worden jullie ook soms zo moe van jullie verzorger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 17:38

Misser schreef:
Toch vind ik het best riscant hoor, dat jij haar les gaat geven. Wie zegt dat jij alle problemen goed oplost? Maar goed je moet het zelf weten, jij draait immers voor de gevolgen op.


waarom zou ik niet goed les kunnen geven Verward Verward
en weet wel hoe je door die kl*teperiode heen moet want dat heb ik zelf ook gehad...
gewoon heel erg consequent zijn
manege les is echt geen optie met nero...
die raast een uur door de bak heen....
en dan is niet leuk..
met geen mogelijk heid te stoppen Boos!
maarjah


Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:17

nerootjuh"]
[quote="Misser schreef:
Toch vind ik het best riscant hoor, dat jij haar les gaat geven. Wie zegt dat jij alle problemen goed oplost? Maar goed je moet het zelf weten, jij draait immers voor de gevolgen op.


waarom zou ik niet goed les kunnen geven Verward Verward
en weet wel hoe je door die kl*teperiode heen moet want dat heb ik zelf ook gehad...
gewoon heel erg consequent zijn
manege les is echt geen optie met nero...
die raast een uur door de bak heen....
en dan is niet leuk..
met geen mogelijk heid te stoppen Boos!
maarjah
[/quote]

Omdat je geen diploma's oid hebt, en geen ervaring erin.
En blijkbaar je het zelf al heel veel moeite heeft gekost om je eigen pony onder controle te krijgen en houden.
Een wedervraag, waarom denk jij dat je goed les zou kunnen geven?
En dan het punt dat het jouw pony is die jij goed kent, even achterwege laten.
Moet zij er ook 2 jaar over doen en maar een beetje aanklooien omdat jij dat ook hebt gedaan omdat je blijkbaar geen goede begeleiding (lees instructeur/instructrice) kreeg?
Als het haar nou veel sneller lukt als zij goeie begeleiding krijgt?
Dan is dat toch veel mooier meegenomen?
Je bijrijder leert ervan, maar je pony ook, al is het onder een andere ruiter.
Misschien kan je bijrijder je die tips wel doorspelen, heb jij er ook nog een voordeel aan.

Als je pony in een manegeles een uur door de bak heen crosst, ligt dat waarschijnlijk aan de berijder, niet aan de pony.
Je kan nog zo goeie begeleiding hebben, als je er niet naar luistert, kom je idd niet vooruit.
En als je dus goeie begeleiding krijgt, weet die vast wel dingen hoe je die pony moet stoppen en wat anders laat doen dan een uur lang crossen.

Daarbij, als zij priveles krijgt, hoeft ze de aandacht niet te delen met anderen (zoals in een manegeles) en krijgt zij dus alle aandacht, onder alle momenten, dus onder brave momenten, maar ook onder de niet zo brave, en dan heeft de instructeur dus de aandacht bij haar en kan meteen ingrijpen.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:21

In de les kun je toch juist dat vervelend doen afleren, daar hulp bij krijgen? Waar heb je anders les voor? Nou ja, maakt niet uit, tis jouw paard en je weet hoe ik er over denk (en met mij vast ook anderen).

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 18:24

ik heb een jaar les gehad om een manege
maar nero heeft nooit met andere paarden gelopen dus dat vond ie te leuk..
dan gaat ie een beetje patsen showen om het zo maar te zeggen...
en de lesgever zij altijd laat maar uitrasen Verward dusjaah
maar het probleem is opgelost tussen de verzorger en mij...
we zijn er over eens....
dus allebei blij Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:56

Zoals ik het hier lees denk ik dat je lekker de verzorgster een ticket to the never come back line moet geven....... dan kan je alleen nog maar de enige echte de schuld geven en das jezelf en daarnaast kan zij op zoek naar een paard waar ze wel geappricieerd wordt

Ik vind dat je onze lieve heer op je blote knieen mag danken dat ze uberhaupt wil lessen op jouw paard.

