Blijf dan in de binnenbak...

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:06

ik zit wel voor.. ohw die taak is natuurlijk aan arwen besteed.. hmmz.. jammer. mag ik dan schelden? of nodigen we die andere mutsen daarvoor uit Haha!

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:08

ohw en arwen, ik mag niet buiten rijden, daar is klaske veeeeeel te jong voor.
die wordt vandaag 4 namelijk en dat is absoluut niet vertrouwd zo alleen buiten hard in het bos.. grrr Boos! Schijnheilig

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 17:19

ben je gek, gewoon meenemen... hoe voorzichtiger je erover doet hoe lastiger het word. Als je gewoon gaat alsof dat volstrekt normaal is en lekker kletsend een rondje bos maakt komt het helemaal goed.

Of bedoel je lekker hard? Tja, nou ja okay, dan hoef jij je niet om te draaien om je middelvingers op te steken okay, dan doe ik dat wel. Als jij dan in het langsrijden een goeie zweep-zwiep op de kont geeft van het paard dat we passeren...

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:24

ik rij zonder zweep. hahaha dus dat wordt met mijn handen meppen.
maar daarvoor heb je toch die mooie knop op je zadel? om aan te hangen??
ja ik ga wel hard met klas, ja ik ga ook naar buiten met klas.. ook al etteren sommigen dat een 4 jarige daarvoor te jong is.
waar moet ik ongeveer heen met klas? zal eens zien of we er een leuke bokmeeting van kunnen maken Haha!
wel gaat ze steigeren hoor als ze naar huis wil.. maar das mijn probleem hihi

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:01

Nou, ik zou ook flink boos worden als ik met mijn superrustige paard word gepasseerd in draf Boos! . Het zijn dieren, je weet het nooit en ja, deze regels zijn er niet voor niets. Ik zou als ik jou was gewoon de regels aanhouden, hoef je je ook niet druk te maken.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 18:04

niemand heeft me nog uit kunnen leggen hoe ik met mijn stappende D-pony een stappend paard in moet halen. Zodra ik dit begrijp ( misschien zo'n rolband zoals op Schiphol?) zal ik de techniek toe gaan passen.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:06

Vragen of je erlangs mag, mensen gaan aan de kant, jij stapt voorbij, bedankt, en gaat verder . Zo werkt het bij ons, werkt prima (en kost misschien een minuut extra tijd). Als je het bij ons in de duinen in draf zou doen, wordt dat echt niet in dank afgenomen.

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:07

sorry maar hier moet ik ff op reageren... ze zegt ongeveer 20.000 keer in dit topic. hoe moet ik met een D pony een paard inhalen, ze bedoeld hiermee, `hij stapt minder hard` snappen jullie het nou? of gaan we nog even lekker miepen....

ik verdedig me weer na het weekend Haha! Knipoog

Apple

Berichten: 76227
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:08

Ik heb vandaag in draf een andere ruiter gepasseerd Bloos!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:14

Apple toch schaam je!!

ik vind eigenlijk die dresuurmutsen wel erg overdreven reageren.

als ze weten dat hun paarden er niet tegen kunnen in een sukkeldrafje ingehaald te worden, dan zet je ze toch aan de zijkant ff stil

dat is tenminste wat ik doe als er iets aankomt wat ik zelf niet vertrouw.
dan heeft het paard de tijd om het geen aan te zien komen
en wat voorbij wil, heeft de ruimte.

want een joggend drafje, kan ik nu niet echt asociaal noemen.
Als ze nu in flinke draf voorbij zou komen vind ik het verhaal heel wat anders.
maar idd een paard of pony met minder ruime gangen, die is niet zomaar in stap voorbij
trouwens als ik dat met kawa prbeer in strekstap, gaat hij n het bos dribbelen, wat moet je dan?

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:19

runningkawa schreef:
ik vind eigenlijk die dresuurmutsen wel erg overdreven reageren


ik ben ook een dressuurmuts hoor Knipoog dus niet zo lelijk doen over die mensen Haha!

nee grapje ik ben een veelzeidigerecreatievedressuurruiter Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:22

dressuurmutsen zijn bij mij die zeikerds die van alles meteen panieken.
en je je elke keer weer afvraagd wat voor lol ze nu hebben om bijna altijd angstig te paard te zitten.

niet iemand die toevallig zijn passie in het dressuurrijden heeft gevonden ipv in een andere tak van de paardesport. Lachen

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:27

het was ook maar een grapje Haha!

mij boeit het niet zo wat je zegt over dressuurmutsen rij zelf meer recreatief maar ik wet dat er een hoop discussies zijn alleen al door het woord dressuurmutsen hihihihihihihi eigenlijk wel leuk... een topic. `dressuurmuts wie heeft er ervaring` Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:29

Wist dat je een grapje maakte

maar idd, voor het geval er over gevallen word door andere, maar ff een verklaring erbij wat ik onder dressuurmuts versta Lachen
want neer zetten zeikerd, staat ook niet Tong uitsteken

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:31

hahaha nee en vondt dressuurmuts ook wel een leuk woord..... Haha!

