trimmers op het ruiterpad grrrr

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

trimmers op het ruiterpad grrrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 20:57

Vandaag was ik heerlijk in het bos aan het rijden.
Ik wilde net een heuvel opcrossen toen ik dacht mensen daar te zien lopen.
Dus even wachten en maar een klein galopje naar boven.
En ja hoor, onderaan de heuvel liep een hele trimclub van ruim 10 mensen.
De achterste dames hadden niks in de gaten, terwijl ik toch al een paar hallo, hallo had gezegd Verward
Ze schrokken zich uiteindelijk rot, waarbij ik dan ook zei dat het een ruiterpad was
Dat moest ik dan maar aan de leiding van de groep zeggen...
Deze zei alleen, bedankt voor de informatie, terwijl hij echt wel wist dat het een ruiterpad was! Boos!
Nou schrikt Dustin zich niet het lepteppes als hij mensen op het ruiterpad ziet lopen, maar er zijn zat paarden die dat wel doen!
Ze keken wel goed uit zeiden ze..
Nou, als ik de heuvel opgecrosst was en ze liepen net bovenop(top kun je niet zien door zijwallen) had ik zo op ze geknald!!
Wat kunnen mensen eigenwijs doen zeg Stoom uit je oren
Moeten wij eens op het voetpad gaan rijden... Haha!
Toen ik de groep voorbij was (ja, heel sociaal eerst voorbij gestapt)
ben ik heel demonstratief hard weggegaloppeerd!
Om om de hoek weer een groep tegen te komen
Gelukkig heb ik een goede rem en reed er snel voorbij en galoppeerde weer heel hard door.
Gelukkig geen trimmers meer gezien... Wow!
Trimmers op het ruiterpad grrrrr

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."


becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:33

Er schijnen laatst langlaufers (gewoon op het zand)op het ruiterpad in het amsterdamsebos gespot te zijn.Nee die zal je tegenkomen met je paard ben ik heel snel thuis denk ik.

....Mama mag ik pony les geven?
-'tuurlijk kind.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:47

Fijn is dat... Denk je rustig op het ruiterpad je gang te kunnen gaan, gaan andere mensen dat gebruiken voor andere doeleinden. En dan zeker nog kwaad worden op jou als het mis gaat! Boos! Belachelijk zeg.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:57

ook leuk teneten opzetten naast het ruiterpad.Mag allemaal in Amsterdam.Krijg je kip makke paarden van.Offuh!!! de hondenuitlaatservice met tweeentachtig honden waarvan er niet eentje vast zit.Offeh!!! mountenbikers ook heel erg leuk ja.

....Mama mag ik pony les geven?
-'tuurlijk kind.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 22:11

ja, mountainbikers heb je bij ons ook in het bos, ze hebben daar een route voor dus dat scheelt.
Gelukkig is Dustin niet bang van honden, maar ze kunnen wel héél vervelend zijn, vooral als ze niet aan de lijn zitten en ook nog eens voor geen meter luisteren!

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

Ferretangel

Berichten: 264
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 00:40

Of je zit op je IJsco (van rond de 1.30) en je krijgt een Deense dog in je nek

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 01:19

Rivjenn schreef:
Nou, als ik de heuvel opgecrosst was en ze liepen net bovenop(top kun je niet zien door zijwallen) had ik zo op ze geknald!!


Hoe doe je dat dan als je de heuvel opcrosst en er komen ruiters van de andere kant af aancrossen?

Of er staan een paar ruiters bovenop te pauzeren?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 02:11

Ik heb een keer wat kinderen meegemaakt die het ruiterpad als zandbak gebruikte. Mooi kasteeltje daar niet van. Maar wel meteen na een bocht waar ik dus nietsvermoedend aan het galopperen was.

gelukkig had Julius een goede rem. Ouders nog boos ook. Verward

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 02:55

Heike schreef:
Ik heb een keer wat kinderen meegemaakt die het ruiterpad als zandbak gebruikte. Mooi kasteeltje daar niet van. Maar wel meteen na een bocht waar ik dus nietsvermoedend aan het galopperen was.

gelukkig had Julius een goede rem. Ouders nog boos ook. Verward


Nou! Precies hetzelfde meegemaakt! Maar bij mij was het een tikkeltje uitgebreider:
- twee kinderen MIDDEN op het (smalle pad) tussen het zand aan het wroeten
- twee kinderen in een hoge boom (op een aardige hoogte voor zulke kleine drommels) En weet je wel hoe angstaanjagend die zijn? Haha!
- nog een kind rennend tussen die andere 4 heen en weer
- 2 stellen ouders met een picknickkleed werkelijk 20 cm van het pad verwijdert.

