wandelen met bella

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

chera

wandelen met bella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 19:51

Hallo allemaal,

Zoals sommige van jullie misschien wel weten, ben ik in het bezit van een heel lief ezeltje.
Bij dit lieve ezeltje, staat een nog lievere pony.
Nou wil het zo zijn dat deze 2 dieren de dikste maatjes zijn, waar Bella is, is Bachus en omgekeerd.

Afbeelding

Vorige week werd ik benaderd door een hele lieve buurvrouw van mij, die ook altijd zakken met groente komt brengen voor dit mooie 2-tal.
Ze gaan met pasen iets doen in de kerk, of Bella dan een rondje door de kerk wilde lopen.
Ojee, dacht ik al meteen, Bella naar buiten en dat ook nog zonder Bachus.

Maar goed, we zouden gaan proberen hoe Bella buiten reageerde op de autos, mensen en het belangrijkste nog: zonder Bachus.

Nou heb ik in het verleden geprobeerd haar zover te krijgen dat ik wandelingen met haar kon maken, verder dan de buren ben ik echter nooit gekomen.
Maakte verder ook niet zo heel veel uit, voor mij is het gewoon een huisdier, en staat ze in de tuin prima.

Afijn, toch maar belooft het te gaan proberen.
Gelukkig was het vorige week slecht weer, en kon ik me nog even voorbereiden op wat komen ging.

Vandaag was het dan eindelijk zo ver, goed weer, Bella een goed stevig halster om, extra touw mee, brokjes mee, goede stappers aan, en gaan maar.

Buiten de paddock ging goed, langs de schuur ging ook goed, door het weide hek werd al spannender, en bij het tuinhek was het al even raak.
Een spurt en een bok zaten er hier al lekker in, de spieren waren tenminste al lekker los.
Maar goed, als dit de bokjes waren die ik krijgen zou, dan viel het wel mee.
Dus ik met een gerust hart naar voren, voor het huis nog even een foto gemaakt van dit unieke moment, (Bella zonder Bachus) en de straat op.

Ze versnelde al gauw haar pas, en voorbij het 2de huis had ze het helemaal gehad.
Bella stond lettelijk op haar achtepoten, en wanneer ze weer op 4 poten stond, moest ik mijn hele gewicht in de strijd gooien om het kreng tegen te houden. (nou ben ik niet 1 van de lichtste personen, dus er was heel wat kracht gevraagt)
De neusgaten stonden wagenwijd open (blikformaat Knipoog), de oren lagen plat in de nek, en de poten waren druk bezig verzet te leveren.

Mijn vader gauw mijn kant op gesneld en Bella aan het 2de touw bevestigd,
Zo hebben we Bella weer veilig naar huis geloosd.

Afijn, wij aangekomen bij het tuinhek, nam ik Bella weer alleen over, het zou hier wel gaan.
Haha, dat had je gedacht, wanneer je een ezel eenmaal gek hebt, is die niet 1. 2. 3. weer rustig.
Goed Bella snelt dus de tuin in, ik er achteraan geslingerd, en toont daar nog een mooie bok en stuiter partij.

Goed, ik heb Bella weer helemaal onder controle, en breng haar naar hek nummer 2 (het weide hek).
Hier begint Bachus luid te hinniken, hij had zijn grijze kleine langoor al veel te lang moeten missen.
Waarop Bella weer volop begint te stuiteren.

Is Bella eindelijk bij de paddock, kan ik haast het hek niet open krijgen, omdat er een blonde pony woest tegenaan staat te duwen.
Goed hek open, ezeltje naar binnen, ik buiten adem, Pony blij, ezel blij (die hadden het toch maar weer even geflikt).
En ik in de wetenschap: dit doen we NOOOOIT meer.

Chera
ps. nou weet ik niet zeker of de fotos het doen, zo wel, een foto van de langoor en de blonde in rustigere periodes Knipoog

Afbeelding Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie