Het dubio-verhaal bleek een nachtmerrie!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Het dubio-verhaal bleek een nachtmerrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 14:10

Naar aanleiding van mijn eerdere topic:

Quellian schreef:
Ik zit echt vreselijk in dubio:

In november dit jaar zou mijn merrie uit de opfok naar stal komen. Omdat ik 2 paarden momenteel financieel en qua tijd niet zou redden, was ik op zoek naar een bijrijder. Heb een hele tijd met een meisje zitten mailen, maar zij haakte af om de bijdrage die ik vroeg.

Inmiddels zijn de plannen gewijzigd: Quellian blijft in de opfok tot april (misschien wel november) 2005 en met Stan ga ik wedstrijden rijden. Ben onwijs benieuwd wat ik met meneer kan bereiken!!

Nu werd ik dus gemaild door dat meisje dat ze Stan toch wél heel graag wilde gaan doen... En nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Ik heb nu een doel met Stan (wedstrijden rijden en kijken wat we saampies kunnen). Aan de ene kant wil ik het allemaal ZELF doen, maar aan de andere kant...

Dat meisje klinkt wel als een goede bijrijder... Ze heeft een eigen pony gehad (2 weken geleden verkocht, want ze redde het niet meer met haar studie: diergeneeskunde), heeft M2-dressuur en Z-springen gereden met haar pony, wil graag verder met wedstrijden rijden, maar vind het ook prima om gewoon alleen in de bak te trainen en mij te helpen met wedstrijden.

Wat zouden jullie doen in mijn schoenen:

* Gewoon 'nee' zeggen en alleen met Stanley aan de gang gaan;
* 'JAAA' zeggen en je erbij neerleggen dat je niet kunt trainen hoe vaak en wanneer je wilt
* Langs laten komen, laten rijden en dan beslissen


is ze gister dan tóch gekomen en het was een nachtmerrie Verdrietig

Ze blijkt dus sinds een week hier in Utrecht te wonen (vlakbij mij) en probeert contacten te maken, omdat ze hier nog niemand kent.

Ik haar opgehaald met de auto, heel gezellig zitten kletsen en op stal heeft ze Stan gepoetst en opgezadeld. Ik 10 minuutjes gereden en daarna heb ik hem overgedragen aan haar.

Hij liep lekker en ik had er een goed gevoel bij. Alleen jammer dat ze er na 15 minuten af viel. Ze had geen cap op (vroeg aan mij of dat nodig was en ik zei dat ze dat helemaal zelf moest weten). Daarna weer opgestapt (met cap dit keer) en heeft nog 20 minuutjes lekker ontspannen rondgereden. Uitstappen en naar binnen.