Ook ik kwam in een ontspannen galopje de bocht om. Gevolg: paard op de rem (en vól!), springt gelijk om. Kon gelukkig blijven zitten en probeer een stuiterend paard stil te houden terwijl de "boom-kinderen" heel hard beginnen te gillen omdat ze het paard willen aaien maar de boom niet meer uitdurven.

En dan óók nog kwaad reageren als je gewoon vriendelijk verteld dat het waarschijnlijk handig is om een ander plekje te zoeken aangezien het een RUITERpad is.

Tsja, sorry hoor... Ben dus OVER het picnickkleed verder gereden (aangezien al die stuiterende kinderen over het pad aangerend kwamen). Bekijk het even mooi zeg! Ik vertel het allervriendelijks (had moeite om mezelf in te houden) en dan krijg ik zo'n bek dat ze dat zelf moeten weten en ik me er niet mee moet bemoeien! De borden van RUITERPAD zijn niet te missen bij ons, ze wisten het dondersgoed. Wat nou als ik een kind onder mijn paard had gehad? Of dat ik er flink hard afgestuiterd was en er iets ernstigs aan over had gehouden? Nou ja...

Ik kan er niet bij dat mensen zomaar rustig de ruiterpaden gebruiken. Of het nu joggers, wandelaars, moutainbikers of andere idioten zijn. Snapt dan niemand dat er een paard de hoek om kan komen draven op een ruiterpad? En een paard kan schrikken en wie weet wat er gebeurt. Ik vind het werkelijk wonderbaarlijk...

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 08:31

Jup Jup !!! Wij hebben op precies hetzelfde stuk gereden gisteren! Ben ze namelijk ook tegengekomen! En nog 2 keer anderen!! Dat ging zo:


Ieeehhhhhhhhhh noodstop.
"Meneer weet u dat u op een paardenpad aan het lopen bent? "
"JEP!"
"Meneer weet u wat de boete voor een ruiter is om op het wandelpad te rijden? "
"JEP"
" Weet u ook dat dat is omdat een paard op een wandelpad levens gevaarlijk is "
"JEP"
"Wat als ik nou over u heen was gereden? U hoorde me immers niet aankomen "
"Nou, meiske ik loop hier al 23 jaar, dus langer dan dat jij leeft en het is altijd goed gegaan"
"Ja meneer, maar als het deze keer fout gaat moet ik er nog 23 jaar mee verder leven"
"Tsja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in"

Grrr Schijnheilig Verward Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!!!!!!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 08:42

weet je wat nog irritanter is..
mensen met honden op het ruiterpad !!!
vreselijk die mensen die zo irritant zijn,
als je eens iemand omver loopt is het nog onze schuld ook,omdat we dan niet goed uitkijken..nou sorry hoor maar euhhhh..snappen jullie et nog??

Karaat_the_newforest op Instagram

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:05

Rivjenn schreef:
ja, mountainbikers heb je bij ons ook in het bos, ze hebben daar een route voor dus dat scheelt.
Gelukkig is Dustin niet bang van honden, maar ze kunnen wel héél vervelend zijn, vooral als ze niet aan de lijn zitten en ook nog eens voor geen meter luisteren!


Bij ons heb je geen mountainbikepad, maar wel mountainbikers ... op het ruiterpad natuurlijk Boos! , naast de wandelaars, de honden, de spelende kinderen .... Maar ja, als wij op het fietspad stappen kost dat 22,50 euro . Dit topic scoort hoog op mijn ergernissen top tien!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:06

Ik maak ze ook vaak genoeg mee, dat soort situaties, maar waar blijft nou die tolerantie voor elkaar.

Door zulke reacties zullen mensen de ruitersport negatief zien, alleen omdat ze 1 slechte ervaring hebben meegemaakt. Op die manier krijgt de paardensport een verkeerde naam. Dat is ook van invloed op de mogelijkheden om buiten te rijden. Denk aan beherders/eigenaren die gebieden sluiten voor ruiters.

Fiesta, freiberger, what else?

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:36

Citaat:
Bij ons heb je geen mountainbikepad, maar wel mountainbikers ... op het ruiterpad natuurlijk , naast de wandelaars, de honden, de spelende kinderen ....


bij ons idem, als het mooi weer is op zondag, ga ik niet eens meer het bos in met mijn paard

Ook hoog scoren inderdaad kinderen in bomen en van die figuren die op de hei hele grote enden vliegen aan een parachute, schijnt de nieuwe trend te worden dit jaar, hoorde ik gisteren op tv........als Morrie zo'n ding ziet, ben ik heel snel thuis......

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:33

Mijn pony is bang voor honden en als ze dus te dichtbij komen kan ze erg gericht trappen zowel voor als achter Haha! vindt ik niet erg aangezien ik alle mensen die ik met een losse hond tegenkom duidelijk zeg (lees roep) mijn pony trapt naar honden, als ze dan niet reageren is het hun probleem.
En dan zijn er nog altijd van die mensen die dan boos worden Boos!

