Wat als dromen altijd dromen zullen blijven.(lang)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Wat als dromen altijd dromen zullen blijven.(lang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 11:14

Een warme lentemiddag...Jaren geleden,fietsend over lange landweggetjes en genietend van de grazende koeien en paarden in de weides...
In de verte geluiden,afkomstig van luidspeakers,roepend om combinaties...Bij het naderen van het gebeuren een gezellig tafereeltje. Rijen trailers opgesteld,met daartussen door pony rijdende kinderen in het zwart wit...Een stukje verder witte hekjes,met daarin letters..De letters herkende ik,deze hadden ze in de bak van de manege ook...
Voor al deze bakken met witte hekjes afgezet stond een grote,halfopen vrachtwagen,met daarop een tafeltje en een paar mensen...Regelmatig riepen zei iemand om.
Daar schuin-achter een grote tent,waar muziek en feestgeluiden vanaf kwamen. In de bak met witte hekjes kwam een pony met ruiter te voorschijn..Keurig zagen ze eruit,pony met knotjes en de ruiter aangekleed met een mooi zwart jasje en een witte broek. Iemand langs de kant las voor wat het meisje moest doen.
Daar stond ik,als pennymeisje van pakweg 6/7 jaar,langs de kant,genietend van het gebeuren..Ik had pas iemand op de manege horen vertellen over een wedstrijd..Het besef dat dit een wedstrijd moest zijn....

Bovenstaand tafereel heeft me nooit meer losgelaten..Vanaf toen een nieuwe droom...Ooit zou ik niet meer langs de kant staan,maar zou ik de ruiter zijn,die te paard tussen de trailers en de witte hekjes zou rijden...Iemand die voorlas,wat voor figuren ik maken moest..En daarna punten krijgen voor hoe goed ik had gereden,of misschien zelfs wel een prijs!

Jaren later kreeg ik de mogelijkheid een paard te gaan rijden..Dat paard was al tijden hevig in verzet..De afspraak was,als ik dit paard kon laten lopen,mocht ik er wedstrijden mee rijden..Na ruim een jaar van bloed,zweet en heel veel tranen,was het verzet er eindelijk uit.
Eindelijk geen ellelange rondjes achteruit de bak meer door..Geen gesteiger meer bij het wijken...
Wij waren erklaar voor,wij konden wedstrijden gaan rijden..
De eerste wedstrijden vonden plaats op de manege zelf..Officieel,dat wel...Keer op keer wonnen wij,met meestal ruim in de 160 punten..Binnen no-time zaten we al in de L...Daar kwamen we die vervelende meid tegen..Knotjes voor de wedtrijd lostrekken,spullen jatten en overhoop halen en de boel domineren,dat was typerend voor haar...Ook van haar wonnen wij meestal,dat gezicht wat ze dan trok vergeet ik nooit meer..Na enkele wedtrijden is zij vertrokken met de mededeling hier geen wedstrijden meer te komen rijden....

Als snel kwam de eerste buitenwedstrijd.Nooit heb ik zo genoten als toen..Ik stond eindelijk niet meer langs de zijlijn...Maar was eindelijk diegene op het paard,in het zwart wit..En mocht dalijk tussen de hekjes!Luidspeakers die om combinaties riepen.Ook op dit terrein een grote tent!

Hierna volgenden nog enkele buitenwedstrijden,maar míjn droom was uitgekomen!

Een half jaar later kwam nog een droom in vervulling,mijn eigen paard!

Ook nu droom ik weer van wedstrijden,van naar het bos gaan,op vakantie met mijn eigen paard...Ik droom van een eigen stal..Met klanten in pension.Een paar paarden voor de handel..Weer paarden zadelmak maken,verder doortrainen..

Maar wat als dat altijd dromen zullen blijven?
Wat als paarden meer dan hobby zijn?


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:15

Ik heb ook een droom... Ik wil m'n eigen dressuurstalletje oprichten, het hoeft niet groot. Van daaruit wil ik wedstrijden gaan rijden, en ik ga in september de opleiding Instructrice op Deurne doen. Dan wil ik ook les gaan geven. Ik wil partime m'n stal & lesgeven en de andere helft desoods een saaie kantoorbaan Haha!
Ik weet dat deze droom ooit gaat uitkomen, ik heb de ruimte en de wil. . Een deel gaat nu al uitkomen, de opleiding.. Dan gaan hopelijk langzaam aan de puzzelstukjes op hun plaats. Ik heb de pech dat m'n ouders niks met paarden hebben, niemand die me naar wedstrijden rijdt o.i.d, ik moet het allemaal zelf doen. Maar als over 10 jaar "Stal brahmat"uit de grond is gerezen en ik op m'n eerste wedstrijdje met m'n eigen verdiende trailer aankom, kan ik wel zeggen dat m'n droom is uitgekomen omdat ik ervoor gevochten heb....

