Eerste clubles achter de rug!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Eerste clubles achter de rug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 22:24

En moe maar voldaan

Ik ben na mijn rodeo-actie van tig weken geleden niet meer veel op Kelvin gestapt. Tweemaal les aan de longe. Ik heb inmiddels 2maal les gehad op een dikke Belg, waarbij mijn zelfvertrouwen weer dusdanig was dat ik vrijdag zonder longe, en zonder "hulp", Kelvin durfde te rijden. Stap was redelijk, wat gespannen, maar a la. Was ik ook. Draf was lichtelijk een drama, en in de galop begon het gelazer weer. Dit keer vond ie het nodig om op hol te slaan (bokkend Rolleyes) voor de drinkbak/badkuip, die in zijn helft van de bak stond... Ik durfde vrijdag echter te reageren, dus na enkele malen op hol slaan was het gelazer over en kon ik redelijk netjes afsluiten.

Ik heb dus vandaag de hele dag met knikkende knieeen rondgelopen... Onze eerste clubles... Ik heb in 1998/1999 voor het laatst manegelessen gehad, Kelvin heeft ook sinds die tijd weinig meer met andere paarden gelopen (zowel alleen rijden als alleen in de wei). Daarbij was Kelvin bij Martine altijd als de dood voor de bakdeur... Maar goed. We zouden wel zien Lachen

Kelvin inladen ging prima. Beest liep er zo op (en ik stond er naar te gapen alsof ik het achtste wereldwonder had mogen aanschouwen Schijnheilig). Vastgezet, en bij Peter en Babs (de hond Lachen ) in de auto gestapt. Zonder problemen de manege bereikt, dus uitladen die hap... Ik maak Kelvin los, Peter trekt de stang erachter weg, en weg Kelvin Scheve mond Kon niet meer onder de stang doorkomen, dus touw wat steviger vastgegrepen, waarbij ik het dus op de een of andere manier als lus om mijn vingers kreeg. Beest rukte me aan mijn vingers zo'n beetje die stang over... Auwtsj Ziek Toch maar losgelaten dus... Waarop Kelvin me als de heilige maagd Maria herself aan stond te kijken... "Heeeeee! Wat doe jij daar nou toch op de grond? *zucht* Wat moet je daar nou mee?"

Aan de longe gepakt, en de buitenbak in. Daar zou de les nl plaatsvinden. Kelvin had de tijd van zijn leven, er kwam een paard (A) aan. Geweldig vond ie het, dat had ie nog nooit gezien hoor... Paard verdwijnt achter de struik, waarop Kelvin zich wezenloos schrikt omdat er geluid achter de struik was. Toen de instructrice (V) arriveerde zei ze dat we binnen gingen rijden. Blij toe, er was buiten geen land te bezeilen met meneer Kelvin.

Binnen was ie weer de schattigheid zelf Na een rondje stappen (langs de bakdeur!) er al opgestapt, hij zag er zo snoezig uit Knipoog

Het ging gewoon echt lekker... Zo lekker heb ik hem lang niet meer aan het lopen gehad!

Er was een paard die er een aparte manier van loswerken op nahield, die sloeg om de zoveel meter tegen de bakrand aan met 1 been. Dat leidde uiteraard tot grote paniek bij mijn stressballetje, al dat kabaal... Sja, en paard A... Drama Scheve mond A was de hele tijd redelijk bij 'm uit de buurt gebleven. Op een gegeven moment reed zij over de middenlijn, en ik op de hoefslag, elkaar tegenmoet. Sow. Had het beest nog niet gezien of ik had Kelvin in mijn armen... Steigerend. Eng paard ook... A dus zoveel mogelijk vermeden... 1 keer besloot ie toch bang te zijn voor de bakdeur (bij Martine scheen hij daar iedere les heisa te schoppen, dus dat komt nog wel), wat uiteindelijk resulteerde in een half rondje 'galop'. Paar keer geschrokken van de mensen langs de bak, maar toch was ik erg onder de indruk van zijn gedrag... Het was weer echt mijn knollie Lovers

En de galop was geweldig... De eerste keer, rechtsom, had Kelvin niet misstaan in het team van de Young Riders Clown Bijna op de plaats, met zijn kin op de borst, en maar hoog opgooien... Kwijl Reageerde ook totaal niet op mijn been... Tweede keer ging wel prima... En de 3e keer, linksom, ging helemaal perfect.

Standaard commentaar gekregen van V. Ik zet mijn binnenhand te vast, en ik trek hem in zijn mond. Laatste is niet helemaal waar... Kelvin zwaait heel erg met zijn hoofd op en neer, ja-knikken eigenlijk... Waardoor ie dus constant losse teugel/blokkade/losse teugel heeft... Wat er dus op lijkt alsof ik hem in zijn mond hang. Moet iets meer met mijn binnenbeen werken... V heeft een hele losse manier van lesgeven, je rijd voor jezelf... Kon ik an sich goed gebruiken met Kel, maar ik heb me wel gruwelijk zitten ergeren toen ze een compleet verhaal begon over haar honden... Je kunt gewoon niets anders dan in stap werken als er 4 grote paarden bij E-B op de volte blijven stappen... En zoals Peter al zei moet je echt te kennen geven dat ze op je moet letten. Heb ik idd gemerkt...

Na de les (waarbij ik weer helemaal in luv was met Kel) lekker beiden op adem gaan stappen... Kelvin was echt doorweekt... Ik ook overigens Lachen Mijn volgende clubles zie ik met iets meer vertrouwen tegemoet Lachen Ik denk dat ik morgen wel met pijnlijke dijen en blauwe vingers rondloop... Maar ach Lachen

Martine belde nog om te informeren hoe het gegaan was... Zaterdag ga ik van Martine leren hoe ik Kel met dubbele longe moet longeren

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:34

Zo zeg wat een verhaal! Klinkt in iedergeval als een hele vooruitgang Zo blijkt maar weer hoe belangrijk les kan zijn Lachen Echt toppie dat je meer vertrouwen in hem krijgt en dat jullie nu lekker aan het werk kunnen!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:21

DAt viel dus heel erg mee! En vaak is het met instructie eerst even aftasten. Als ze merken dat je echt rgaag wilt en je best doet, dan krijg je meestal al snel meer aandacht... Daar hebben de meeste instructeurs die ik ken namelijk wel plezier in...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 10:43

"Ellende" is dat ik echt in een recreantenles rij... Mijn andere instructie (volgens mij om de week) is wel een stuk consequenter. Als ik straks ga starten ga ik zo wie zo over naar een 'wedstrijd'lesuur, op deze manier kom ik nl nergens Lachen Ik ben wel inderdaad van plan om, zodra ik Kelvin zover heb dat ie niet overal zich een beroerte van schrikt, te vragen om iets meer aandacht...

En buiten erg dikke en blauwe vingers ben ik er idd goed vanaf gekomen Clown

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

gilian
Berichten: 303
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:43

nou gelukkig dat het allemaal wel mee viel, veel succes nog verder

Voor altijd in mijn hart

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:44

Het is wel lekker om weer buiten te rijden, alleen het weer Boos!

Superslecht hier!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, carin0903, Ceffyl, desireeee_x, IASCrawler, lina1998, sterregoud, Vagabondo, xSimonee en 122 bezoekers