Zorg voor je paard uithanden geven

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Zorg voor je paard uithanden geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 10:02

Nav de vele topics over bijrijders, durven jullie zo makkelijk de zorg voor jullie paard uit handen te geven?

Ik heb mijn paardje net, heb nog geen verzorgers nodig en ik moet er eerlijk gezegd ook nog niet aan denken.
Ik weet dat ik mischien een beetje overbezorgd ben maar ik zou erg bang zijn dat ze iets verkeerd doen of ongelukken krijgen met mn knollie.

Als je bijrijdster betaald heb je mischien de 'zekerheid' dat ze ook echt komt, soort van waar voor je geld. Maar aan de andere kant rijden ze mischien door bij een kuch of lichte kreupelheid onder het mom van ik heb betaald...
Ik vind dit allemaal zo moeilijk dat ik er gewoon nooit aan zou willen beginnen. Zelfs mijn zusjes mogen alleen met Tim op stap onder mijn begeleiding.

Hoe zit het bij jullie, waarom wel of juist geen bijrijdster?


gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:07

Ik heb geen bijrijder of verzorger!
Waarom?
Mijn paard is 22 jaar, wordt zowiezo niet elke dag meer gereden, dus een bijrijder heb ik niet nodig.
Hij is vroeger mishandelt geweest en vertrouwd niet snel andere mensen of vreemde dingen. Ik weet ondertussen wel wanneer hij echt bang is en wanneer hij de boel loopt te flessen, maar misschien dat iemand anders dat niet kan zien en hem een tikkie op zijn kanus geeft! Dat is niet de bedoeling. Al het vertrouwen in de mens wat ik er in 4 jaar terug in heb gezet zou iemand anders er door misvattingen weer verpesten... Nee, bedankt!

Als ik echt niet anders kan heb ik 3 mensen achter de hand die weten hoe ze het beste met mijn paard om kunnen gaan. Maar hun hebben zelf ook een paard, dus geen tijd om die van mij regelmatig te doen, als zou dat nodig zijn. In geval van nood kan het natuurlijk wel altijd! En zij zetten hem dan los of longeren aan het halster en weer schoon zetten terug op stal.
Rijden laat ik zowiezo niet door iemand anders doen, of het moet nood zijn. Maar dan moet ik er nog altijd bij zijn, want hij accepteert het hoofdstel niet van iemand anders.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:11

Volgens mij moet je ook niet zoeken naar een bijrijder maar er gewoon een toevallig tegen komen.. Die persoon ken je vaak al veel langer en je weet ook hoe dat die gene met paarden om gaat etc.

Maar je zoekt natuurlijk ook niet zomaar een bijrijder. Soms heb je geen keus omdat je het druk hebt en dat je paard te weinig aandacht krijgt en dat een (goeie) bijrijder je paard juist wel alle aandacht kan geven die het verdient..

en de eerste paar keren ben je er natuurlijk zowiezo bij. Dan kan je altijd nog kijken of het klikt etc.
Laatst bijgewerkt door PPPeet op 02-04-04 10:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:12

Ik geef Dennis ook niet zo maar uit handen. Mensen mogen er mee aan tutten als ik in de buurt ben, geen enkel probleem. Maar de dagelijkse verzorging doe ik zelf. Dennis is erg makkelijk, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken. Er zijn maar weinig mensen die zonder toezicht met Dennis iets mogen doen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:15

ik heb een bijrijder gehad, maar ik stond altijd doodsangsten uit.
Zij ook, bleek achteraf, toen ze ermee gesopt was, dus mijn bezorgdheid was niet geheel onterecht.

Ik besef heel goed dat als er iets gebeurt, ik, als eigenaar, altijd aansprakelijk blijf.

Voor mij dus geen bijrijders meer. Ik heb een koudbloed, die hoeft niet iedere dag gereden te worden.
Ik ga er wel iedere dag heen om te poetsen, te voeren en te knuffelen en een paar keer per week rijden.

