Cursus Valbreken

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Cursus Valbreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 11:52

Autsj...

Ik heb me een paar weken geleden op de Algemene Ledenvergadering van de club laten verleiden tot deelname aan bovengenoemde 'cursus'. Blijkbaar dachten veel mensen (mn de mensen die vandaag kwamen kijken) dat we op een paard gedropt werden, en daar 1 voor 1 vanaf moesten vallen Clown Aangezien mijn broertje jarenlang op judo gezeten heeft, meende ik al dat we gewoon een lesje judo zouden kregen. En jawel

Vanmorgen moest ik er om half 9 uit. Stiekem was het half 8 (klok)... En om 10 uur begon het pijn lijden... ~~}>

Uiteraard begonnen met een warming-upje, lekker relaxed wat op en neer springen en met de armen draaien. En buikspieren trainen... Nagelbijten / Gniffelen Dat leidde dus tot een hoop gegiegel onder de aanwezige dames (ong. de helft), waardoor ik natuurlijk ook niet achter kon blijven. Heb me dus redelijk beschaafd onder de buikspieroefeninge uit kunnen werken... Bloos

En toen het echte werk. We begonnen met 'omduwen'. Met zijn 2en tegenover elkaar en duwen maar. Vervolgens achterwaarts vallen, op je hurken zitten, en je achterover laten vallen zonder door te rollen. Wat achterwaartse rollen, en judo-val (voorwaartse rol) geoefend. Was ik minder goed in... Bloos Achterwaarts rollen ging wel aardig (niet een koprol achteruit, maar over je schouder...). Maar voorwaarts (ook over de schouder)? Drama Bloos Vervolgens werd het helemaal rampzalig... We moesten series gaan maken. Judo-val, achterwaartse rol, links vallen, rechts vallen. Verder geen commentaar... Knipoog We hebben ook nog vanuit stand vallen geoefend... Je moest jezelf dan (staand dus) om laten vallen op de manier waarop de lesgeefman het voordeed. Was stiekem nog best eng ook... Nagelbijten / Gniffelen

Het slot vond ik zelf het gaafst. Er werd een potentieel sterk iemand in het midden van de mat gezet met een judojas aan. Handen op zijn schouders, en dan over hem heen rollen. Als je de grond bijna raakte moest je 1 keer een 'judo-val' maken, plat op de grond blijven liggen en afslaan. Ik sprong dus heel fanatiek over die jongen heen, maakte die schouderrol (lang leve het turnen Lachen ) en kwam met een gigantisch harde klap terecht. Lesgeefman dacht dat ik heel hard afsloeg, en in combi met mijn hele sprong was ie een en al lof Clown

Ik heb genoten Geweldig leuk... Je zit daar dan met een stel overmoedige mannen, die zo hoog mogelijk proberen te springen, zo overdreven mogelijk doen en zo hard als maar kan neer proberen te komen. Mijn god, wat heb ik gelachen... *LOL* Was er ook nog een hoogbejaarde man die meedeed Clown Alleen had die jarenlang op judo gezeten, dus hij was errug goed Scheve mond Toen er overigens een paar mannen echt pijn begonnen te lijden was de fun snel over Knipoog

Het was best leerzaam an sich, paar leuke dingetjes geleerd... Alleen de combinatie met paard is niet te leggen (als ik de man die les gaf goed begrijp is het ook vooral bedoeld om de angst om te vallen weg te nemen). Hij is van mening dat je goed terecht moet komen, zodat je meteen op je benen staat en weg kunt komen, maar ik hou het lekker bij mijn wegrollen... Daarbij zijn de valhoudingen heel anders dan wanneer je van een paard afdonderd... Maar net die kleine dingetjes, zoals je hoofd- en armhouding, die waren wel erg nuttig.

Het was iig een leerzame, en bovenal verschrikkelijk leuke ochtend (ondanks het tijdstip... Gaaaap ). Ik lijd inmiddels erg veel pijn (mijn arme rug... Ach gut)... Maar de volgende keer ben ik weer van de partij Haha!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 11:57

Haha, het klinkt wel alsof je een leuke dag hebt gehad Knipoog
Wel handig zo'n cursus vallen. Als je dan van je paard valt gaat iedereen enthousiast een judorol maken Haha!

Let love shine so bright

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 11:59

Ik zei al dat ik maandag tijdens mijn eerste clubles wel verder ga oefenen met Kelvin Haha! Mijn mede-cursisten waren al aan het bekijken hoe ze het zouden gaan doen met vallen van het paard: rechtervoet in de beugel houden, handen links van het paard draaien, laten vallen, doorrollen, en afslaan. Alleen... Waar is de mat dan? Rolleyes
Ik durf nu nog te zeggen dat ik me geamuseerd heb... Maar of ik dat morgen nog zeg? We'll see Haha!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:14

OK dan! Geweldig Syl, erg leuk en leerzaam idd, maar ik denk ook dat het meer de angst voor vallen weghaalt, dan dat het echt nut heeft, voor als je van een paard afvalt. Vind dat nou niet echt vergelijkbaar Haha! Maar wel een goede instelling

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:39

Het nut van vandaag was dus vooral plezier hebben. Haha!

Ik zou echt nergens meer aan denken als ik zou vallen hoor. Meestal knipper ik met mijn ogen en dan zit ik er al naast. Laat staan dat ik dan nog technieken kan bedenken en uitvoeren.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 23:07

Daar waren wij het als ruiters idd over eens Lachen Op het moment dat je gaat vallen, let je er enkel nog op dat je weg kunt komen bij de benen, en verder? Ik denk dat het echt in hoofdzaak was om de angst weg te halen. De judo-meneer zei ook al dat je eigenlijk een half jaar dit moest doen, zodat die valtechnieken een automatisme werden. Kom dus allemaal bij de judoclub Clown

Het nut was niet zozeer fun hebben... Dat krijg je vanzelf, als je met een stel overmoedige heren in de groep zit... Pubers Knipoog

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 23:47

Ik trek bij deze de kreet 'het was leuk' in... Ik ga nu naar mijn bed kruipen... Boos!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 23:58

zou het helpen zo curcus.
ik denk zelf niet ,het gaat zo snel als je van je paard afvalt dat je haast niet kan nadenken hoe je nou zal gaan vallen.(denk ik )
als ik val denk ik alleen blijf zitten of ja nu ga ik vallen en dan lig ik al.

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 07:55

Ik heb inderdaad ook veel baad gehad bij mij judo van vroeger waar ik zo ongeveer 5 jaar opgezeten heb.

Je leert er echt ontzettend veel van met name met vallen hoe je zonder pijn goed terecht kan komen (of wat minder pijn)

gr

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:51

Ik heb wel eens vaker van dit soort cursussen gehoord, lijkt me best nuttig. Op een gegeven moment denk je niet meer na bij het vallen maar doe je automatisch wat je moet doen. Ik kan me voorstellen dat je meerdere lessen nodig hebt om dat automatisme erin te krijgen, maar een half jaar judolessen, dat is best wel lang. En ik zwem nou niet bepaald in de tijd, om over het geld nog maar te zwijgen. Ik moet dus maar gewoon zien te zorgen dat ik erop blijf zitten.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 12:19

JoT schreef:
Ik moet dus maar gewoon zien te zorgen dat ik erop blijf zitten.


Lijkt me idd het beste én het goedkoopste Haha!

En ik lijd inmiddels erg veel pijn... Verdrietig

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cas10, Coalizione, journee, Mark0919, rosak, sterregoud, su72 en 40 bezoekers