Einde verhaal... ik stop met rijden.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:32

Tjeetje wat moet dat moeilijk voor je zijn Ach gut
Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat je pijn op die manier afneemt of verdwijnt...

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:34

Knap hoor dat je de knoop door hebt gehakt!!! Je moet idd denken aan je eigen toenkomst en als jij op je 30e in een rolstoel zit heb je vast spijt!! Heel veel succes verder en vooral sterkte!! OK dan!

Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:41

Echt poedersuiker voor je!! maarja, constant die pijn is ook niet wat. Ik hoop dat de pijn iig wel minder word doordat je met rijden stopt. Heel veel sterkte Ach gut

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:31

maar met die operatie kan je toch na de revalidatie wel weer rijden?
dan kan het zooitje toch niet meer verschuiven OK dan!
of heb ik het verkeerd Verward

prompter

Berichten: 11079
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:35

Wat verschrikkelijk rot voor je... weet gewoon niks te zeggen . Enorm moeilijke beslissing, ook en vooral omdat beide paarden nu zo lekker voor elkaar zijn. Heel, heel veel sterkte Missouri!

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:36

Wat ontzettend akelig voor je, heel veel sterkte toegewenst Ach gut

chip

Berichten: 2355
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:39

Wat erg voor je en idd een moeilijke beslissing, maar je gezondheid gaat voor, beter nu voordat het te laat is. Sterkte Ach gut

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:40

jee wat een bericht meid
dit is echt heftig
ik wens je heel veel beterschap en sterkte toe de komende tijd
jee zeg , weet eingelijk niet echt wat ik moet zeggen

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:40

Ik schrik hier ook nogal van, wat rot voor je zeg! Heel veel sterkte!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:41

Wat een rotnieuws zeg! Scheve mond
Sterkte gewenst Ach gut

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:42

Heel veel sterkte.
Kan me voorstellen dat je er kapot van bent Ach gut

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9318
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:44

dat is echt een moeilijke beslissing mar je ziet je paardjes toch nog en dan heb je ook wat steun aan hun.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:44

Wat een heftig berichct zeg.... heel, heel veel sterkte toegewenst!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:46

Zo te zien aan de naam van deze moderator heeft die ook al enige ervaring........ Knipoog

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:46

Jee wat vervelend zeg, ik kan me wel voorstellen dat je na het beperkte succes van je vorige operatie en de constante pijn die je hebt, je de knoop nu echt doorhakt, hoe zwaar dat ook moet zijn.
Ik heb zelf ook al jaren chronisch lichte pijn in mijn rug en loop en rij er ook mee door, het klamme zweet breekt me bij het lezen van jouw relaas echt uit moet ik zeggen.
Iig heel erg veel sterkte gewenst! Ach gut

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:47

Wat rot dat je deze beslissing moest nemen, ik hoop maar dat dit brengt wat je ervan verwacht had en dat het je ook wat 'rust' geeft.
Sterkte en probeer toch te genieten van je paarden, ik weet een klein beetje uit ervaring dat het zowat net zo leuk is om te kijken naar je kracks, dan er zelf op te zitten. Dan kan je alleen maar voelen.
(Koop een mooie digi als troost en probeer mooie plaatjes te schieten, voelde ik me ook goed bij, kon ik 's avonds nog nagenieten met de foto's op mijn comp...)

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:51

Ten eerste ontzettend veel sterkte, het lijkt me allemaal erg pijnlijk. Dat is nogal wat. En ook erg frustrerend, het idee dat je zolang uit de running bent dan.

Het lijkt mij ook een verstandige keuze als je voor je gezondheid kiest.
Lijkt me trouwens een hele goede keuze als je Sily laat dekken, je hoeft het nu toch niet te laten voor die tijd dat je uit de wedstrijden/running bent.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:52

Oej, wat een naar bericht. Ik hoop dat je een voor jou goede beslissing kan maken over wat te doen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 16:00

He jakkes, wat een ontzettend vervelend bericht Verdrietig
Heel confronterend ook, ik ben zelf nl. ook al een aantal jaren bezig om DE beslissing voor me uit te schuiven om dezelfde medische reden die jij hierboven beschrijft.
Ik wens je in elk geval heel veel sterkte Ach gut

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 16:02

Jee gewoon rot dat je sowieso al zo'n beslissing moet nemen, ik weet nu eigenlijk niet meer te zeggen, iig heel erg veel sterkte

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 16:46

Jeetje, heel erg veel sterkte!!! En ik hoop dat je toch ook kan genieten van alle andere dingen die de paardensport met zich meebrengen, zoals het kijken naar je dieren en een evt. veulentje volgend jaar!!