Er is een stalgenoot die Morrie in geval van nood wil voeren en binnenhalen en, het belangrijkste, even knuffelen!

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:17

Wij hebben bijrijdsters gehad. Toen werkten we allebei, kind op de basisschool en de stalling een ellendig eind weg. Omdat ik ook 's avonds nog cursus gaf trok ik het echt niet om dagelijks naar mijn paard te gaan.
Eerlijk gezegd hebben we een hoop gedonder met bijrijdsters gehad. Niet houden aan afspraken, zomaar een vriendin meenemen om eens om mijn paard te rijden, achterlijke trukjes leren, veel te hardhandig, niet komen opdagen etc. etc.
Niet echt bemoedigend dus.

Maar we zaten door omstandigheden klem met tijd en geld en het was dus de keus, bijrijdster of paard verkopen.
Gelukkig vonden we uiteindelijk toch een goede bijrijdster. Een meid van 21 die eigenlijk helemaal niet van koudbloeden hield, ze was gek van arabieren en had polopaardjes getraind. Maar ze was al zo'n tijd op zoek dat ze wanhopig was en dan desnoods wel een poosje onze Shire wilde doen tot ze iets anders vond. Dat heeft ze ook direkt eerlijk gezegd.

Uiteindelijk is ze bijna 2 jaar gebleven tot ze verhuisde, zelfs in de winter kwam ze (bijna een uur fietsen door de polder!) terwijl ze van te voren al gezegd had dat ze daar echt niet aan begon.
Maar ze vond onze Joseph zo'n gaaf paard! Slim, enthousiast, leergierig en bijna net zo soepel als een polopaardje ondanks zijn grootte OK dan!
Ze stond bijna te huilen toen ze niet meer kon komen vanwege haar
verhuizing.

Ik denk dat er veel kaf tussen het koren zit, maar er zitten hele goede, gemotiveerde bijrijdsters tussen. En als het klikt kun je er heel veel plezier van hebben.

*Het leven is te kort om moeilijk te doen!*

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:21

Ik heb een bijrijdster (en ben een bijrijdster, maar dat terzijde Knipoog).
Tja, tuurlijk is het moeilijk om haar aan iemand anders toe te vertrouwen, maar ik vind het nog moeilijker om te weten dat er niets met haar gedaan wordt omdat ik het niet redt.
Er zijn verschillende mensen wezen kijken, en zij was de enige die de uitdaging aan wilde gaan (want het is een merrie met karakter). In het begin ben ik er elke keer bij geweest, maar nu gaat ze alleen. En ik moet zeggen dat ik het super getroffen heb Ze is haast voorzichtiger met het paard dan ik zelf. In het begin was ze vrij onzeker en een beetje te lief, maar ik heb tien keer liever zo iemand dan iemand die "haar wel even zal rijden".
Ik krijg nog steeds elke keer dat ze gereden heeft een mailtje met een verslag hoe het gegaan is, ging het niet zegt ze dat ook eerlijk. Daarbij heeft ze ook gelijk les genomen van mijn instructrice, die trouwens ook na de eerste les het idee had dat het wel goed ging komen allemaal.
Kortom, bevalt mij super!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:29

Ik heb zelfs 2 bijrijdsters voor Jordy, 2 zusjes van 17 en 14 jaar oud. Gaat echt prima, ik durf hem aan hen ook zo uit handen te geven. Ga ik op vakantie o.i.d., dan laat ik hem onder hun zorgen achter. Ze doen geen gekke dingen met hem, en gaan ze buiten rijden ofzo dan zeggen ze dat. Ze zijn netjes op mijn spullen, en komen alle afspraken na OK dan!