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:48

Kelly, het is alsof ik m'n eigen verhaal lees. Alleen heb ik van thuis uit iets meer geluk.
Maar met jou inzet, motivatie en (wat ik van foto's af kan beoordelen) talent denk ik dat je er wel komt. Het zal een hele zware, harde en moeilijke weg zijn. Maar zolang je er zelf in blijft geloven en ervan overtuigd blijft dat die droom werkelijkheid zal worden op z'n tijd kom je er wel!
Waar een wil is... is een weg!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:51

Het geen waar ik het eerst over begon te praten was paarden. Mijn ouders hadden er helemaal niets mee. Allemaal erg leuk dat het mijn hobby is, maar ze willen er zelf niets mee te maken hebben.

Mijn droom was een eigen shetlander. En die is er gekomen!!!!! Een leuk papierloos hengstje Lachen. Maar dat papierloze hengstje heeft het tot tweevoudig kampioen geschopt!!!! Met 3x een 1e premie(alle 3 de keren een 1A premie om precies te zijn) en een Superster predikaat.
Dennis en ik lieten alle grote stallen achter ons en haalde afgelopen 3 jaar het allerhoogst haalbare. Dat is echt een droom geweest. De 1e keuring geloofde ik al nauwelijk dat hij goedgekeurd wou worden en gingen we met ons 1e kampioenschap weg. Vorig jaar was hij er lang niet klaar voor omdat ik zelf toen erg veel ziek geweest ben maar ging hij weer met een 1e premie weg. Dit jaar flikte meneer het weer, weer een 1e premie, daardoor is hij superster geworden. Ons feestje kon al niet meer stuk, maar later die dag bleek hij weer dagkampioen geworden te zijn!!!!

Ondertussen heb ik niet stil gezeten. Ik heb sinds januari stallen en weiland aan huis. En wat is er mooier dan je paardje thuis te hebben? Het word nog mooier, ik heb de eerste 2 pension klantjes op het land lopen. De 1e pony die ik ga beleren is er ook en ben ik lekker mee aan het werk. Zaterdag komt de 2e pony die ik ga beleren. Mijn eerste zelf gefokte veulen word volgend jaar geboren.

Het is echt een droom waar ik op deze manier in terecht gekomen ben Lachen. Ik geniet er echt iedere minuut van en het lijkt alleen maar mooier te worden Lachen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Lize
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:06

Dé quote in dit soort gevallen (vrij vertaald naar Mark Twain): Je kunt beter spijt hebben van dingen die je gedaan hebt, dan van de dingen die je niet hebt gedaan.

En makkelijk is dat niet altijd, ik werk me op mijn 25ste over de kop voor een hongerloontje, terwijl ik met een 'verstandiger' studiekeuze nu waarschijnlijk een dikke baan had kunnen hebben. Alleen heb ik die dikke baan nooit gewild, net zo min als de auto, het koophuis, etc. En nu het erop lijkt dat het best goed gaat komen met mij en de muziek en het theater, weet ik, ondanks de slaaptekorten en soms geldproblemen, verdomd zeker dat er maar heel weinig mensen zijn die zo vreselijk gelukkig zijn als ik Lachen

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 14:26

Wat super om jullie verhalen zo te lezen!!
Ik heb het echt even nodig om te zien dat ik niet de enige ben met een 'moeilijke droom' ... En dat hij wel waarheid kan worden..Geweldig hoor!
Bij deze wens ik jullie allemaal even succes! Knipoog

Okkie1 heel erg bedankt voor je compliment!!! Bloos
Een wil heb ik zeer zeker en ben bezig met de weg,alleen lijkt deze op het moment niet helemaal de juiste te zijn..Vandaar dit verhaal,moest het echt even kwijt.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:35

KellyenXena schreef:
Okkie1 heel erg bedankt voor je compliment!!! Bloos
Een wil heb ik zeer zeker en ben bezig met de weg,alleen lijkt deze op het moment niet helemaal de juiste te zijn..Vandaar dit verhaal,moest het echt even kwijt.


Geen dank Knipoog

Vaak lijken dingen die verkeerd beginnen of veel tegenslagen hebben onjuist. Maar komt toch alles op z'n pootjes terecht en heb je er heel veel van geleerd.

Vele wegen leiden naar Rome..

Je kunt het vliegtuig pakken en dus de makkelijkste en snelste weg nemen, maar dan ben je niks tegen gekomen en heb je ook de minste ervaringen opgedaan.

Je kunt ook liften, risico's nemen maar wél veel meemaken en veel ervaringen opdoen waar je later weer heel veel aan hebt....

Bekijk de obstakels positief, dat maakt het veel aangenamer en het is goed voor de motivatie Haha!

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:40

Ik ken het: dromen van iets wat er niet is, en je misschien wel/misschien niet kunt bereiken.

Hou wel de realiteit in het oog: het gras is altijd groener bij de buren. Oftewel, je wilt altijd iets bereiken dat je nog niet hebt bereikt.

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 14:43

Bedankt okkie1 !

