Zorg voor je paard uithanden geven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:20

Een bijrijder of verzorger? Echt niet, ik vind het veel te leuk om allemaal zelf te doen!!
Als ik echt heel erg ziek ben kan ik altijd terug vallen op mijn hubbie. En als we een week-eindje weg willen dan heb ik een fantastisch lieve stalgenoot die Lois doet. De verzorging doet ze echt geweldig goed en ze kan ook nog eens heel erg goed rijden. Ik kan echt met een gerust hart een paar daagjes weg.

identitytje
Berichten: 76
Geregistreerd: 30-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:44

ik heb een verzorgster tevens bijrijdster. het is al me hele leven een vriendin van mij en ik weet dat ik haar kan vertrouwen. heeft veel verstand van paarden en kan heerlijk rijden. ze rijd me paardje nu al vanaf het begin dat ik ze heb en kan ze daarom ook door en door. als ik haar niet gehad had dan had ik het ook alleen maar zelf gedaan hoor. maar vind het nu wel zo makkelijk. ik zie me paardjes zowiezo toch wel elke dag en ben er meestal ook wel bij als ze aan het rijden is. niet altijd. krijg er binnenkort een 4de paardje bij maar eigenlijk de 2de die ook daadwerkelijk gereden kan worden. de andere 2 1 is een shet en daar ben ik te groot voor de ander is een jaarling dus dat duurt nog wel 2en half jaar en dan kunnen we gezellig samen rijden. ik zou haar niet meer kwijt willen in ieder geval

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:45

Ik heb een vriendin die mijn paard 1 keer in de week bijrijd en de gehele verzorging op zich neemt als ik ziek ben, maar ik heb heel vroeger haar paard een tijd bijgereden en ik ken haar al meer dan 15 jaar dus ik heb alle vertrouwen. Omdat zij niet vaker kan en ik het momenteel ook heel druk heb rijdt mijn schoonzusje nu ook 1 keer in de week. Ik heb dus twee bekenden die ik alle twee onvoorwaardelijk vertrouw en dat gaat prima.
Maar een "wildvreemde"via een advertentie o.i.d. lijkt me toch een heel ander verhaal, het zal toch wel een hele tijd duren voordat ik zo iemand alleen met mijn paard vertrouw.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 23:09

Mocht ik ooit een eigen paard krijgen, zal ik dat heeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk kunnen, uithanden geven!!

Ik heb ooit eens een verzorgpaard gedeeld. Vreselijk!! We kwamen namelijk altijd tegelijk... En zaten totaal niet op dezelfde lijn!!!

En Genderose zorg uit handen geven, vond ik ook vreselijk! OOk al wist ik dat mijn vriendin er super voor zou zorgen en Gennie kreeg wat ze moest hebben. Enkel mischien wta minder troetelen, tuttelen en babbelen dan...

Echt, ik at me helemaal op als ik een dagje thuis moest blijven en niet naar Genderose kon! En iemand anders erop laten was al helemaal een ramp. Terwijl het niet eens mij eigen paard was Bloos De baas erop, prima (deed hij vrijwel nooit) en Mariska ook wel als ik erbij was. Het andere meisje echter niet, dat kon mijn hart niet aan Knipoog Ze was zoooo anders dan mij, veel sneller gestrest, kende mijn paard niet, de knopjes niet...

Nee, Gen uithanden geven, vreselijk! Een weekje vakantie was een hel Tong uitsteken

Ben daar zo vreselijk moeilijk mee... Ik kan dat zo moeilijk... Wel erg, want moet soms toch wel eens... En als je je dan thuis helemaal loopt op te eten... Ondanks dat ze in goede handen is....


Maar ben super blij dat er toch mensen zijn die anders dan mij zijn, en dat wel makkelijk doen. Zo heb ik mijn verzorgpaardjes Haha! OK dan!