Grootste Irritatie?!?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Grootste Irritatie?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 17:02

Vertel eens; wat is jullie grootste irritatie bij het rijden en verzorgen??
Bij mij: als de 'lievertjes' van de manege gaan staken! Gewoon stilstaan en je kunt doen wat je wilt maar ze verzetten geen stap meer...

En bij Jullie??

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:04

Als je een probleem had bij het rijden en je dacht dat het opgelost was,
maar dat het dan ineens weer tevoorschijn komt en je opnieuw kan beginnen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:31

Ehm, ik kan behoorlijk wat irritaties hebben Bloos

Ik heb een pesthekel aan onopgevoede paarden. Paarden die dus aan de hand dwars door je heen lopen, als ze schikken bijna bovenop jou springen. Tijdens het poetsen maar heen en weer wandelen enz...

Met rijden houd ik gewoon niet van al het verzet, maar aan stijgeren heb ik echt een pesthekel. Gelukkig zijn er maar weinig paarden die uit het niets in verzet komen 9 van de 10 keer heeft het paard een medisch probleem of is het een ruiterfout en is het de paarden dus te vergeven.

En die paarden die het wel vanuit het niets in verzet komen (ik noem het altijd paarden die je voor de lol zand laten happen) daar blijf ik veilig bij uit de buurt Clown

Maar mijn allergrootste irritaties komen van andere mensen die geen rekening met elkaar houden.
Erg jammer, want het kan zo gezellig zijn!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:33

Anjatjeuh schreef:
Als je een probleem had bij het rijden en je dacht dat het opgelost was,
maar dat het dan ineens weer tevoorschijn komt en je opnieuw kan beginnen.


oei, anjatjeuh! wil dat zeggen dat ze buiten weer begonnen is ?!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:39

Mensen die hun troep niet opruimen.
Ik erger me niet echt snel, laat ieder lekker z'n eigen ding doen, dan doe ik het mijne en hebben we geen last van elkaar, maar ik sta niet graag in andermans stront op de spuitplaats om maar een voorbeeld te noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:10

Ik erger me niet echt snel aan dingen, ik kan veel verdragen. Ik weet dan ook zo even geen voorbeeld. Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:15

Eh..heb je even?

Als je grof geld betaald voor een schone stal en het er gewoon niet uitziet.
Als je denkt de longeerkraal in te kunnen en er nog even iemand tussenduikt.
Idem met de spuitplaats.
Als je denkt dat je paard lekker op het weiland heeft gestaan, maar dat dus niet gebeurt is vanwege koud/regen/drukte/geen plek/gebrek aan planning.....(vul maar in)
Als dingen stuk zijn en maar niet gerepareerd worden.
Als er regels gemaakt worden op stal en men zich er niet aan houdt.
Als men dingen loopt uit te lenen zonder ze terug te brengen.
Als men dingen loopt uit te lenen en als ze stukgaan niet vrijwillig vervangt.
Als de bak een gatenkaas is en men hem niet even fatsoenlijk achterlaat.



Die troep van een ander, daar kan ik intussen aardig overheen kijken.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:20

ingeo"]
[quote="Anjatjeuh schreef:
Als je een probleem had bij het rijden en je dacht dat het opgelost was,
maar dat het dan ineens weer tevoorschijn komt en je opnieuw kan beginnen.

oei, anjatjeuh! wil dat zeggen dat ze buiten weer begonnen is ?!
[/quote]
Neenee, voorlopig nog niet, maar weet wel dat het me ongeloofelijk zou iriteren als het zou gebeuren. Knipoog Haha! Tong uitsteken

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:25

Anjatjeuh"]
[quote="ingeo"][quote="Anjatjeuh schreef:
Als je een probleem had bij het rijden en je dacht dat het opgelost was,
maar dat het dan ineens weer tevoorschijn komt en je opnieuw kan beginnen.

oei, anjatjeuh! wil dat zeggen dat ze buiten weer begonnen is ?!
[/quote]
Neenee, voorlopig nog niet, maar weet wel dat het me ongeloofelijk zou iriteren als het zou gebeuren. Knipoog Haha! Tong uitsteken
[/quote]

hahhhhh! *LOL* !!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:07

Mijn grootste irritatie qua verzorging is toch wel met stip op 1, modder!