Het is eigenlijk uit nood geboren, ik zat toen met een flinke blessure, waardoor ik een tijd uit de running was, en Jordy moest zeker toen, regelmatig gereden worden. Dat was ook eigenlijk altijd als ik erbij was. Nadien zijn ze ook gewoon gebleven, ik zag hoe leuk ze het vonden, en Jordy vond het ook leuk. Ik vind het ook gewoon leuk om een ander die kans te geven.
Ze betalen er overigens niets voor.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:40

Ben daar echt een zeikerd in, mede doordat mijn paard daar in het verleden niet al te best onder vandaan kwam. Er is maar een heel beperkt groepje mensen die mijn paard "mogen" doen. Die ken ik goed en zitten op 1 lijn met hoe ik dingen doe. Rijden doen alleen mijn hubbie en ik en verder alleen andere mensen als ik erbij ben.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:47

Ik heb geen eigen paard, maar ik verzorg wel 100% Marilyn. De eigenaresse betaald de huur van de stal en komt biks brengen. De rest doe ik allemaal zelf.

Tuurlijk hoor je vaak dingen dat verzorgster slechte dingen doen, maar ik vind het zo jammer dat ze vaak over 1 kam worden geschoren.
Ik verzorg nu Marilyn al 7 jaar waarvan 3-4 jaar dag in dag uit.

Ik kom elke dag, voer elke dag, mest de stal, rijd met der etc etc.
Als ze ziek is bel ik de eigenaresse en neem zoveel tijd en rust wat nodig is om te genezen.

Ik heb nooit rare dingen gedaan, ter betrekking op op het asfalt galloperen, andere mensen erop etc. Ik houd me netjes aan de regels.

Oja en ik betaal er niks voor, het is puur om hobby. Ik weet het, het is moeilijk om iemand te vinden die 100% betrouwbaar is, ik zie genoem mensen op de loolaan rond dartellen, die je amper paardenliefhebbers kunt noemen.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:55

Ik ben ook een verzorgster maar ik heb meer verantwoordelijkheidsgevoel voor timber dan zijn baasje zelf. zij komt 3x per week en rijd dan 1x omdat ze dan les heeft en dan moet ze wel.
ze is er gewoon bang voor...
ik kom elke dag, zorg verder voor alles want zij doet echt niks.

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 11:29

Ik ben zelf ook bijrijder/verzorger.
Het ligt er aan wat voor persoon je hebt die je paardje rijdt. Ik ga niet over leeftijd praten, maar over verantwoordelijkheidsgevoel.
Je bent als eigenaar tenslotte verantwoordelijk voor je paard en voor degene die er op zit. Valt je bijrijder van jouw paard, ben jij verantwoordelijk. Eigenlijk heel krom, maar het is eenmaal zo. Daarom vind ik dat je de persoon heel goed moet kennen, voordat je haar op je paard laat rijden.
Of eventueel een contract laten tekenen, dat zij op dat moment verantwoordelijk is en jij niet aansprakelijk gesteld kan worden.

Toen ik nog maar net mijn verzorgpony's verzorgde, was de eigenaar 'achterdochtig', omdat ze nare ervaringen heeft gehad met bijrijders. Ik mocht wel vrij snel zelfstandig rijden, omdat de eigenaar na een maand op vakantie ging.

Ik beschouw mijn verzorgpony's als 'mijn' pony's. Ik let eigenlijk op alles en ik doe ook alles als de eigenaar een keer een dag vrij wilt.
Soms merk ik dat ik extra voorzichtig ben met sommige dingen, die ik bij mijn eigen paard wel gewoon zou doen. Ik ga toch met iemand zijn dieren om.
Ook als er wat is met de pony's is, word ik gelijk op de hoogte gesteld, omdat de eigenaar weet hoe erg ik om de pony's geef.
Ik hoef zelf ook niets te betalen, wat ik wel fijn vind, omdat ik zelf nog student ben. Ook al koop ik kruiden, wil ze me gelijk terug betalen, terwijl ik het niet erg vind om een keer wat te kopen. Daar tegen over help ik haar uit de brand door de pony's te doen wanneer zij niet kan. Ze kan bijvoorbeeld met een gerust hart op vakantie.