Is gelukkig ook mijn instelling,maar op sommige momenten is het even nodig dit van iemand anders te horen Knipoog
Vooral op momenten dat de moed je even in de schoenen is gezakt....Maar ik pak me wel weer eens bij de haren en geef mezelf weer eens een flinke schop onder mijn kont....En wandel weer lekker door op mijn weggetje Knipoog
Al klinkt dat een stukje positiever dan ik me nu even voel....

Wel prachtig verwoord trouwens!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 23:34

Wat een prachtig verhaal , Kelly.
En wat okkie en wiesje zeggen klopt helemaal.

Denk aan 1 ding:
Zodra paarden je beroep worden, is het je hobby niet meer.

De baan die ik heb, die van paardenhandelaar, lijkt heel erg leuk, maar je moet een erg brede rug hebben en houden.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 07:06

Wiesje,dat het gras bij de buren groener lijkt,dat weet ik inmiddels wel...Mensen met een prachtig mooi huis,maar ernstige gezondheidsproblemen...Overal is wel wat Knipoog

Dank je Mel !, zo lang ik mij heug kan ik geen leukere baan bedenken als 'iets'met paarden Knipoog Ik weet hoe het werkt, en wat ik kan verwachten,daar maak ik me niet druk om..Ik ben het helemaal met je eens dat je wel ruggegraat moet hebben...Maar ook dit is denk ik niet echt een probleem bij mij..

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 07:41

Mooi geschreven, het komt mij ook zo bekend voor. Het kleine meisje langs de kant, opkijkend tegen al die pony's en paarden. Ik had het voor mezelf ook nooit voor mogelijk gehouden. Mijn ouders hielden ook niet van pony's en ik zou voor mijn gevoel op die manege blijven hangen.

Totdat ik een pony kon huren bij iemand. Hier kreeg ik kansen die ik nooit voor mogelijk had gehouden. Ik mocht bij de ponyclub, later wedstrijdjes rijden. Helaas gingen wij toen verhuizen, droom viel in duigen. Mijn ouders gingen die lieve pony echt niet kopen.. Dat was kei hard. In de tussentijd wel blijven rijden, maar een echte kans kwam pas later toen ik weer terug verhuisde. De kans om Risco te rijden..
Nu heb ik al ontzettend veel bereikt: mijn vader is paardrijden leuk gaan vinden, hij gaat altijd mee naar wedstrijden, na een paar jaar hebben we nu onze eigen trailer (wat heerlijk die onafhankelijkheid), ik heb mijn E-B rijbewijs gehaald en ik ben inmiddels M2 gestart.
Mijn droom was om een seizoen L te starten, dus dat heb ik inmiddels gehaald. Maar daar is inmiddels het volgende doel al. Ooit een Z proef rijden!
* nu besef ik weer wat een geluk ik eigenlijk heb als ik dit zo schrijf *

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:46

Super geschreven
Ik herken ook wel een gedeelte uit je verhaal in mezelf. Mijn droom was een eigen paard, en die is er nu. Ben onwijs trots op hem, maar af en toe denk ik dat ik nog droom, dat de droom zo kan verdwijnen wanneer ik wakker word.
Ik ben blij wat ik nu heb, en meer hoef ik niet. Ik hoop dat Mirk bij mij oud mag worden, in goede gezondheid, dat is momenteel mijn droom Lachen

:){

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:20

KellyenXena schreef:
Maar ik pak me wel weer eens bij de haren en geef mezelf weer eens een flinke schop onder mijn kont....


Dan groei je ook weer een stukje Tong uitsteken Bloos!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:25

Mijn dromen zijn nog niet uitgekomen helaas... Alhoewel... vroeger wilde ik graag paardrijden en dat doe ik nu wel, op een superbijrijdpaardje!
Mijn grote droom is om een leuk huisje met een stukje land en dan haflingers voor de fun fokken, zelf inrijden en een leuk nieuw thuis voor zoeken! Dat lijkt me echt geweldig...

Faber quisque fortunae suae

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:29

als dromen altijd dromen blijven heb je dus altijd wat te dromen! heerlijk toch! Als je geen dromen meer hebt is het leven een stuk minder leuk

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 19:40

Super jullie antwoorden weer!!! OK dan!

Ankie1 mij kennende verzin ik snel weer nieuwe dromen/doelen hoor Tong uitsteken Heb het vermoeden dat ik daar niet alleen in sta Knipoog

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 20:11

Ha je moet toch iets hebben om voor te gáán toch?!

Faber quisque fortunae suae

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 20:12

Doet me denken aan een tekst van een liedje: when all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed...
Maar goed dat ik zoveel te wensen heb Lachen

Faber quisque fortunae suae

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:51

Ik heb ook een droom, ooit mijn eigen paardenkliniek hebben. Maar eerst nog dierenarts worden! Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _l_amanda_l_, Chantal_1978, josien_m_, Mark0919, Monique1963, Vagabondo en 39 bezoekers