Dat ze er zelf vol mee hangen dat is niet zo erg, maar het feit dat bepaalde plaatsen op je weilandje (AKA zandbak met onkruid) telkens weer worden omgetoverd tot blubberpoeltjes! Daar kan ik me mateloos aan irriteren!
Gevolg is dat ik 's winters vaak om een uur of 8 in de plensende hagel en/of regenbuien slootjes sta te graven naar de sloot ... Om het toch maar IETS droog te houden! (gelukkig níet tevergeefs)
En reken maar dat je flink nat word hoor, van je haarpuntjes tot je kleine teen in je lekke laars (ben er ondertussen wel nieuwe gaan halen).

Wat ook leuk is en waar we dit jaar al een geluk, op 1 dag na, aan zijn ontsnapt is een modderpoel die bevriest ... dan ligt de grond zo lekker "gelijk." }>

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:00

Mmm... verwende paarden vind ik heel irritant en dat moet dan ook héél snel afgeleerd worden !
Met rijden heb ik eigenlijk nooit irritaties, wat ik wel een lastig probleem vind om op te lossen is nog altijd het rechtrichten, zijn ze links helemaal los zitten ze rechts weer wat vaster en weer andersom.. Die guldenmiddenweg is echt lastig. Maar irritant.. nee, eerder frustrerend dat het mij niet altijd snel genoeg lukt Haha!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:05

Paarden die niet stil staan tijdens het opzadelen of verzorgen. Ik was laatst mijn pony buiten aan eht poetsen konden direct de haren wegwaaien, ze stond los in de bak omdat ik haar nergens anders aan vast kon zetten en ze nog wel eens wil gaan hangen. Nou goed ik poetsen, verwissel even een borstel en madam schuifelt er mooi vandoor en gewoon niet weer willen komen. Dan kan ik echt heel erg geirriteerd raken en dat krijgt ze dan ook wel te weten. Ze weet dat het niet mag, maar toch voorzichtig even proberen, aan zulke dingen heb ik echt een hekel, terwijl ik eht diep van binnen ook wel weer erg grappig vind.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:20

Mijn mensen en stal ergernissen zijn al opgenoemt bij Cassidy, al denk ik dat er ook wel wat mensen zijn die zich aan mij ergeren.
Ben namelijk heel erg vergeetachtig Bloos

Grootste ergernis tijdens het rijden:
Par heeft er een handje van al haar aandacht aan andere dingen te geven, dit wordt al minder, ondertussen hebbenw e een paar foefjes als ze weer gek loopt te doen.
Maar vandaag had ze het weer, op 1 punt van de bak, alleen rechtsom, ja hoor: Ik zie daar wat, daar is iets eff kijken hoor, ik voel helemala niets Schijnheilig

Dan heb je dus niets meer te vertellen, dendert er lekker doorheen, en vergeet mij totaal Haha!
Nu heb ik genoeg rust en ken haar lang genoeg om voordat we op dat punt zijn haar aandacht te pakken en vast te houden.

In het begin ergerde ik me eraan en kon er niets aan doen, kreeg gewoon die aandacht neit terug.

Het bit vastpakken en rennen deed ze ook een tijdje, dit ergerde me neit echt, voelde me alleen zo wanhopig omdat ik helemaal niets te vertellen had op dat dier.

Ach ergernissen......in de omgang zijn er ook wel dingen, maar dat zijn ook dingen die echt bij Par horen en waar ik om kan lachen.
De laatste tijd ben ik vooral trots.

Erger me wel aan slome paarden....kan daar heel slecht tegen, en vooral als ze dan sloom zijn en niet luisteren.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:26

duiven in onze rijbak Haha!, ze doen de deuren open, en vliegen al die beesten naar binnen. Ze weten vervolgens de uitgang niet te vinden en knallen met hun kop tegen de lichtplaten van het plafon omhoog. Dus Mirk ziet ze erg vliegen, ik irriteer me vreselijk aan die beesten

Verder hou ik er niet van als mensen mijn spullen gebruiken zonder te vragen en ook zonder het terug te leggen...

voor de rest ben ik wel makkelijk Party!!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 08:59

Paarden irriteren me eigenlijk nooit, wel hun eigenaren, als mensen contsant lopen te mauwen over hun paard dit en hun paard dat blalabla advize of hulp slaan ze in de wind, want hun weten het immers beter, mensen die zeuren om het zeuren en hun paard is constant de dupe, daar kan ik echt sjaggie van worden.

