Buiten gereden met Ushi :D

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anjatjeuh

Buiten gereden met Ushi :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 20:08

(kijk [RT] Bang van mn eigen paard voor de voorgeschiedenis... Knipoog )

IK HEB VANDAAG MET USHI BUITEN GEREDEN EN ZE HEEFT GEEN ENKELE KEER GEBOKT Haha!
Sarah ging Aladin (de buur van Ushi) buiten longeren en omdat alle binnenpisten bezet waren,
maar besloten om nog eens een poging te doen tot buiten rijden zonder een rodeo mee te maken.
Heb wel eerst een tijd in de buitenpiste gelongeerd, totdat ze helemaal naar mij luisterde (en ik dus baas was).
Ze heeft zelfs niet gebokt aan de longe, wou nogal graag galoperen en dat heeft ze dan ook heel lang moge doen }>
Ben er toen op gegaan, had wel een zweep meegenomen om haar te straffen as ze zou bokken (rij nooit met zweep).
Ik was ongeloofelijk zenuwachtig dus heb eerst eventjes gestapt tot ik terug wat op mn gemak was voor ik zou draven.
Na lang twijfelen wanneer is zou aandraven toch maar de stap genomen en benen gegeven (was moeilijke stap Scheve mond ).
Zoveel mogelijk proberen te ontspannen omdat ik wist dat als ik gespannen was zij daar zeker op zou reageren.
En ze was echt zo fantastisch! Lekker ontspannen, beetje kijkerig, maar luisterde goed naar mn hulpen.
Na een kwartiertje ofzo ging sarah stoppen, ik had alleen nog maar wat gedraafd en nog niet gegalopeerd,
maar omdat ik wist dat ze waarschijnlijk veel vervelender zou worden als ze alleen was ben ik ook weg gegaan.
Ik wou deze dag goed afsluiten dus ben maar op een goed moment gestopt, dat alleen rijden komt nog wel... Knipoog
Heb toen nog eventjes binnen gereden maar ze was zo flink dat ik snel gestopt ben en haar nog eventjes afgespoten heb.
Ze stond echt te slapen op de spuitplaats, kon haar gewoon los laten en spuiten waar ik wou zonder dat ze een kik gaf. Haha!

Ik weet niet of het lag aan het longeren, het feit dat aladin er was, dat het warm weer was of nog iets anders,
maar ik ben gewoon super blij dat ik gewoon heb kunnen buiten rijden met haar zonder ook maar 1 bok Haha!
Morgen gaan we weer buiten rijden en dan ga ik ook eens galoperen als het goed gaat en zien of dat ook gaat... Knipoog

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:11

he wat onzettend leuk dat het goed is gegaan, veel succes morgen !! Haha!

-

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:19

Wat leuk dat het vandaag goed is gegaan, dat geeft je weer moed!
Ik hoop voor je dat je morgen nog een betere rit hebt dan vandaag (als dat nog kan) Haha!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 22:27

Vandaag weer buiten gereden, maar deze keer zonder longeren ofzo, gewoon meteen uit stal.
Sarah was ook weer mee met haar vriendje Aladin, voor morele steun te geven aan Ushi. Knipoog
Ze was super braaf dus na een tijdje mn zweep weggelegd om te zien hoe dat ging,
dat was absoluut geen probleem merkte geen verschil tussen het met zweep en zonder zweep rijden.
Ook gegalopeerd en ook hierbij gaf ze absoluut geen kik, een beetje snel maar wel te houden.
Na 3 kwartier rijden ging Sarah nog eventjes uitstappen in het bos, ik heb toen besloten om niet mee te gaan,
zodat ik ook eens kon zien hoe ze zou reageren als ze helemaal alleen was in de buitenpiste.
Ze was hierbij iets kijkeriger en zag meer bakkabouters, maar luisterde toch nog braaf.
Ben dan maar gestopt, heb haar nog maar eventjes afgesproten en heb haar dan op stal gezet.
Ik denk dat het door het goede weer komt dat ze zo braaf is, maar dan kan ik van hieruit uitbouwen hè. Haha!

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:59

klinkt heel goed, anjatjeuh OK dan! ! waarschijnlijk ligt het aan de kombinatie van een aantal faktoren (eerste keer de energie er uit gelongeerd én jezelf ook duidelijk opgesteld, warm weer, maatje in de bak) dat het zo goed ging. maar dat heb je juist nodig om van de negatieve weer in de positieve spiraal te raken.

stapje voor stapje, de aanhouder wint (zegt iemand die ook nog een hele weg met haar paard af te leggen heeft Haha! )!

VivaLaVida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 16:23

GEFELI Haha!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie