TIP tegen zadeldiefstal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

TIP tegen zadeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 09:03

Ik weet niet of dit er al opgestaan heeft maar goed...
De laatste tijd worden er dus onwijs veel zadels gestolen. Ik heb net een nieuwe en ben door mijn verzekeringsgent eens goed geinformeerd.


Als je je zadel dus thuis hebt liggen en hij wordt gestolen valt je zadel onder de inboedel. Je krijgt dan 80% uitgekeerd. Als je je verzekering doorgeeft dat een deel van jouw inboedel verblijft op adres X te X (je manege of pensionstal) dan geldt de zelfde uitkering bij diefstal als thuis.

Wat zijn hiervan de kosten? Hooguit de kosten van de polisaanpassing door je verzekeringsmaatschappij.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:32

zo dat is een goede tip zeg bedankt OK dan! .

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 11:01

Je hebt ook zadelsteunen waar je een slot op kan zetten. Dan kan je zadel ook niet gestolen worden. Of ze moeten het met steun en al uit je kast schroeven...

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 11:10

Thuis wordt je zadel toch minder makkelijk gestolen als op stal.

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 11:15

Helaas, niet elke verzekeringsmij werkt aan deze constructie mee. Die van mij bv, doet het alleen voor storm en brandschade. Geen diefstal...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 11:56

Klopt ik heb mijn zadel bij mijn paard erbij verzekerd zodat het ook op wedstrijd in een gesloten (afgedekte) auto ook verzekerd is.
Volgens mijn inboedel verzekering moets hij dan wel een paar keer per maand naar huis toe komen.

De kast mocht niet van hout zijn en er moets een goedgekeurd slot op. Blij dat ik een metalen/ijzeren kast heb met goedgekeurd slot.

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 12:20

Ja het klopt dat het zadel een aantal keer per maand thuis zou moeten liggen. Maar hoe wilden ze dat bewijzen. imo waterdicht..

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:36

gyzmo schreef:
Je hebt ook zadelsteunen waar je een slot op kan zetten. Dan kan je zadel ook niet gestolen worden. Of ze moeten het met steun en al uit je kast schroeven...


Dat is zo gebeurd, dus dat doen ze echt wel. Daarbij past er geen echt groot goed slot aan die zadelsteun, dus die is ook zo open. Dat durf ik niet aan, om mijn zadels alleen daarmee af te sluiten...

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 16:16

Maar volgens mij keert de verzekering wel eerder uit als je aantoont dat je diefstal-vertragende dingen hebt gedaan.
Zoals bijv zo'n zadelsteun.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:02

Jep, dat hebben wij ook gedaan (vermelden bij de verzekering). Er moeten geloof ik wel sporen van braak zijn. En zo'n afsluitbare zadelsteun krijgen ze echt wel open, ze hebben hier zelfs die ijzeren kasten van divoza open gekregen.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:12

Die van mij licht achter slot en grendel! Alleen nog niet in de verzekering! Doe ik ook niet denk ik....

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:15

Die van mij is verzekerd, maar ik heb ook een lock-alarm.. Moet zeggen dat ik het een fijn ding vind. Ik haal hem of door het ringetje van mijn zadel heen, of door iets anders van mijn zadel. Vervolgens maak ik mijn zadel vast aan een ijzeren buis (in mijn kast) of aan de auto oid.. waar ik ook ben.. Als ze echt willen krijgen ze natuurlijk alles wel open, maar vertraging vermindert toch de kans op diefstal.

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:16

Oh ja.. plus dat dat alarm een geweldig rot geluid gaat maken als je hem doorknipt of verbreekt :-D

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:01

volgens mij vallen je spullen inderdaad onder je inboedelverzekering,
maar moeten je spullen in een afgesloten kast in een afgesloten ruimte en dan liefst nog op een afgesloten terrein liggen.
ze moeten ook regelmatig meegenomen worden (maar dat is niet zo moeilijk ik maak iedere week mijn zadel thuis schoon Schijnheilig )
wij hebben een inventarislijstje gemaakt wat er allemaal in de stalkast ligt en foto's van ons zadel waar ook duidelijk het nummer op te zien is en die lijst en foto's zitten bij de verzekeringspapieren.