Dat terwijl ik een vergunning moet hebben om daar te rijden en hun niet ik betaal er dus voor om een goed begaanbaar en honden/mensen vrij pad te hebben en dat is tot nu toe niet het geval geweest ik weiger dus nu ook om dit jaar een vergunning te kopen Bloos
Laat ze eerst die mensen maar eens gaan aanpakken en dan wil ik er wel weer voor gaan betalen OK dan!

Ik rij nu niets voor niets 's ochtends om 7uur om al die honden en hondenuitlaatservices te ontwijken maar leuk is anders. Stoom uit je oren

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:48

ow weer heel leuk allemaal. Of een leuke superlieve grote dobberman, je weet wel die lieve honden die bekent staan om hun leuk en zachtaardaardig karakter, die daar fijn wat rondrend zonder lijn(neuh er WAS zelfs nog geen lijn) en die daar vrolijk spelend met opengesperde muil op je afkomt... En pas na de 5de keer roepen terug naar het baasje keerde, heel leuk
of 3 grote herdershonden, ook geen lijn bij, en dan de eigenaar alle moeite van de wereld om de drie vast te houden aan hun halsbanden terwijl ze al blaffend en springend naar mij aan het kijken zijn. Geef je dan een opmerkingen dat honden aan de lijn horen dan zijn ze boos Verward

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Oberek

Berichten: 146
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:59

Heb ook een keer zoiets meegemaakt. Ik reed braaf op het ruiterpad en moest een fietspad oversteken. Ik hoorde in de verte al het geluid van een brommer, dus bleef even staan wachten. Toen het geluid niet dichterbij kwam ben ik het fietspad overgestoken, daarna maakte het ruiterpad een scherpe bocht naar rechts. Omdat ik nog steeds een vaag brommend geluid hoorde bleef ik toch nog even staan wachten voor de bocht.

Gelukkig maar, want nog geen seconde later kwam er een cross-motor over het ruiterpad recht op me af!!!! Gelukkig had ik een super braaf paard onder me die niet in paniek raakte. Toen ik van de eerste schok bekomen was kwam er nog zo'n snertjong op een motor aan. Tegen de tijd dat ik weer een beetje kon praten kwamen er nog 2 van die motors voorbij. Die laatste heeft het moeten ontgelden, hij wist niet wat ie moest zeggen!

Ik was zo blij dat mijn paard heel braaf stil bleef staan, echt super. volgens mij was hij net zo onder de indruk als ik. Ik vind dat dat soort mensen echt gestoord zijn! Als ik niet zo verbaasd was geweest had ik er misschien aan kunnen denken om een nummerbord te onthouden, dan had ik mooi aangifte gedaan. Stelletje dwazen!!!

Niets hoeft!
Paarden wel.
(Loesje)

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:19

Ik had t laatst nog op de veluwe. Ik rijd in een vlot gallopje over een ruiterpad, komt er ineens een man met loslopende hond uit de bosjes. ik kon de hond nog maar net ontwijken.... de man riep zn hond niet eens trg. En krijg ik nog boze gezichten.

In t bos waar ik altijd rijd kom ik ook veel wandelaars tegen op ruiterpaden. Als je er wat van zegt zijn ze vaak nog beledigd ook...

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:22

IK ben wel eens dombo's tegen gekomen die echt dachten dat ze de "hoefjes Route" aan het volgen. Ze hadden op een kruispunt de keuze uit "rood" "geel" en "hoefjes"!

Maar je komt bij ons in de amsterdamse waterleidingduinen ook veel mensen tegen die daar expres van dat up tempo lopen gaan doen omdat het zwaarder is voor de been spieren!

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:24

al land er een zeppelin naast ons, mijn paard blijft waar ik hem hebben wil.
ik vind dat mensen die hun paard niet onder alle omstandigheden kunnen controleren beter in de [binnen]bak of op hun eigen erfje kunnen blijven.
denk wel dat mensen die het ruiterpad gebruiken [voor bv trimmen] dit voor hun eigen risico doen, maar ikzelf ben er te paard altijd op bedacht dat er om de hoek ineens een situatie kan zijn, dat is ook de uitdaging van het paardrijden, het heeft iets spannends.
denk dat dat ook een stukje verantwoordelijkheid nemen is, ik ga niet galloperen als ik de situatie niet overzichtelijk genoeg vind, dus niet op slingerende ruiterpaden tussen bossage, want er kan je namelijk ook nog iemand op een paard tegemoed komen waar je mee in botsing komt.
als het zo is dat een mens op je pad je in een penibele situatie brengt zal een tegemoetkomer dat ook zeker doen, en doe je gewoon zelf iets verkeerd.

