hij dan open gesneden moet worden en dat is wat we zeker NIET willen


snap ik heel goed dat je dat niet wilt.. je hebt een beeld van hem zoals ie was voordat hij ziek werd.. als energieke, vrolijke sjakie..

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:59

Ik kreeg heel erg de kriebels van je eerste bericht en vooral je beschrijving hoe hij reageerde (deja-vu=mijn beslissingsmoment). Ik hoopte dat voor jou de afloop positief zou zijn en dat hij op was geknapt. Op pagina 2 las ik je bericht dat hij het niet gered heeft Verdrietig

Woorden zeggen nu weinig. Gooi het eruit, rouw en weet dat wij met je meeleven. Heel veel sterkte de komende tijd.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:33

arme jij Ach gut . zoiets komt heel hard aan, dat weet iedereen met een hond. maar al helemaal als het zo onverwacht en snel gaat.
er is maar één ding dat je er een ietsepietsie overheen kan helpen, en dat is een andere hond. maar dan misschien het beste niet te snel, want je gaat (zeker in het begin) onvermijdelijk heel erg vergelijken. en zoals jouw sjakie was er toch maar één natuurlijk Verdrietig .

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:11

Karen Verdrietig wat erg voor je zeg Ach gut
Dit topic had ik helemaal niet gezien...... heel erg veel sterkte meissie Ach gut

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 14:19

ingeo schreef:
arme jij Ach gut . zoiets komt heel hard aan, dat weet iedereen met een hond. maar al helemaal als het zo onverwacht en snel gaat.
er is maar één ding dat je er een ietsepietsie overheen kan helpen, en dat is een andere hond. maar dan misschien het beste niet te snel, want je gaat (zeker in het begin) onvermijdelijk heel erg vergelijken. en zoals jouw sjakie was er toch maar één natuurlijk Verdrietig .


ja idd Sjakie zal nooit te vervangen zijn. En of we ooit weer een andere hond nemen hangt van mijn ouders en zusje af. Zij hebben daar ook in mee te beslissen... Voorlopig iig nog niet. ik moet dit eerst verwerken.

Echt ontzettend bedankt voor jullie steun.
Ik krijg gewoon weer iedere keer tranen in mijn ogen als ik deze reacties allemaal lees Verdrietig

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:32

niet om je pijn te doen (wel het tegendeel), maar ik ken nog een kruising labrador-bordercollie, en die is als twee druppels jouw sjakie (natuurlijk even in profiel gekeken), maar dan zonder wit. ook een prachtige hond met een fijn karakter.
die tranen zullen nog heel vaak plots verschijnen meis Ach gut - tot uiteindelijk de pijn verdwijnt en de mooie herinneringen overblijven.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 14:39

ingeo schreef:
niet om je pijn te doen (wel het tegendeel), maar ik ken nog een kruising labrador-bordercollie, en die is als twee druppels jouw sjakie (natuurlijk even in profiel gekeken), maar dan zonder wit. ook een prachtige hond met een fijn karakter.
die tranen zullen nog heel vaak plots verschijnen meis Ach gut - tot uiteindelijk de pijn verdwijnt en de mooie herinneringen overblijven.


Hier in boxmeer loopt ook zo'n tweede Sjakie rond. Zodra ik die weer zal zien zal het allemaal wel meteen weer naar boven komen.
Zal nog wel moeilijker worden als ik die zie.
gelukkig heb ik veel goede herrinneringen aan Sjakie en die zal ik ook zeker blijven koesteren om het verdriet te overwinnen.
Nu laat ik het allemaal nog maar even gaan. Het moet er toch allemaal uit.

Dit was Sjakie:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door iwayalover op 07-04-04 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:41

Jeetje wat erg Verdrietig
Jullie hebben in elk geval alles voor hem gedaan wat jullie konden. Dat is wel een schrale troost ?

Heel erg veel sterkte ! Ach gut

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 14:44

Jenna schreef:
Jeetje wat erg Verdrietig
Jullie hebben in elk geval alles voor hem gedaan wat jullie konden. Dat is wel een schrale troost ?

Heel erg veel sterkte ! Ach gut


We hebben idd ervoor gekozen om alles voor hem te doen. De dierenarts had het eerst over inslapen of Utrecht ( zijn laatste kans) Ook al zou het allemaal heel erg duur worden daar wilden we hem daar zeker heen brengen. Hij verdiende een eerlijke kans en hij was een onderdeel van de familie waar we alles voor over hadden.
helaas heeft het niet mogen helpen

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:08

Sjakie! Verdrietig
Moest echt huilen bij je verhaal, arme Sjaak. Hij heeft zich nog zo goed gehouden, nog zo gevochten.
Heel erg veel sterkte, meer weet ik ook niet te zeggen Ach gut

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 15:13

Annetje schreef:
Sjakie! Verdrietig
Moest echt huilen bij je verhaal, arme Sjaak. Hij heeft zich nog zo goed gehouden, nog zo gevochten.
Heel erg veel sterkte, meer weet ik ook niet te zeggen Ach gut


Hij heeft er echt hard voor gevochten jah. hij is ook echt zo'n doorzetter.
Toen ze vanacht belde geloofde ik het eerst niet... ik snapte er niks van. Ik was er van overtuigd dat hij beter zou worden. het is gewoon te snel gegaan en hij is veel te jong geweest Verdrietig

Owjee daar komen de tranen weer.... Heb ik echt bij ieder bericht.
Hoe moet dat nou verder zonder hem!!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:21

Och jeetje meid toch! Verdrietig Wat een verschrikkelijk verdrietige gebeurtenis Ach gut

Heel heel heel erg veel sterkte met alles Lovers

IndyLover

Berichten: 2404
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:46

ohw wet erg! Heel veel sterkte!
Jammer dat het allemaal zo snel is gegaan. Had hij eigenlijk veel pijn?
Maar jullie hebben je best gedaan, meer kon je niet voor hem doen.
Je mag me altijd pben!

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:54

Afschuwelijk Verdrietig

Héél erg veel sterkte!
Ik kan me goed voorstellen dat het nu wel erg stil is in huis... zo zonder Sjakie...

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 16:01

IndyLover schreef:
ohw wet erg! Heel veel sterkte!
Jammer dat het allemaal zo snel is gegaan. Had hij eigenlijk veel pijn?
Maar jullie hebben je best gedaan, meer kon je niet voor hem doen.
Je mag me altijd pben!


Dankje Lovers jullie allemaal trouwens bokkers. zoveel lieve berichten doet mij echt goed.

Hij heeft waarschijnlijk weinig of geen pijn gehad. Misschien wel angst. Dat weten we niet. Toen we weg gingen heeft hij nog wel een keer gekwispeld dus ik denk wel dat hij het goed vond zo. Maar helemaal op de hoogte van wat hij er van vond konden we niet weten... Hij was tenslotte in shock.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 16:22

Dit lieve gedicht maakte Annetje voor me Lovers

Sjakie

Jij was een hele leuke hond,
Die ieder mens wel lief vond

Altijd glinsterden je ogen van plezier
Je was gewoon een onwijs vrolijk dier

Altijd was je vrolijk en blij
oh Sjakie, was je nog maar dichterbij

Want nu, nu ben jij er niet meer
En dát doet ons allen erg zeer

De laatste uren was je niet meer hoe je voorheen was
Je wilde wel, maar je kon niet meer spelen in het struikgewas.

Daarop namen we met zijn allen een wijs besluit
En de artsen gaven jou die ene verschrikkelijke spuit....

Onze tijd ook ook nog wel een keer, en misschien...
zullen we je dan wel weer kunnen zien