Mogelijk rhino in Woerden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:46

Hmmm ik hou mijn jaarling nog even weg bij de opfok, zodra de lucht geklaard is komt hij die kant op.

lieflampje

Berichten: 627
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:13

moowsy schreef:
Wow, er is een paard van manege morgenstond in woerden, naar nieuwpoort gekomen(een pensionstal in harmelen). Scheve mond


Heb zelf op deze stal gestaan, en vandaag nog iemand gesproken die op deze stal staat.
Het paard wat uit Woerden kwam, is idd in quarantaine gegaan en uitvoerig onderzocht door de dierenarts.
Op dit moment is het paard al 4 dagen koortsvrij, en gaat binnekort weer terug naar zijn gewone stal.
Voor alle duidelijkheid, op deze stal is geen rhino, en het mogelijk besmette paard draagd deze ziekte NIET.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:24

Fijn om te weten lieflampje, dat is weer een zorg minder.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:25

dus is er nou wel of geen Rhino in Woerden?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:28

Cheveyo schreef:
dus is er nou wel of geen Rhino in Woerden?


Wel

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:31

Hmm oke, dank je Tessebes

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:33

In woerden en wassenaar wel..
In Leidschendam zijn 2 maneges gesloten uit voorzorg.. Bij mij op stal vinden ze t allemaal maar onzin Scheve mond

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:42

Aramat"]
In woerden en wassenaar wel..
In Leidschendam zijn 2 maneges gesloten uit voorzorg.. Bij mij op stal vinden ze t allemaal maar onzin Scheve mond
[/quote]

Maar hier zei je nog:
[quote="Aramat schreef:
Ik heb gister gebeld naar een kliniek in wassenaar, daar zeiden ze dat er in Wassenaar 1 paard was ingeslapen omdat ie ziek was, dat was later onderzocht maar t was nog niet duidelijk of t rhino was. Verder waren er op diezelfde stal geen zieke paarden..

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:49

Okeeej:
Woerden : definitief maar behalve wat koortsgevallen verder geen paniek
Stompwijk: geen Rhino waren hoefbevangen paarden
Wassenaar: nog geen definitieve bevestiging of uitsluitsel

Iemand al iets bekend over wassenaar, of gaan we mekaar allemaal gek maken hier in de buurt? Immers er is geen veearts die bevestigend antwoord voor zover mij bekend.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:54

Ik belde net naar een manege in Leidschendam en die zei dat het in wassenaar bevestigd was en dat ze daarom de manege gesloten hebben, ik heb niet gevraagd door wie t is bevestigd..

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:54

promptertje schreef:
Het gerucht dat er in Stompwijk rhino zou heersen is NIET waar. Mijn paarden staan in Stompwijk, en dat gerucht ging gisteren inderdaad, maar het was absoluut een gerucht volgens de DA, er zijn geen rhino-gevallen in de wijde omgeving tot nu toe.


En hoort wassenaar daar ook bij?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:57

Aramat schreef:
Ik belde net naar een manege in Leidschendam en die zei dat het in wassenaar bevestigd was en dat ze daarom de manege gesloten hebben, ik heb niet gevraagd door wie t is bevestigd..


Hmmm hier in nootdorp gaat alles gewoon zn gangetje, nog niks gehoord van stallen die deuren gesloten houden. Stompwijk zelfde verhaal, en dat ligt toch beide naast Leidschendam. Zal ook eens wat belletjes gaan plegen....

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:01

Ik weet wel dat ze bij de Groene meer het erf niet meer af mochten omdat ze dachten dat er bij de buren een paard aan dood was gegaan. Maar dat was een oud paardje dat ingeslapen werd.. Ik weet niet of ze nu nog steeds op t terrein blijven. Hoorde wel van een andere stal in stompwijk dat ze niet met andere paarden in contact mogen komen enzo, maar heb daar ook nog niks gehoord van gesloten deuren.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:06

Hmmm... ik begin nu wel erg nieuwsgierig te worden. Het kan natuurlijk zijn dat iedereen uit voorzorg z'n deuren sluit, dat is een goede zaak, vind ik.

Belker

Berichten: 15300
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:20

Het lijkt mij handig als we de discussie wel/niet, van horen/zeggen niet zo uitgebreid maken. Dit is nu verzand in het wel/niet Rhino gebeuren zoals dat ook al bij VN [VN] Ziekte bij politiepaarden in Amsterdam. plaats vindt.
Ik verzoek jullie dan ook om van dat topic gebruik te maken. Dit topic gaat op slot.
Voor verdere discussies en mogelijke Rhino plaatsen kunnen jullie ook naar dit forum. [MD] Waar heerst rhinopneumonie?