vermoeiende middag

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
petraaken

Berichten: 44182
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

vermoeiende middag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 07:03

Ik had gisteren een halve dag verlof genomen omdat ik nog 1 stal compleet wilde uitmesten voordat de groentenboer al zijn land en serres had omgeploegd. Alleen de mesthoop moet nog voor een gedeelte leeg gehaald worden maar dat is voor later op de week of in het weekend. Was ik mooi vroeg klaar nieuw hennepstro op de vloer en klaar is kees. Dacht ik mooi nu kan nog tenminste Sultana longeren. Paarden binnengehaald, Sultana geborsteld en opgetuigd en aan het werk gezet, maar na een minuut of 20 misschien een halfuur ben ik met haar gestopt. Ze stond enorm te zweten en was echt moe. Er zat gewoon geen fut in. Terwijl ik haar aftuigde merkte ik dat ze wel heel vaak naar buik stampte. Ja hoor koliek . Ik voelde me echt niet goed omdat ze het blijkbaar al voor ik haar longeerde last moet hebben gehad. . dus zweetdeken op en stappen maar, maar het werd niet echt beter dus maar na een half uur de DA opgebeld en die kwam redelijk snel (wachten duurt altijd lang). Hij heeft haar opgevoeld en nog wat mest uitgehaald en haar daarna nog een spuit gegeven rechtstreeks in de ader. Moest het niet beteren later op de avond moesten we terugbellen. Gelukkig is dat niet nodig geweest. Na haar spuit ben ik nog wat gaan stappen en ze voelde zich nadien blijkbaar al stukken beter want zodra ze in haar box kwam begon ze aan haar hooi te knabbelen. Vanmorgen vond ik terug een vrolijk paard dat duidelijk honger had want ze had gisteren niet veel meer mogen eten. Haha! Eind goed Al goed. Alleen voel ik het vandaag wel goed aan mijn voeten dat ik gisteren zoveel heb rondgelopen. Haha!


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 07:53

Jeetje dat is schrikken zeg koliek is altijd heel eng. Gelukkig gaat het nu beter met haar. Ik ken het gevoel van de dag erna je bent dan zelf ook helemaal van de kaart. Ik heb ook een aantal keer tot midden in de nacht met mijn paard gelopen omdat ik er iedere x pas 's-avonds achter kwam als ik naar mijn paard toeging. En dan de andere dag weer werken oef.
Ik zal duimen voor je dat de koliek wegblijft.

petraaken

Berichten: 44182
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 11:47

Dank je, ik hoop het ook dat ze vandaag compleet opknapt. Alleen ik moet vandaag veel staan op het werk en voeten protesteren flink Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dark7, Eekie, Jokonootje, Kloesje, ola42, paardje2013, Rijsa, Sjafrane en 29 bezoekers