Als ik later een paard heb, zou ik misschien ook een bijrijder willen. Ik kan begrijpen als eigenaar dat je niet altijd even zin heb om te rijden. Een bijrijder zou je daar uit de brand kunnen helpen. Ook zou ik het geweldig vinden om iemand te leren hoe het is om een paard te hebben. Voordat ik de pony's ging verzorgen, had ik geen idee wat het allemaal inhield. Ik had nog nooit van bijvoorbeeld hoefbevangenheid of slofteugel gehoord.

Ik ben hardstikke blij met mijn verzorgpony's en de eigenaar. Ik vind namelijk ook dat het moet klikken met de eigenaar. Als de iedeeën niet met elkaar overeen komen, houden ze het nooit lang vol.
Dat merk ik zelf ook. Ik vind dat Colette meer kan hebben dan 4 dagen in de week rijden, zij vind om de dag rijden en om de dag een rustdag voldoende. Maar de eigenaar blijft eigenaar en heeft het laatste woord!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:09

Ik durf de zorg niet uit handen te geven, alleen aan mijn ouders en stalhouder. Ik heb 1 keer de zorg uit hadnen gegeven en dat is niet goed bevallen. Ik ging met school op vakantie naar de Ardennen. Een vriendin zal mirk wat aandacht geven. Borstelen, longeren, land op gooien. Was ik zo goed en wel in de ardennen, kreeg ik een sms dat ze niet op Mirk meer kon passen Boos!.
Ik kan je vertellen ik heb die hele week niet meer lekker gezeten.


Nu wanneer ik weer weg ga heb ik gelukkig mijn ouders, die sinds Mirk er zijn, helemaal beetje paardengek geworden zijn

:){

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 13:50

Ik kan de zorg voor mijn paard ook echt niet uit handen geven, ik ga nu over 5 weken een midweek met school naar Berlijn en ik zit echt te piekeren over wie er nou voor mijn meisje moet zorgen, maar misschien gaan mijn ouders het doen Haha! en gelukkig heb ik wel hele lieve stalgenoten die allemaal goed op dr zullen passen. Maar toch vind ik het echt vervelend om weg te gaan.
groetjes lisette

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 14:01

Gelukkig hebben wij op stal twee meiden rondlopen waar ik zonder te twijfelen zo m'n paard aan durf mee te geven.
Ik heb geen verzorgers maar die twee zou ik mijn paard laten rijden als ik niet kan.
Verder wil iedereen daar wel helpen als je zelf eens niet kan.

And then she realized nothing would change...

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 15:12

Arghh, jullie maken me bang Tong uitsteken

Ik ben opzoek naar een bijrijdster die doordeweeks mn paardje kan rijden en de hele bups kan verzorgen.
Kan nl niet op kamers gaan als paps en mams alles moeten doen............
En verkopen............. Dat nooit!!

Dus tja, maar lang inleren en les nemen bij mijn instructrice en moeders het een beetje in de gaten laten houden. En dan maar hopen dat het goed gaat!!!

LDRD

Berichten: 9868
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 15:43

Kusia schreef:
Ik ben zelf ook bijrijder/verzorger.
Het ligt er aan wat voor persoon je hebt die je paardje rijdt. Ik ga niet over leeftijd praten, maar over verantwoordelijkheidsgevoel.
Je bent als eigenaar tenslotte verantwoordelijk voor je paard en voor degene die er op zit. Valt je bijrijder van jouw paard, ben jij verantwoordelijk. Eigenlijk heel krom, maar het is eenmaal zo. Daarom vind ik dat je de persoon heel goed moet kennen, voordat je haar op je paard laat rijden.
Of eventueel een contract laten tekenen, dat zij op dat moment verantwoordelijk is en jij niet aansprakelijk gesteld kan worden.