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:04

Missouri schreef:
Het valt me allemaal wel zwaar, maar het kan niet anders.

Ik loop al jarenlang ziekenhuis in, ziekenhuis uit met mijn rug. Acht jaar geleden ben ik al aan een hernia geopereerd, maar dat heeft weinig geholpen. Een half jaar rolstoel, veel pijn, veel revalideren. En waarvoor?
Nu acht jaar later zit ik weer met een hernia te kijken.

Voorheen werd ik weggestuurd met een zak pijnstillers of een "het zit tussen je oren, leer er maar mee leven".
Maar goed, vandaag dus voor de zoveelste keer foto's laten maken en het volgende is er aan de hand:

Mijn onderste vier ruggenwervels staan scheef. Daar weer de onderste van zit los en verdrukt een tussenwervelschijf. De hele zooi is gaan ontsteken, en nu blijken er ook haarscheurtjes in het membraam van de tussenwervelschijf te zitten. Tevens zitten er zenuwen knel, waardoor mijn benen er af en toe gewoon mee ophouden of mijn nek blokkeert.

Een operatie is haast onvermijdelijk, ze willen een blok om mijn wervels gaan zetten waardoor het hele zootje recht blijft zitten. Dit betekent wel dat ik het zeker komende jaar uit de running ben, misschien nog wel langer.

Ik mocht ook gaan voor Plan B, iets wat me al zo vaak eerder is verteld, maar ik was te eigenwijs om te luisteren... niet meer rijden dus, en alleen maar gecontroleerd bewegen. Dat zou mogelijk een operatie kunnen voorkomen. Veel rust, veel oefeningen en veel langs de zijlijn toekijken hoe anderen dus op mijn paardje rondhobbelen... Verdrietig

Silly wordt gedekt, of doorgereden door mijn vriendin Marieke.

Saar wordt ook gewoon doorgereden, door degene die me er al een tijd mee helpt (Julia).

Dit is echt heel erg, maar ik heb wel ingezien dat ik misschien wel te lang eigenwijs ben geweest en ik nu een keer aan mijn gezondheid moet denken. Ik ben die constante pijn zo zat!



Ja zo gaat dat. Je ziet aan mij hoe slim het is om eigenwijs te zijn. Maar ik stapte echt niet meer op door de pijn hoor, uiteindelijk liet ik het wel uit mijn hoofd om op een paard te stappen. Want het rijden van mij hengst en ook de oefeningen en het trainen in de Z-dresssuur, het springen en het samengesteld rijden met mijn andere paard werden op het laatst gewoon onmogelijk. Maar ja als het onvermijdelijk is, moet je wel !!!!!! Ik kijk wel hoe het gaat en probeer er zo goed mogelijk mee om te gaan. Ik hoop dat jij dat ook kunt. We kunnen in ieder geval proberen om samen te gaan voor de paralympics )grapje !!!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:19

Heel veel sterkte en beterschap gewenst.
Wat een moeilijke beslissing moet dat zijn geweest.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:34

Wat een naar bericht..
Aan het titel van je topic dacht ik eerst dat sily weer aan het donderstenen was geweest (want dat lees je wel eens), maar niet dat dit erachter stak. Wat ontzettend naar om deze beslissing te moeten nemen, helemaal omdat je nog zo jong bent en nog zoveel om naar toe te rijden!
Veel sterkte met de uiteindelijke beslissing

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:48

Gatver dat is een onwijs rotbericht!
Kun je tzt wel weer gaan rijden of is het echt voorgoed over?
zou het wel mogelijk zijn om bv te gaan mennen?
ik wens je veel sterkte.