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 21:18

we zijn er over uit zeg ik toch

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:21

nerootjuh schreef:
ik heb een jaar les gehad om een manege
maar nero heeft nooit met andere paarden gelopen dus dat vond ie te leuk..
dan gaat ie een beetje patsen showen om het zo maar te zeggen...
en de lesgever zij altijd laat maar uitrasen Verward dusjaah
maar het probleem is opgelost tussen de verzorger en mij...
we zijn er over eens....
dus allebei blij Lachen


In totaal of met je eigen pony?

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 21:36

wat bedoel je

verzorgster
Berichten: 35
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:40

Ik ben dus de verzorgster. Gijsenkim dat is best hard. Ik denk dat we eruit zijn. Ik rijd graag op nero, kan ik echt van genieten. Maar ik heb hem gewoon niet onder controle. Daarom wou ik graag les nemen om hem onder controle te LEREN houden. Ik denk dat er uiteindelijk 1 of 2 keer in de maand een (half)uurtje les komt. We zullen er eerst eens samen uit proberen te komen. Mn probleempjes zitten best diep. Ik ben denk ik het bangst om de controle helemaal te verliezen...We'll see

Lachen Ieder paard is een mogelijke vriend, het is wat je er zelf van maakt Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:41

nou daar mag nerotje dan alleen maar blij om zijn...... maar ik vind dat ze jou hier flink voor joker zet....... terwijl jij de beste bedoelingen hebt

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:04

verzorgster schreef:
. Mn probleempjes zitten best diep. Ik ben denk ik het bangst om de controle helemaal te verliezen...We'll see


En precies daarom heb je les nodig van een ervaren instructeur!!!

nero ik bedoel of je in je hele leven 1 jaar les op een manege hebt gehad, of met je eigen pony?

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 18:26

ik heb MET nero op een manege les gehad
totaal geen succes
hij naait er alleen maar uit en de lesgever zegt laat maar rennen
dat is dus dik geld betalen voor je paard een uur rond te laten rasen
dus daar ben ik mee gestopt
en ik zet mijn verzorgster helemaal niet voor joker gijsenkim:?
dit is het probleem en zo is het en niet anders...
maar het is opgelost... dus allebei blij

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:43

sorry nerootjuh, maar ik vind het best raar.

Als je paard niet goed loopt in een les, en er alleen maar tussenuit naait, dan geef je hem maar zijn zin, door niet meer te gaan lessen. De kunst is juist om in die lessen je paard beter te leren lopen. .... vind het erg makeklijk, mijn paard loopt rot in de les, dus stoppen we maar met de les.. nee JUIST OMDAT je paard rot lopti n de les moet je JUIST doorgaan...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

tamary

Berichten: 29164
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:51

nerootjuh schreef:
ik heb MET nero op een manege les gehad
totaal geen succes
hij naait er alleen maar uit en de lesgever zegt laat maar rennen
dat is dus dik geld betalen voor je paard een uur rond te laten rasen
dus daar ben ik mee gestopt
en ik zet mijn verzorgster helemaal niet voor joker gijsenkim:?
dit is het probleem en zo is het en niet anders...
maar het is opgelost... dus allebei blij


Klinkt als een waardeloze instructeur.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:03

gijsenkim schreef:
nou daar mag nerotje dan alleen maar blij om zijn...... maar ik vind dat ze jou hier flink voor joker zet....... terwijl jij de beste bedoelingen hebt


Nou idd!! Het is geven en nemen hoor.
Jij wilt een verzorgster, want dat is zo 'gesellug'. Dan moet je er ook iets voor terug geven imo.
Ik begrijp echt niet zo goed wat je wilt. Iemand die komt kletsen als je aan het rijden/met je pony bezig bent Verward

זכור

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:07

Nerootje ga gewoon fatsoenlijke les halen, samen met je verzorgster.
want zo te horen moeten jullie allebei nog veel leren.
Niet erg, integendeel zelfs, maar geen les halen is het domste wat je kunt doen.
Dus naar een andere plek gaan lessen of iemand anders laten komen, want zo als het nu gaat, gaat het bij beide voor geen meter.

capopjekop

Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:21

Shiloh schreef:
sorry nerootjuh, maar ik vind het best raar.

