worden jullie ook soms zo moe van jullie verzorger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:05

hmmm... ik kan mijn pony inmiddels redelijk aan, het meisje dat hem verzorgt help ik ook, maar echt les? Dan zoeken we wel een geschikte instructrice voor haar...
Want hoe ouder je wordt, en hoe meer je leert, en hoe betere instructeurs je krijgt... Des te beter kom je erachter dat je er eigenlijk nog niet zo veel van bakt Haha! En hoe moeilijk het rijden eigenlijk is, als je het goed wilt doen! Dus wees voorzichtig met denken dat je het allemaal wel even zelf op kan lossen, hoewel helpen natuurlijk altijd kan...
En succes met het zoeken van echt goede instructie, die ook nog bij jou en je pony past, want dat valt ook flink tegen merk ik steeds meer (of ben ik te kritisch geworden Schijnheilig )

verzorgster
Berichten: 35
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:14

OK dan! Deeniej en ik verdelen de tijd nu beter. Ik doe af en toe meer met nero als zij, zodat zij mij meer kan leren. Nu ben ik er laatst op geklommen met alleen de longeersingel als houvast. Zo willen we nero me eik laten accepteren *LOL*
Ik was erg tevreden Haha!
T gaat nu zonder zadel of teugels heel goed, we'll see als ik er weer opstap zonder longeersingel...

verzorgster
Berichten: 35
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:15

jacky11 schreef:
nog een keer zeggen of anders stuur je haar weg als je gek van haar word

helpt altijd en anders zoek je een verzorger die rustige is en naar jouwe luistert

kussies mandy


ff lezen wat er van te voren is gezegd... Verward

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:37

Ik zou toch aanraden aan jullie alletwee, om toch les te nemen. Als dit voor Nerootje moeilijk word, kan de verzorgster wel les nemen. En niet voor 1 keer in de maand, want dit schiet niet veel op. Gewoon elke week een half uurtje les, hierdoor gaan de pony en ruiter veel meer vooruit. Ik vind het nogal raar klinken dat alleen nerootje de verzorgster kan helpen met de problemen van de pony. Meestal is het beter er iemand van buitenaf bij te halen, die er onafhankelijk naar kijkt.

verzorgster
Berichten: 35
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 09:44

Melina schreef:
Ik zou toch aanraden aan jullie alletwee, om toch les te nemen. Als dit voor Nerootje moeilijk word, kan de verzorgster wel les nemen. En niet voor 1 keer in de maand, want dit schiet niet veel op. Gewoon elke week een half uurtje les, hierdoor gaan de pony en ruiter veel meer vooruit. Ik vind het nogal raar klinken dat alleen nerootje de verzorgster kan helpen met de problemen van de pony. Meestal is het beter er iemand van buitenaf bij te halen, die er onafhankelijk naar kijkt.


Was het maar zo makkelijk. Ik heb iedere week zoiezo een manege les. Daarin heb ik helemaal niet de problemen die ik heb met nero!! Die paarden durf ik gewoon strenger aan te pakken. Daar ben ik ook niet bang voor. Maar met nero, als ik daar les op zou nemen, zou ik 3 keer per maand manege les hebben en 1 keer privee. Anders word het te duur (denk ik).
De laatste keer dat ik op hem reed heb ik weer eens los gereden. Deeniej heeft al flink commentaar gehad hoe ze me kan helpen en hoe echt niet, en we gaan al vooruit! We hebben veel gepraat, elkaar standpunten en meningen duidelijk gemaakt. Tuurlijk vind ik het jammer dat ik niet mag springen, want daar heeft deeniej dan weer meer angst voor als ik, maar dan nog...Ik ben ontzettend blij dat ik nero mag verzorgen en ik hoop er nog lang te blijven!! En iedereen zegt van: wegsturen die verzorgster, kom op zeg mensen, hoe makkelijk en lomp kan je met mensen omgaan! De meeste mensen kunnen toch zeker wel problemen uitpraten Verward

Loutjelou
Berichten: 650
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 11:35

Ik denk dat het probleem meer bij Nerootje zelf ligt. Blijkbaar is ze bang dat, als jij geholpen wordt, je straks misschien wel beter met Nero om kan gaan dan zijzelf! Professionele instructie lijkt me een veel betere optie dan samen maar een beetje aankl*ten!

