Loki onstnapt uit elke wei

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 09:25

Hallo,

Loki, mijn fjord is nu 5 weken van mij. Hij is 4 weken geleden gecastreerd en is daarna nog 6 weken vruchtbaar (nu nog 2). Voor die tijd mag hij nog niet naar de pensionstal waar hij in een kudde komt die buiten lopen, omdat hij nog kan bevruchten.
Maarja...

Ik had hem eerst thuis, dat werd 1 grote modderbende en niet goed voor de operatie
Toen bracht ik hem naar een heel mooi weiland, daar stond hij alleen in. Na een week is hij onder het draad door gegaan, naar het weiland waar wel paarden staan.

Toen heeft hij 2 weken op stal gestaan.

Ik heb het toen nog geprobeerd om hem in de bak te zetten, waar 3 rijen met rubberbanden omheen zitten. Hij is daar zelfs uit ontsnapt. Verward Verward Ik weet echt niet hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen.

Toen kon hij weer ergens anders heen en daar heb ik hem maandag gebracht. Een leuk weitje, met 2 rijden schrikdraad. De eerste nacht is hij daar uitgekomen en bij de shetlanders ernaast gekomen.
Nu is hij rustig nu hij bij de shetjes staat. Maar daar mag hij niet staan, dus ik moet hem vanavond weer ophalen en gaat hij weer naar stal.

Nou is mn vraag:
Als hij straks in de kudde loopt, zou hij dan weer onstnappen? De omheining is daar niet "Loki-proof" (1 schrikdraad)
Want als hij daar ontsnapt.....dan kan ik hem denk ik niet langer houden. Huilen


maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 09:32

Het lijkt erop dat Loki alleen maar ontsnapt om bij andere paarden te kunnen zijn. Dus ik denk niet dat hij het zal doen wanneer hij in een kudde staat.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 09:36

Ik heb er net zo een! Mijn Welsh pony (nog steeds hengst) is een kleine Houdini. Die komt uit elke wei, 3 linten of 20 het maakt hem niks uit, stroom of geen stroom! Ik baal er wel van want ik kan hem niet zonder toezicht buiten zetten en ik werk overdag.
Nu hebben we van de buurman een zwaardere batterij gekregen voor de stroom op de draad. Eentje met iets meer power. Dit gaan we zaterdag even proberen en hopen dat ie dan schrikt en er niet meer doorheen gaat. Ook hebben we een dun extra draadje aan de bovenkant en de onderkant gespannen als ie daar dan ook tegenaan komt krijgt ie een flinke knal. Ik hoop dat ie zaterdag goed schrikt en het ontsnappen voor gezien houdt!
Ik wens je in ieder geval heel vervelend, ik weet wat je bedoelt!
Succes!!!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 10:26

Wat Maaike al zegt, ik denk ook dat Loki niet graag alleen is en alles zal doen om dat te voorkomen. Volgens mij komt het best wel goed als hij in een groep komt te staan.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 11:06

Ja ik ben het eens met dimmelim en de anderen, hij wil duidelijk niet alleen staan, dus of in een groep of anders ander gezelschap bij hem zetten....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 13:00

Ik hoop dat ie bij ons in de kudde blijft het is idd niet echt fijn als ie steeds ontsnapt en helemaal als ie dag en nacht buiten blijft.
Nog 2 weekjes dan ben je als het goed is van al het gezeur af toch?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 13:30

Zijn er in de buurt geen ruinen waar hij bijkan staan Verward .

Loki voelt zich duidelijk alleen Verdrietig .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 15:32

Ik weet hoe je je voelt, ik heb er ook zo eentje....
Heel erg vervelend, want op een gegeven moment weet je niet meer wat je moet. Ik had gelukkig de mogelijkheid om Udinde te laten lopen, ze ging zelf wel weer terug. Udinde doet dit om op avontuur te gaan, nieuwe dingen ontdekken enzo.

Maar ik denk ook dat Loki op zoek gaat naar vriendjes. Is ook logisch natuurlijk. Het zou mooi zijn als ie nog bij wat ruintjes kon staan.
Nou ja, nog twee weken volhouden, dan is het vast over. Dan staat ie bij andere paarden, ik denk niet dat ie dan nog zal ontsnappen. Toch?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 16:03

Die loki is dus een pinky look a like..
altijd vriendjes om hem heen hebben...
Pinky blijft zelfs ergens waar het niet afgezet is ALS er maa vriendjes zijn...
Ik kan je met bijna 100% zekerheid zeggen dat hij erin blijft alsie vriendjes heeft!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 17:11

ja ik denk het ook dat hij niet graag alleen is.
Hij heeft het laatste jaar alleen op stal gestaan.
En dat voor een levendige fjord die erg jong is.

Maar nog 2 weekjes
hij staat nu weer op stal Verdrietig

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 00:17

Wij hebben een hele fijne wei. Met een heras hekwerk eromheen. Daar kan echt geen enkel paard uit ontsnappen. Was eerst de hengstenwei. maar nu hebben we geen hengsten meer op stal. Vindt ik helemaal niet erg. kan Barley lekker het hele jaar door naar buiten.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 11:53

Ik denk ook dat het wel mee zal vallen als hij in de 'kudde' staat, en helemaal als er flink stroom op de draad staat!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 23:29

Toen ik Rivjenn net had was hij net een week gecastreerd, hij liep door alle hekken en sloten.
Nu(2 jaar later) blijft hij zelfs achter een draadje zonder stroom staan.
En paarden staan ook liever in gezelschap, kan hij dan niet bij een paar ruinen staan??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, jaap_2005 en 129 bezoekers