Als je paard niet goed loopt in een les, en er alleen maar tussenuit naait, dan geef je hem maar zijn zin, door niet meer te gaan lessen. De kunst is juist om in die lessen je paard beter te leren lopen. .... vind het erg makeklijk, mijn paard loopt rot in de les, dus stoppen we maar met de les.. nee JUIST OMDAT je paard rot lopti n de les moet je JUIST doorgaan...


daar ben ik het mee eens. toen ik net op mijn pony reed dacht ik, we leren nmooit netjes en goed rijden. we zijn doorgegaan en een jaar later rijden we er een helebeol goede ruiters uit. dus als je goed leskrijgt komt het goed als je maar niet opgeeft.

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 19:59

ik moest ook stoppen van mijn ouders Boos! dusjaah niet zoveel aan te doen.
misschien ga ik leskrijgen ( priveles waarschijnlijk )van een achterneef maar dat moet allemaal nog geregeld worden...

verzorgster
Berichten: 35
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:08

ow daar weet ik niks van???
Nou ja, iig als het niet goed gaat ik MAG les nemen. Maar proberen kan toch geen kwaad?

Lachen Ieder paard is een mogelijke vriend, het is wat je er zelf van maakt Lachen

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:21

verzorgster schreef:
Maar proberen kan toch geen kwaad?


Ik denk van wel, wel als het fout gaat...

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:33

Ik heb sinds kort ook een bijrijder voor mn pony, en als zij zou vragen of ze met hem mag gaan lessen zou ik zeker ja zeggen, leren ze allebei van. als je een paard niet aan kan is het beste wat je kan doen gaan lessen, zorgen dat je leert beter in te spelen op het gedrag van het paard en aan jezelf werken, en al zou alleen de ruiter er beter van worden en niet het paard heb je er alsnog profijt van want je weet dan te minste dat je paard in goede handen is en goed word gereden.
en stel dat ze er nu nog een paar keer hard vanaf valt en helemaal geen zelfvertrouwen meer heeft in het zadel, dab ben je nog verder van huis. ik zou haar gewoon laten lessen al is het maar een paar keer een half uurtje, en zelf gaan kijken bij de les, kan je ook met de instructie overleggen wat jij belangerijk vind voor je paard.

sazz

Berichten: 220
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: panningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 00:34

poeh poeh,als ik dit zo allemaal terug lees denk ik dat er een flinke communicatie stoornis is tussen eigenaar en verzorgster en paard?Wat was t probleem ook alweer?maar intusse blijft nero de baas over zichzelf ,hij maakt zich niet druk en doet wat hij zelf wil !?blij dat ik rij.xxx

have a nice day! kiss from a bigg horse lover!
http://www.mijnalbum.nl/Album=LTAJOGME
www.stalsamaris.nl

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 08:14

Ik stel me er vragen bij of je je pony zelf wel zo goed onder controle hebt... Ik twijfel hier namelijk sterk aan, omdat je beweert hem zo goed te kennen en z'n streken ondertussen te weten en dat je consequent moet zijn met hem... Maar is hem laten rondcrossen in de bak als je les wil nemen dan consequentie?
Ik denk dat jij én je verzorgster best gebaat kunnen zijn met privéles, en dan niet alleen je verzorgster die lest op hem, maar jij ook.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:28

Maar je hoeft toch ook niet per sé bij die ène instructrice te gaan lessen? Er lopen nog vele andere lesgeefmensen rond, ieder heeft zo zijn of haar eigen manier dus er zit er vast wel één voor jullie/jou tussen.

jacky11
Berichten: 223
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Almere stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:48

nog een keer zeggen of anders stuur je haar weg als je gek van haar word

helpt altijd en anders zoek je een verzorger die rustige is en naar jouwe luistert

kussies mandy

http://www.nvbh.nl

[image]http://www.nbg-hondensport.nl/pics/nbg%20logo%20ovaal.gif[image]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carin0903, ComscoreBot, Ilayla, Iris_Casper, Kaplaars, Marcato, maresie, marjor, Martje80, massiemas, Pellelilly, Plus_en_Min, SUSANNEx, Tigress, xSannee en 148 bezoekers