Toen ik nog maar net mijn verzorgpony's verzorgde, was de eigenaar 'achterdochtig', omdat ze nare ervaringen heeft gehad met bijrijders. Ik mocht wel vrij snel zelfstandig rijden, omdat de eigenaar na een maand op vakantie ging.

Ik beschouw mijn verzorgpony's als 'mijn' pony's. Ik let eigenlijk op alles en ik doe ook alles als de eigenaar een keer een dag vrij wilt.
Soms merk ik dat ik extra voorzichtig ben met sommige dingen, die ik bij mijn eigen paard wel gewoon zou doen. Ik ga toch met iemand zijn dieren om.
Ook als er wat is met de pony's is, word ik gelijk op de hoogte gesteld, omdat de eigenaar weet hoe erg ik om de pony's geef.
Ik hoef zelf ook niets te betalen, wat ik wel fijn vind, omdat ik zelf nog student ben. Ook al koop ik kruiden, wil ze me gelijk terug betalen, terwijl ik het niet erg vind om een keer wat te kopen. Daar tegen over help ik haar uit de brand door de pony's te doen wanneer zij niet kan. Ze kan bijvoorbeeld met een gerust hart op vakantie.

Als ik later een paard heb, zou ik misschien ook een bijrijder willen. Ik kan begrijpen als eigenaar dat je niet altijd even zin heb om te rijden. Een bijrijder zou je daar uit de brand kunnen helpen. Ook zou ik het geweldig vinden om iemand te leren hoe het is om een paard te hebben. Voordat ik de pony's ging verzorgen, had ik geen idee wat het allemaal inhield. Ik had nog nooit van bijvoorbeeld hoefbevangenheid of slofteugel gehoord.

Ik ben hardstikke blij met mijn verzorgpony's en de eigenaar. Ik vind namelijk ook dat het moet klikken met de eigenaar. Als de iedeeën niet met elkaar overeen komen, houden ze het nooit lang vol.
Dat merk ik zelf ook. Ik vind dat Colette meer kan hebben dan 4 dagen in de week rijden, zij vind om de dag rijden en om de dag een rustdag voldoende. Maar de eigenaar blijft eigenaar en heeft het laatste woord!


Een contract laten tekenen zorgt er niet voor dat je onder de wettelijke aansprakelijkheid uit komt als eigenaar. Dat je als eigenaar ook altijd voor de volle 100% aansprakelijk bent is ook niet waar. Het hangt erg af van de feitelijke omstandigheden die bij de beoordeling van de aansprakelijkheid een rol spelen (en geloof me, ik weet er alles van).

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 16:56

Ik geef Winnie alleen nog maar uit handen aan mijn stalgenootje. Zij heeft zelf een arabier die naast mijn Winnie staat.. Ik heb een verzorgster gehad, maar dat beviel absoluut niet. Kwam nooti en als ze al kwam dan gooide ze hem los.. Dat kan ik ook zelf nog wel. Bovendien staat hij iedere dag een paar uur buiten dus dat had geen toegevoegd waarde. Verder was ze wel lief voor hem hoor.. En het was een lief meisje, maar ik verwacht meer.

Nu durf ik op vakantie te gaan. Ook al vind ik het wel moeilijk.. Knipoog

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:48

Ik heb een bijrijdster, maar geef mijn paard niet makkelijk uit handen.
In het begin was ik er altijd bij, daarna was ze een keer zonder mij maar niet rijden, alleen lekker bezig zijn, vond het toen nog te eng om in 1 keer kijk eens rij maar weg te zeggen Haha!

Ondertussen rijdt ze gemiddelt 1 keer per week gewoon alleen met Par, ze doen het goed samen en naar mijn idee zal ze Par nooit met opzet verkeert behandelen, net zomin alsdat ik dat zou doen.

En we hebben verder ook goed contact, ze belt meestal nog als ze geweest is en ik was er niet bij, en schrijft sowieso altijd wat in het schrift.