Dus alle dressuurmutsen opgelet!!!! als de valszingende stofwolk weer voorbijkomt moet je oppassen dat ze haar middelvinger niet in je oog steekt.....

Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 19:32

Apple, foei! en ik had jou nog wel als GROOT voorbeeld geadopteerd...

Volgens de 'het zadel bepaald wat voor stijl je rijd' gedachte ben ik trouwens ook een dressuurmuts Haha!

En als je inderdaad zo opgefokt op je paard zit, heb je dan plezier? Ik weet niet hoor...

Juut

Berichten: 6908
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:35

[img]harrieenhanniedrost@home.nl[/img][/url]

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:35

oh gelukkig ben ik dan een veelzeidigheidsmuts... Haha!

en arwen ik ben wel blij dat ik je stalgenoot ben, en dus onderweg niet bang hoef te zijn voor een middelvinger en een valszingende stofwolk.... Haha!

Morrie

Berichten: 22336
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:38

Citaat:
'het zadel bepaald wat voor stijl je rijd'


ik rij op een boomloos zadel met mijn boomsleeppaard Verward
hoe noem je die stijl nou?????

ff ontopic, waar ik heel boos over kan worden:
je gaat met iemand buiten rijden, je spreek van tevoren af dat er niet gegaloppeerd wordt.
Ineens merk je dat die persoon haar paard eg inhoudt en ja hoor.......*katteklop katteklop katteklop* achterop en *zoef* voorbij.......

Dit is me nu al een aantal keren overkomen Boos! , resultaat is dat ik nu weer amper naar buiten durf, omdat mijn paard er weer vandoor wil Scheve mond

Apple

Berichten: 76227
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:39

Hum, dressuurmuts ben ik geloof ik niet (hoewel ik wel een dressuurpaard heb, of ben ik dan juist wel dressuurmuts? Ziek ).

Wat jammer nu dat ik geen voorbeeld meer ben Tong uitsteken.

En als ik er nu bij vertel dat de andere ruiter in eerste instantie vanuit galop terug kwam naar draf. Zij bij de waterlijn reed, terwijl wij in draf halverwege het strand reden. Allemaal los teugeltje. In voorbijgaan gezwaaid naar elkaar. Klinkt zo toch al heel anders niet waar Haha!.

Zo is het ook met het verhaal van Arwen, als je er niet bent bijgeweest dan is het al heel snel makkelijk om een conclusie te trekken die geen recht doet aan de werkelijkheid.

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:43

apple schreef:
Zo is het ook met het verhaal van Arwen, als je er niet bent bijgeweest dan is het al heel snel makkelijk om een conclusie te trekken die geen recht doet aan de werkelijkheid.


de juiste woorden Haha!

Apple

Berichten: 76227
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:44

Smurf, heb je niet ergens een boomstam liggen die je er speciaal voor buitenritten achter kunt knopen? Kan ie ook niet zo hard Haha!.

Morrie

Berichten: 22336
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:45

*whahahaha* ik zie me al gaan Apple.......door het verkeer, over de drukke kruising Haha! OK dan!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 19:47

Smurf: is weer lastig voor mij, Rowan zit makkelijker is korte galop als in ruime draf, dus als ik met een ander samen draaf gebeurd het wel dat ik in galop zit ja. Maar ik zou er nooit voorbij gaan als ik wist dat dat voor de ander een probleem was. Daarom ga ik altijd alleen het bos in als ik wil temporijden...

Edit: kan je kaartjes verkopen voor een ritje op de boomstam... komen de stallingskosten er nog een beetje uit

Morrie

Berichten: 22336
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:49

iedereen bij mij op stal weet dat ik niet galoppeer en het ook niet wil, dus als ze met me meegaan (ik vraag nooit of iemand mee wil) dan weten ze waar ze aan toe zijn en toch...... Scheve mond

ik rijd ook nooit voorop, dat komt niet goed met Morrie, dus de ander bepaalt ook nog eens het tempo.....we zijn nu zover dat Morrie naast een ander paard kan/wil, de volgende stap is voorop, dan kunnen ze erachter galopperen, zolang ze maar niet voorbij komen