Ieuw, dat is kouhoud!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Ieuw, dat is kouhoud!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 20:14

We hebben op stal een grote boiler hangen die ons op de spuitplaats van warm water voorziet. In de winter spuit ik na het rijden van mijn paard de benen af met koud water, maar vind het vaak te koud om haar helemaal af te spoelen (toch is dat lekker hoor, helemaal als ze hard hebben getranspireerd is het fijn als het zout wordt weggespoeld, en is ze ook eerder droog) . Maar nu het weer wat warmer wordt, en ik steeds meer een vage grijze gloed van het stof op haar manenkam en haar hals kon ontdekken, dus vandaag, na het rijden, moest het gebeuren: paard in het sop.

Ondanks het feit dat ik dacht dat het water lekker was vond mijn merrie van niet...op het moment dat je de straal voor het eerst op haar achterhand laat komen gaat ze echt met een kromme rug en in getrokken staart staan. "Ieuw dat is koud!" of is het "Ieuw dat kriebelt?" Ben er nog niet helemaal achter, ondanks dat ik haar al geruime tijd heb.

Medestalgenoten die het bij haar wel eens vaker hebben gezien schrikken zich iedere keer weer een hoedje. Ik kan alleen maar vreselijk om haar lachen. Ze doet het een keer, daarna is het goed. Ziet iemand dit gedrag vaker bij zijn of haar paard?

Je suis Charlie.


Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:23

Ja, ze krimpen helemaal in waar je het water voor het eerst raakt. En als je onder de buik spuit bollen ze hun rug helemaal op Haha! , alsof ze vluchten voor het water Schijnheilig

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:25

Lady d'r manen en staart heb ik gisteren ook gewassen.
Die vond die koude straal op d'r achterhand ook maar niets, ze ging er bijna bij zitten, zag er wel grappig uit Tong uitsteken Achterbenen naar voren en er doorheen zakken, het is bij haar ook gewoon heel even één keer en dan is het goed, ze doet verder niets geks, maar de eerste keer had ik even zoiets van ":\ doe is niet zo eng"
Maar ze doet verder niks, het ziet er alleen uit alsof ze in paniek wil gaan hangen en dat zou wat minder zijn..

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:25

Ja Orbaldo doet dat altijd als ik zijn staart was. zakt hij bijna richting grond.bij hem is het echt de ieuw wat koud Haha!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 20:38

Zelfs bij een hengst krijg je dat gedrag? *LOL*

Wat een mietje Haha! Lips are sealed

Je suis Charlie.

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:47

Mirza doet dat ook altijd. Ze krimpt dan helemaal in elkaar met haar kont als je haar staart wast enz.

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:13

(kom ik weer...)
je moet wel uit kijken na het rijden met water spuiten op de achterhand... want daar zitten de meeste spieren, als ze iets warm zijn (van het weer of van het rijden) dan kan je door dat je het 1 eenkeer zo warm maakt, zorgen dat alle spieren verlamen (tijdelijk of voor altijd)

t is ietswat on topic, maar ik vond het wel belangrijk (maar jullie wisten het vast wel al)

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:20

In de zomer was ik wel eens met koud water, maar nu echt alleen met warm. Maar Rowan kruipt in elkaar bij koud water (soort gewoonte blijkbaar) en nu ook bij warm! Ik scheld 'm dan uit voor watje... lekker warm water en dan nog miepen Haha!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:51

Ja het is gewoon echt van de kou denk ik!
Als ik zelf ga douchen, moet ik ook eerst even mijn voeten doen, en dan langzaamaan naar boven, al is het water lekker warm en de badkamer verwarmd! Je lichaam moet de kans hebben zich aan de temperatuur aan te passen.
Met Kore doe ik het `s zomers net zo, eerst een poosje de benen, dan de borst en de hals, en als laatste rug en achterhand. Op die manier trekt ze nooit ergens, als ik het niet op deze manier doe trekt ze wel met dr rug...

Wel lekker trouwens, nu warm water! Bij ons is de spuitplaats nog buiten gebruik, de loodgieter moet nog komen. Nu hebben we alleen een miezerige tuinslang met ijskoud water, dus momenteel zijn het alleen de beentjes na het werk... Scheve mond

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:56

Par haar voetjes en lelijke opgedroogde zweetvlekken werden vandaag in het zonnetje even weggewassen.
En zij doet het ook altijd Haha!

Vooral daar waar de singel zit onder haar buik, daar moet je je gewoon even verschrikkelijk bij aanstellen toch Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 14:08

draaakje schreef:
(kom ik weer...)
je moet wel uit kijken na het rijden met water spuiten op de achterhand... want daar zitten de meeste spieren, als ze iets warm zijn (van het weer of van het rijden) dan kan je door dat je het 1 eenkeer zo warm maakt, zorgen dat alle spieren verlamen (tijdelijk of voor altijd)


Eh...die vat ik even niet (en van die verlammingsverschijnselen had ik nog nooit gehoord) warm water op een warm lichaam is toch juist goed? Ik spuit mijn paard als ik het even kan vermijden nooit ijskoud af (soms raakt de boiler leeg als ze in het sop staat en dan moet het zeep er toch echt uit) Mijn paard heeft een dik pak spieren, ik stap na het rijden altijd uitgebreid uit, dus afgekoeld is ze dan wel.

Je suis Charlie.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:11

dat ondervond ik vandaag,
malibu vind het heerlijk als je met haar bezig bent.vooral met haar staart,
alleen toen ik haar voorpluk wilde wassen sprong ze bijna mijn nek in Haha!

Karaat_the_newforest op Instagram

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:36

Yep, Kasje kan ook ineens inkrimpen naar formaat Shetlander als hij de koude straal voelt *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Otti1977, Vagabondo en 30 bezoekers