Nadat ze hem had afgezadeld vroeg ze aan mij hoe lang ik nog van plan was om te blijven,wat ik nog moest doen, want ze wilde zo wel naar huis. Ze had om 21.00 uur een afspraak met een vriendin... Ik gezegd dat ik nog moest uitmesten (doe je dat elke dag???), nog moest voeren, voer voor de volgende dag moest klaarzetten en dat meneer nog effe lekker in de paddock mocht rondhobbelen. Vergeet het maar! Ze begon te jutten dat ze écht naar huis moest en zei dat hij gewoon naar stal kon en wat hij nog in de paddock moest doen dan. Ik maar braaf (en snel) aan het uitmesten gegaan. Had spijt dat ik haar had opgehaald, want voelde me erg opgejaagd. Toen kwam het, ze vroeg: 'Wat wil je eigenlijk'? Ik gezegd dat als zij het leuk vindt, ze hem wat mij betreft best 2 dagen in de week mag rijden. Ze vroeg of ik er nog een bijdrage voor vroeg. Ik zei dat we het hierover al over de mail hadden gehad en dat ze het antwoord dus wel weet. 'In dat geval doe ik het niet, zéker niet!' Voelde me al lichtelijk geïrriteerd en vroeg waarom dat niet. Ze zei daarop dat het niet klikte. Heb ook nog gevraagd of ze hem wel wilde doen als het niets kostte en haar antwoord was 'ja'. Toen werd ik best giftig. Zei dat ze eerlijk moest zijn en dat als het niet klikt ze hem ook niet moet gaan rijden als het niets kost, dat ik dat niet eerlijk vind. Ze zei dat hij te sterk was en niet meteen op haar hulpen reageerde (ik had al duidelijk gezegd dat je stevig in je schoenen moet staan, dat hij zou uitproberen, dat je doorzettingsvermogen moet hebben en consequent moet zijn om met meneer een team te vormen). Dit maakte me helemáál misselijk en vroeg me af wáárom ze in vredesnaam gekomen was. Wist ze zelf dus ook niet, want ze was niet echt op zoek naar een bijrijdpaard... (wat mij dus het idee gaf dat het haar gewoon te doen was om weer een keertje te kunnen rijden). Vervolgens begon ze te miepen over dat ze geen cap op had en dat ik had moeten zeggen dat ze een cap moest dragen. Ik meteen daar bovenop gezegd dat ze oud en wijs genoeg is om dat zelf te bedenken (20 jaar) en dat ze zelfs van het makste manegepaard had kunnen vallen. Verder blééf ze jutten, dus ben ik al vliegend door de schuur gegaan en heb haar naar huis gebracht. In de auto begon ze over dat we misschien wel vriendinnen konden worden en ze praatte alsof ze me al jááááren kende... (zo kwam er ook uit dat haar pony onder haar kont was verkocht door paps, want de kwam nog maar 2x per week en ze heeft uiteindelijk voor haar vriend gekozen).

Kortom: een avond om nooit te vergeten en in het vervolg ga ik op m'n gevoel af...


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:15

wat een spook verhaal,
raar zeg dat sommige mensen zo dier onvriendelijk ( en mens onvriendelijk) kunnen zijn,
je mag blij zijn dat het niks is geworden zeg,wat een raar mens..

Karaat_the_newforest op Instagram

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:16

Weer een beetje wijzer dus.

And then she realized nothing would change...

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:16

nJA ZEG, WAT EEN VERHAAL! oh sorry capslock. Wat een doos! Ik had dr met de bus naar huis laten gaan, je bent nog veelste aardig geweest! Boos!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:18

Dus als ik je opties in je eerste berichtje zo lees:

Langs laten komen, laten rijden en dan gewoon 'nee' zeggen en alleen met Stanley aan de gang gaan Haha!

Je suis Charlie.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 14:22

Cassidy schreef:
Dus als ik je opties in je eerste berichtje zo lees:

Langs laten komen, laten rijden en dan gewoon 'nee' zeggen en alleen met Stanley aan de gang gaan Haha!


Blijkt... Haha! Wat bestaan er toch vreemde mensen... Scheve mond

Jokonootje

Berichten: 4829
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:26

vreemd mens hoor !! ...
als je alles van te voren al weet... dan ga je daar niet heen om zo snel weer terug te moeten en simpel weg nee te zeggen tsja als het echt niet klikt is het wat anders ....
maar jou dan de schuld geven dat ZIJ geen cap droeg een trap onder d`r reet moet ze hebben !!! en dan jou ook nog opjagen .... vergeet het helemaal maar !!

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:27

Jeetje wat een verhaal! Wees blij in ieder geval dat je er nog redelijk op tijd achtergekomen bent! Sommige mensen...

Niets hoeft, paarden wel - Loesje

Leo

Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:38

Jeetje.... wat een raar kind (nouja, kínd....)
Ik had 'r lopenmd naar huis gestuurt Vork Had ze maar niet moeten komen ook...

Sommige mensen.......

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:43

Aah wat stom van dat mens zeg!
Ik had der ook lopend naar huis gestuurd Extreme duivel

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:44

Jeetje wat een verhaal zeg.
En balen dat je haar had opgehaald, moest je dat rare kind ook nog naar huis brengen.