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 13:16

het probleem is al opgelost

Loutjelou
Berichten: 650
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:07

nerootjuh schreef:
het probleem is al opgelost


Mag er dan geen advies meer gegeven worden?

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 15:28

jawel maar het is al opgelost dus heeft niet zoveel zin meer Knipoog

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 15:38

nerootjuh schreef:
ik heb een verzorger genomen voor de gezelligheid en zij eventueel ook rijden, maar niet intensief

als ik dit zo lees kun je beter een vriendin nemen dan een verzorgster... een vriendin heb je voor de gezelligheid, een verzorgster om voor je pony te zorgen, niet voor jou...

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 15:43

Tja meschien wel moeilijk, maar jij beslist uiteindelijk. Ze kan wel zo veel willen maar jij blijft echt de baas Wel moeilijk om tegen haar te zeggen, maar doe het voor je pony ! Je zegt zelf namelijk dat hij niet van dresuur houdt. Veel suc6 ermee

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 15:44

srry had niet alle berichtje gelezen, fijn dat het is opgelost Lachen , jammer dat je niks aan mijn bericht hebt gehad Verdrietig

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 16:03

ik "ben" verzorger van een paard zeg maar. Als je je verzorgpaard niet goed aan kan lijkt het mij dat je daar het beste met de eigenaar van het paard uit kan komen want die kent het paard het beste lijkt mij??? en verder als je echt om paarden geeft dan doe je vooral wat hij leuk vind om te doen toch het moet voor beide leuk blijven.... en als jij nou duidelijk zegt dat ze geen prive lessen kan/mag gaan rijden met m dan zou ik dat accepteren... maarja sommige mensen... (Sorry hoor Bloos ) maar daar kan k niet tegen hahaha ik accepteer ook gewoon wat ik wel en niet mag doen met het paard en als het jou verzorger niet bevalt tsja..... Verward

Hanniebal

Berichten: 501
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:54

HALLO , jouw pony, wie denkt ze dat ze is, de koningin van engeland ofzo. Jij bent toch de baas of nie dan, ze moet maar dankbaar zijn dat ze zoiezo mag verzorgen....

Hanniebal

Berichten: 501
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:55

maar wel mooi dat het is opgelost Lachen

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 13:28

we zijn er goed uitgekomen
maar ik heb haar ook voorgelegt dat het MIJN pony blijft en dat ik beslis wat er mee gebeurt, en zij moet zich maar aan mijn regels houden
maar toen zei ze: ja maar je weet toch wel dat ik dat niet doe
maar dat zal wel sarcastisch bedoeld zijn Tong uitsteken

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:12

Ja dat denk ik ook Lachen , en nu rijden jullie volgends afspraken ofzo?

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 20:12

jaah

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:14

Nee, ik heb een geweldige verzorgster!
Aan haar laat ik met een gerust hart mijn paarden als ik zelf niet kan Lachen
Anita bedankt!

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:58

nerootjuh"]
[quote="joyce B schreef:
het lijkt wel alsof je een beetje jaloers bent, of beter: dat je je bedreigt voelt door het fanatisme en enthousiasme van jouw verzorgster...
Misschien heb ik ongelijk, maar zo komt het wel een beetje over.
Natuurlijk is het jouw pony, en bepaal jij wat wel en niet mag. Maar wees wel eerlijk naar jezelf en naar diegenen die je voor je pony wilt laten zorgen, want anders kun je er een vervelende sfeer door krijgen...


ik zelf heb nog niet eens les
( ook vanwege mijn ouders in scheiding liggen en al het geld opgaat aan advocaten )
naar mijn mening is ze te enthiousast.
ik heb een verzorger genomen voor de gezelligheid en zij eventueel ook rijden, maar niet intensief
mijn pony is nogal dwars en zij durft te weinig om het zo maar te zeggen om hem te corrigeren Scheve mond
ik ben bang dat ie kl*terig word om het zo maar te zeggen
ik ben zelf wat forser en heb meer controle over hem...
en mss is het toch wel een beetje jaloezie maar jaa daar heeft iedereen toch wel eens last van...
en ze blijft maar doorgaan
nu op msn hebben we ook fight Boos!
ik weet het niet meer Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen
[/quote]

Maar als zij dan zo weinig durft en jij bent bang dat ie kl*terig word, dan is het toch juist goed dat ze les met hem gaat nemen? Dan kan ze hem ook beter aan en heb je juist minder kans dat ie kl*terig wordt lijkt mij. En als je niet wil dat ze intensief met hem rijd dan kun je dat toch gewoon zeggen (zorg wel dat je duidelijk bent, misschien dringt het niet tot haar door in haar enthousiasme). Maar als je al echt ruzie hebt dan zou ik er gewoon mee stoppen. Met ruzie kom je al helemaal niet verder.

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:05

haha sorry, heb ik ook niet alle berichtjes gelezen. ik zie nu dat het al is opgelost. mooi zo! ik hoop voor jullie dat het nog lang goed gaat OK dan!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 09:24

Hanniebal schreef:
HALLO , jouw pony, wie denkt ze dat ze is, de koningin van engeland ofzo. Jij bent toch de baas of nie dan, ze moet maar dankbaar zijn dat ze zoiezo mag verzorgen....


Dus als je verzorgster bent moet je maar door het slijk kruipen, mag je niks voorstellen? Mag je geen vragen stellen? en alleen maar met ja en amen je werk doen?

Op het moment (en of het nu opgelost is of niet) dat een verzorgster GOED les krijgt, wordt ook het paard er beter van. Dat is gewoon logica.
En dat ie dan in de manege les niet te houden is... Les nemen??? zodat je dat wel voor elkaar krijgt?

verzorgster
Berichten: 35
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:12

Hanniebal schreef:
HALLO , jouw pony, wie denkt ze dat ze is, de koningin van engeland ofzo. Jij bent toch de baas of nie dan, ze moet maar dankbaar zijn dat ze zoiezo mag verzorgen....


Nee helaas, de konining van Engeland ben ik niet, anders had ik wel een eigen paard, denk je ook niet Verward
En ja, ze is de baas, en nee ik ga niet mn mond dichthouden en braaf doen wat er van me gevraagd word. Duidelijke afspraken zijn top, we kunnen het samen nu makkelijker en sneller oplossen, maar ik ga niet als ik dat niet wil zomar mn mond houden omdat zij de baas is. Als ik iets wil weten of wil laten merken mag ik dat zeker wel! Of mag alleen de konining van Engeland dat?

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:36

Hanniebal schreef:
HALLO , jouw pony, wie denkt ze dat ze is, de koningin van engeland ofzo. Jij bent toch de baas of nie dan, ze moet maar dankbaar zijn dat ze zoiezo mag verzorgen....


misschien wel, maar als je niet tevreden bent kun je dat niet 1,2,3 zo roepen, want dan had je na moeten denken voordat je eraan begon.

ben het verder wel met je eens dat een verzorger zich aan moet passen aan de eigenaar.

ik heb zelf ook een verzorgertje gehad waar et op het laats niet lekker mee liep, ze had er geen zin meer in. daadoor zat ze op amber alsof ze in de poloneze liep en amber deed waar ze zin in had, kortom ik kreeg een vervelende pony terug die in de week dat ik haar alleen reed super fijn was. ik heb het samen met haar besproken en toen is ze opgestapt. ik was wel ff pissig omdat ze amber maar liet aankoten, maar dat wil niet zeggen dat ze niks te zeggen of te vragen mag. een verzorger heeft ook rechten *LOL*

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:55

Wie heeft er nou geen zin meer om op een skatig pony te rijden Verward