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:01

Naja, iemand zei: ik hou niet van onopgevoede paarden. Dat is juist lekker, want dan kun je ze zelf opvoeden! Dat ligt natuurlijk helemaal aan de leeftijd van het paard, maar het is natuurlijk wel leuk als je gewoon je eigen dingen kunt leren! Zelf erger ik me aan een paard wat absoluut niet doorloopt. Geef mij maar een beestje met iets meer pit. OK dan! De haflinger en de halfbloed lopen in de bak ook nooit door. Vreselijk

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:23

Senja schreef:
Naja, iemand zei: ik hou niet van onopgevoede paarden. Dat is juist lekker, want dan kun je ze zelf opvoeden! Dat ligt natuurlijk helemaal aan de leeftijd van het paard, maar het is natuurlijk wel leuk als je gewoon je eigen dingen kunt leren! Zelf erger ik me aan een paard wat absoluut niet doorloopt. Geef mij maar een beestje met iets meer pit. OK dan! De haflinger en de halfbloed lopen in de bak ook nooit door. Vreselijk


Dat was ik Lachen
Nou ondertussen heb ik wel genoeg paarden moeten opvoeden. Okee dat een paard tot een jaar of 3 het allemaal nog niet kent is natuurlijk nog niet zo'n probleem.

Maar wat als je even een paard van iemand 'overneemt' en je wordt gelijk naar het eerste beste stukje gras gesleept of..
paard ziet wat, schrikt, en jij bent degene die mag uitkijken.

Eigen dingen leren vind ik iets heel anders. Natuurlijk heb ik met mijn eigen paardje ook dingen die anderen weer niet zo belangrijk vinden. Maar die dingen die ik al noemde, mogen van mij bij alle paarden toch wel bekend zijn.

Nee, ze moeten respect voor mij hebben, dan heb ik het ook voor hun.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:39

Ook zoiets: mensen die altijd maar ongevraagd advies geven en zich met je bemoeien. Ooooh dan moet je dit of dat doen (let ook op het "moet" he!) Vreselijk! Als ik hulp nodig heb, dan weet ik je te vinden en dan VRAAG ik het wel!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:42

ik erger me groen en geel aan mensen die "het wel ff voor willen doen".

met Morrie is longeren b.v. erg moeilijk, met dubbele lijnen is er niets aan de hand, met een enkele lijn gaat ie een partijtje staan touwtrekken, dan heb je altijd van die bijdehandjes die zeggen: o kan jij dat niet, laat mij maar even........ik weet dan wel wat er gaat gebeuren en ga er dus ook nooit op in. Het eind van het liedje is dat ik altijd verantwoordelijk blijf....

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:47

Bij die van mij willen ze het nooit voordoen, alleen grote verhalen hoe of het dan allemaal moet en wat ik allemaal verkeerd doe, maar een demonstructie geven.... Heel gek... Schijnheilig

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:57

Citaat:
Bij die van mij willen ze het nooit voordoen, alleen grote verhalen hoe of het dan allemaal moet en wat ik allemaal verkeerd doe, maar een demonstructie geven.... Heel gek...


ja dat soort lieden staan bij mij ook regelmatig aan de bakrand......staan ze fluisteren met elkaar....en te lachen, maar ik zit in het onderwijs, dus ik heb altijd vrij snel door wat er aan het handjes is...... Schijnheilig

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:03

Ik irriteer me verschrikkelijk aan mensen die Dennis helemaal niets vinden omdat het 'maar' een shetland hengst is. Meestal is er wel iemand die die mensen dan toe fluisterd dat ze het over een meervoudig kampioen hebben. Dat geeft dan wel erg grappige effecten. Als blijkt dat die meervoudig kampioen ook nog braaf is en geen doornsee vervelende 'haarbal' is vind iedereen hem in eens wel leuk Haha!.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:13

Ik irriteer me niet zozeer tijdens het rijden, maar wel wat er in de bak allemaal kan gebeuren.

Bijvoorbeeld mensen die constant jou afsnijden of ineens op je kont zitten met hun paard. Of mensen die tijdens harde regen ineens niet meer durven te rijden, die bij het minste geringste al aan de teugels hangen omdat het paard wat voorwaartser wordt. (ik rij in n manegeles) Of mensen die gaan gillen als het paard er van door gaat dat ineens ALLE paarden ervan schrikken.....

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:27

Mensen die gewoon bij je in de bak gaan staan longeren terwijl je met 3 of 4 man aan het rijden bent >;)
En de menclub mag van mij ook opzouten Haha!

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:51

Ik erger me meer aan mensen dan aan paarden...

maar soms...
Vriendin van mij had een grote oldenburger..ze vond het lief als het aardige beestje haar met zijn enorme kop daar de bak heen duwde...
Tja en laat ik daar nou niet zo van gediend zijn...
Toen ze mij vroeg om hem te rijden (= probleempaard) heb ik hem dat al weer snel afgeleerd...
En zij leerd het hem weer aan(tis toch zo schattig!!)....GRRRR!!! Boos!