Maar er is wel een tijd over heen gegaan en zou nooit zomaar een vreemde op mijn paard zetten als ik er neit bij ben.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:41

IK KAN HET NIET ! en wil het niet, ik heb 2 paarden, er komt er dit jaar nog 1 bij...en ik verzorg/berijd ze, niemand anders.....behalve dan Dizzy hier op bokt...want die is net zo'n zeikerd

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:41

IK KAN HET NIET ! en wil het niet, ik heb 2 paarden, er komt er dit jaar nog 1 bij...en ik verzorg/berijd ze, niemand anders.....behalve dan Dizzy hier op bokt...want die is net zo'n zeikerd

Inguhh

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:52

Ik ben zelf ook een bijrijder. Ik denk dat als je een bijrijder zoekt dat je heel critisch moet zijn. En haar (hem) de eerste tijd heel precies in de gaten houden. Niet meteen wegsturen als ze iets verkeerd doet. Maar de eerste week steeds wel bij haar zijn als ze bij je paard is.

En als jij haar ze zorg van je paard toevertouw, zou ik aan de eigenaar(esse) van de stal vragen of ze een keertje kan kijken of je verzorgster wel goed voor je paard zorgt.

Maar ik zou kijken (als je overweegt om echt een bijrijder te nemen) een bekend iemand te nemen. Daar kan je makkelijker op aan.

Ik ben heel makkelijk 'aangenomen' Ik moeste het vragen en er werd verder niet meer naar omgekeken. Dit vind ik (nu) erg raar.

Ik denk niet dat er een verschil is tussen bijrijders die wel betalen en bijrijders die niet betalen. Als je iemand kan vinden die verantwoordelijk is. Dan maakt het niet uit. Maar als je aan het zoeken bent dan zou ik wel een bijrijder zoeken die in ieder geval bereid is om ervoor te betalen.

Maar je ziet heel veer verhalen op bokt over die 'vreselijke, onverantwordelijke' bijrijders. Maar er zijn ook heel erg veel bijrijders die goed voor je paard zorgen! (sorry, moest ik even kwijt, had je vast zelf ook wel bedacht)

Neroo
Berichten: 10271
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:53

ik heb ook een verzorger
maar die is nogal bezitterig om het maar zo te zeggen
ze wil priveles, springen terwijl ik er eigenlijk een heb genomen voor de gzelligheid.
ook wil ze dingen alleen doen..
heeft ze ook al een paar keer gedaan....
maar toch heb ik er nooit een veilig gevoel over
er kan altijd wat gebeuren

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:06

Ik heb geen verzorgster maar heb samen met mijn nichtje een paard. Zij komt bijna nooit en ik ben dus gewend om alles alleen te doen. Nu vindt ik dat lady behoorlijk eenkennig is en daardoor vindt ik het moeilijk om haar uit handen te geven, zelfs aan mijn nichtje.
Ik wil er eigenlijk altijd bijzijn (dit ook omdat zij nooit les heeft gehad en alles op een eigen manier doet en in mijn ogen niet altijd door heeft wat lady met bepaald gedrag bedoeld) en voor haar is dat natuurlijk heel vervelend want zij wil ook graag wel eens alleen met lady zijn. Nu hebben we een schema bedacht dat we doordeweeks allebei 2 dagen hebben (en 1 dag vrij) en vaak ben ik er niet als zij er dan wel is (ik ga overdag en zij 's avonds) in het begin vondt ik het best moeilijk maar ik begin het te leren Haha!

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48200
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:11

ik heb een tijdje bijrijders gehad... maar er waren er maar 2 die ik vertrouwde met rijden en dingen doen als ik er niet bij was.... tegenwoordig gaat het zo goed met Banjer, dat ik de zorg helemaal niet meer uit handen durf te geven... of iig het rijden niet... ze lijkt met rijden steeds eenkenniger te worden...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Malenka, sterregoud, tienus63 en 33 bezoekers