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:45

Op zich niet belangrijk .... maar dan ben ik toch ook eens benieuwd of ze i.d.d. wel M2 zus en Z zo was ..... als ze maar twee keer in de week naar haar pony ging, en zo mutsig is over die cap en alles ....

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131842
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:47

Ze heeft echt heel veel geluk gehad...... dat ze bij jou langs is gekomen en niet bij mij, iIk had haar echt laten lopen hoor

Nou ja, 't is niet leuk, maar je hebt wel weer wat duidelijkheid en kunt een ander plan gaan trekken.
Toch goed dat je het geprobeerd hebt, anders blijf je vaak toch met zo'n "had ik maar"-gevoel rondlopen.
Of misschien beter gezegd: een "had ik haar maar laten lopen"-gevoel Knipoog

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 14:53

Yep, krijg een hoop reacties over dat ik te geduldig en meegaand ben geweest, maar that's me...

Ik heb beide partijen iig alle kansen gegeven.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:00

Najaaa wat een DOOS!!! Vind het goed dat je haar een kans heb gegeven maar heel vervelend dat het zo afgelopen is. Snap echt niet waarom ze in vredesnaam reageerde op je oproep als ze toch geen bijrijdpaard wil. En de reden is ook belachelijk, als ze nix hoeft te betalen dan klikt het zeker wel??? Vraag me idd ook af of ze wel zo hoog is geweest als ze beweerd, als ze zo voor haar eigen pony zorgde (gelijk op stal, niet naar de paddock) dan ben ik blij voor die pony dat haar vader m verkocht heeft! Wat een rare mensen bestaan er toch ook op deze wereld... Scheve mond

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:12

nou wat een stom mens!!! da doe je toch niej

zondag krinfinale rijden

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:45

Ik vind dit echt heel erg rot voor je. Je bent al zolang op zoek naar iemand, je hebt een leuk paardje (met gebruiksaanwijzing weliswaar) en het wil maar niet lukken . Je hebt je best gedaan hoor. Maar wat doe je nu ga je door met 'solliciteren' of ga je een van je twee knollies verkopen?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:46

Pfff... wat een stom gedoe joh?!
Het spijt me dat ik je heb aangeraden het toch maar te proberen, maar ja, ik kon ook niet weten dat het zo'n stomme doos was. Scheve mond

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 15:56

Boomerang; geen van beide! Quellian blijft langer in de opfok, das minder duur en dan kijken we over 1,5 wel weer verder Knipoog

Tessebes; maakt niet uit, hoor! Ben blij dat ik haar heb laten komen (en ergens ook heel blij dat het tegenviel... Schijnheilig )

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:59

heeeeeeee had ik niet in je topic gezet "laten komen en dan zien, want op papier kan het nog zo goed klinken, maar in het echt kan het wel 'ns erg tegenvallen ?????/" zie hier..........zo zie je maar weer......!!!!

jammer maar helaas....

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 16:41

Jammer dat het zo is afgelopen (of misschien gelukkig Knipoog).

Ach, gelukkig was het iig direct duidelijk dat het niets werd, en hoef je daar niet na een paar weken pas achter te komen.....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 16:46

Jeetje, dat jij haar nog naar huis hebt gebracht. Petje af hoor, ik weet niet of ik dat fatsoen op dat moment op zou kunnen brengen...

Lekker ding was dat, zeg!!!

Toos paardloos

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 16:50

imker schreef:
Jeetje, dat jij haar nog naar huis hebt gebracht. Petje af hoor, ik weet niet of ik dat fatsoen op dat moment op zou kunnen brengen...


Idd, ik had gezegd dat ze alvast kon beginnen met naar huis lopen.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:14

Rare mensen heb je toch loslopen op deze wereld. Ik vind het wel knap van je dat je haar weggebracht hebt!

soesie

Berichten: 751
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 18:00

Zo zie je maar weer : volg altijd je gevoel. Maar daar ben je nu wel achter ,geloof ik. Maar dat neemt niet weg dat ik het absoluut vervelend voor je vind dat het zo gelopen is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Astrid_Brann, Lisewiesje en 36 bezoekers