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:35

luxx schreef:
al land er een zeppelin naast ons, mijn paard blijft waar ik hem hebben wil.
ik vind dat mensen die hun paard niet onder alle omstandigheden kunnen controleren beter in de [binnen]bak of op hun eigen erfje kunnen .


Ik heb mijn paard perfect onder controle, heb al meerdere keren buitenritten gemaakt en nooit problemen ondervonden, en als het mij een dagje niet meezit dan gallopeer ik niet. Maar dat zinnetje in alle omstandigheden is met geen enkel paard haalbaar. Een paard is en blijft een vluchtdier. Als er plots ergens een geweerschot klinkt dan springt die van mij op, gewoon omdat het zo onverwachts is. Wil niet zeggen dat ze niet verkeesmak is, ze rijdt zonder problemen langs een tractor maar ik kan niet verzekeren dat ze gelijk een automatische machine langs alle onverwachte gebeurtenissen alsof ze een gedrogeerd paard is loopt. En als paarden die wat zenuwachtiger zijn maar op het erf moeten blijven, hoe moeten ze dan ooit zich leren gedragen in het verkeer? Prima is vorige zomer ook voor de allereerste keer in het bos geweest, ze was heel braaf maar er waren toch enkele punten waar ze even omhoog ging, daar kan je nu eenmaal niets aan doen. Maar zo leert ze het wel. Op een ruiterpad ga ik ervanuit dat ik om mijn gemak met mijn paard kan rijden en dat het niet volloopt met wandelaars en fietsers en honden. Ik ga er vanuit dat er wel bokkers zijn die in de bos ook graag eens een versnelling opzetten, als dan plots een kind uit de struiken springt kunnen zij het braafste paard te wereld hebben, ze mogen van geluk spreken als ze op tijd de rem vinden.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:37

Kwam vorige week met mijn een aanspanning een aantal auto´s midden in het bos tegen die lekker de weg geblokkeerd hadden en in die auto´s zaten per auto nog 3-4 blaffende honden. Dus mijn paard wild omhoog komen en wegrennen. Gelukkig kon ik haar m.b.v. mijn vader houden. ze is wel de rest van de weg gestresst geweest.

Groetjes Bora

Het is niet erg iets moois te verliezen beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad. (Heilige anthonius van Rowwen Hèze)

Oberek

Berichten: 146
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:42

luxx schreef:
denk wel dat mensen die het ruiterpad gebruiken [voor bv trimmen] dit voor hun eigen risico doen, maar ikzelf ben er te paard altijd op bedacht dat er om de hoek ineens een situatie kan zijn, dat is ook de uitdaging van het paardrijden, het heeft iets spannends.


Zelfs al was ik in stap die bocht om gegaan, tegen 4 cross-motoren die met 50-60 km/h die bocht om komen zeilen doe je niets!! Als het een paard was geweest was er niks aan de hand geweest. Zelfs een botsing overleef je dan wel, maar een botising met 4 motoren is dan toch ff wat anders! Ongeacht of ik mijn paard wel of niet onder controle heb. Vind Het egwoon belachelijk als je met een motor over een ruiterpad gaat rijden. Je bregt mens en dier daarmee in gevaar.

Natuurlijk moet je er altijd op bedacht zijn dat er iets onverwachts kan gebeuren, maar sommige mensen lokken een ongeluk uit en willen dan de schuld bij de ruiters leggen. Ik vind dat niet helemaal eerlijk.

Niets hoeft!
Paarden wel.
(Loesje)

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:44

Jeetje je kan echt helemaal gek worden van die brutale mensen van tegenwoordig zeg!
Als jij 1 keer met je paard even in hun berm staat schreeuwen ze de buurt bij mekaar, maar als jij met je PAARD op een RUITERpad rijdt versperren ze vrolijk de weg Schijnheilig
Boos!

Let love shine so bright

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:48

teriema schreef:
IK ben wel eens dombo's tegen gekomen die echt dachten dat ze de "hoefjes Route" aan het volgen. Ze hadden op een kruispunt de keuze uit "rood" "geel" en "hoefjes"!

Maar je komt bij ons in de amsterdamse waterleidingduinen ook veel mensen tegen die daar expres van dat up tempo lopen gaan doen omdat het zwaarder is voor de been spieren!


Whahahaha die is goed! Haha!

Ik ben een keer een op het ruiterpad barbequende familie tegengekomen, ja is makkelijk op zand vuurtje stoken...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Ann, Cantheon, Earth, GoogleAdsense, Koekie73, lonimma, MairiMacBran, mamabird, Nele80, redbutton, Vuri en 114 bezoekers