Nou ja zeg!?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:45

Tsss, als die verkopers dat iedere keer doen, raken ze dat paard nooit kwijt

Maar normaal is het niet, een beetje aso..

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:59

Heel apart dit..... Zulke mensen snap je toch niet Verward

Ach, andersom gebeurd het ook....
Ik heb een tijdje een ruin (v. Crack C) gereden voor iemand. Ik was dus ook degene die hem voor moest rijden als er kopers kwamen. Beestje was 4 en nog niet zo lang onder het zadel (wat ook vantevoren aangegeven was).
Mensen kwamen kijken, en na hem dressuurmatig te hebben gereden, wilden ze hem ook zien springen. De eigenaresse vertelde ze dat hij nog nooit onder de man (of vrouw in dit geval Knipoog) had gesprongen, maakte niet uit ze wilden hem zien springen.
Eigenaresse vraagt of ik het aandurf, dus ik geef aan het wel te willen proberen, maar als het niet gaat, gaat het niet.
Beestje sprong heel braaf voor een eerste keer, één weigering, een noodsprong en daarnet vrij nette sprongen.

Commentaar van de potentiële kopers: "we doen het niet, we vinden hem te jeugdig" Tja, wat wil je als je naar een 4-jarige komt kijken die nog maar kort onder het zadel is Verward

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:05

Nou ja echt dan sta je daar zou er zelf ook kwaad om worden

Mensen zijn soms rare wezens Haha!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:58

Tjonge jonge wij hebben dit paard ook gekeken,hier vroegen ze 10.000 euro voor!
Ik heb de verkoper ook gezegt dat ik er nog geen 2000 euro voor wilde geven!
Op de foto op het internet ziet hioj er leuk uit,maar in het het echt was het een heel lomp paard,probeerde je er af te gooien,wilde absoluut niet werken en maaide ontzettend met zijn voorbenen!
Ook wij zijn dus voor niets gereden,toen wij hem aan zagen komen met die man had ik al zoiets van wat een lomp paard,heel anders dan op de foto,maar dat hij onder het zadel was had ik het echt wel voor gezien,overal van schrikken en een gangen van niks!
Ook had ik het idee dat de man geen zin had om het paard te verkopen want toen ik zei dat ik er nog geen 2000 euro voor wilde geven gaf hij mij nog gelijk ook!
Voor het geld wat ze voor dit paard vragen kan je wel wat leukers vinden en is mij het ritje naar Soest wel de moeite waard geweest om verder te zoeken!
Lundi

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 17:01

Ik hoor van verschillende mensen dat hij op Marktplaats stond. Maar ik had de advertentie uit de Paardenkrant. Had dus nog helemaal geen foto gezien. Het geld was hij in ieder geval niet waard zo op het eerste gezicht.

Tygahno

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:22

Ik weet wel wie dat meisje is maar volgens mij heeft zij nooit hoger dan B dressuur gereden Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:35

Jeetje wat ontzettend balen dat je daar twee uur voor hebt moeten reizen.

En idd volgens mij was de vrouw er niet echt op gebrand om het paardje te verkopen.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:44

Zo zullen ze hun paard dus nooit verkopen.
En echt asociaal dat ze niet afstapte of iemand anders erbij riep Verward
En daar rij je dan twee uur voor...

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:48

dan weet iedereen waar we het over hebben Haha!

[Edit] foto weggehaald. het is niet toegestaan om zonder toestemming foto's van derden op Bokt te plaatsen.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 17:53

Zo zag ie er dus echt niet uit als op de foto. Dik in zijn vacht, weinig bespiering in de hals en dat alerte oog had hij zeker niet. Hij stak trouwens zijn tong uit en hield hem buiten. ook zo raar.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:00

tyrza ,als jij een paard gaat bekijken dan wil je hem dus klaargezadeld zien?

ik wil een paard juist op stal ook zien en zien gezadeld worden en losgereden de eerste keer,dan bij aanspreken van paard zelf ook rijden,de keren erna zou ik zelf zadelen e.d

maar maakt niet uit,ieder zijn verwachtingen/wensen....MAAR inderdaad dit was een rare behandeling naar jou als geintresseerde,eventuele koper..

wat een mensen heb je toch.........

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 18:01

Nou, hij mag van mij heus wel even op stal staan. Maar het feit dat er totaal geen aanstalten gemaakt werd om überhaupt maar een stap richting het paard te doen, schoot mij in het verkeerde keelgat.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:06

Ik heb enkele berichten verwijderd waarin de (vermoedelijke) naam van het paard werd genoemd. Bespreken van dit paard en ervaringen ermee is uiteraard toegestaan, maar niet met naam en toenaam. Privacy. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:11

zo'n roteind rijden en dan nog voor niks, das belen zeg thirza... je zou zulke mensen toch

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:29

Wat een kneuters zeg, echt weer lekker. En het paard liep M maar was wel nog 'erg groen en schrikkerig'?

Hoe zijn ze dan ooit aan die winstpunten gekomen? Verward

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:25

astridh schreef:
dan weet iedereen waar we het over hebben Haha!

[Edit] foto weggehaald. het is niet toegestaan om zonder toestemming foto's van derden op Bokt te plaatsen.


de foto staat op marktplaats, en daarmee vrij voor 'publicatie' lijkt me.
Verward. Voor wie deze wil zien op MP even zoeken op cabochon Schijnheilig

ik had overigens de advertentie ook al in de hoefslag zien staan. Tegen mij zei de verkoper dat de eigenaren van het paard af wilden omdat het nog zo jong en onbezonnen was, ze wilden liever een verder doorgereden paard

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:03

ArwenLune schreef:
Wat een kneuters zeg, echt weer lekker. En het paard liep M maar was wel nog 'erg groen en schrikkerig'?

Hoe zijn ze dan ooit aan die winstpunten gekomen? Verward


Het paard liep geen M ,was op M nivaeu gereden maar was nog nooit in de sport uitgebracht!
Groetjes Lundi

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:26

Ongelovelijk zeg!
Wat een rare mensen.
Aan je verhaal te horen ben je nog aardig vriendelijk geweest.
Ik denk niet dat ik me in zou kunnen houden.

Vreemde mensen hoor.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:56

haha, in de advertentie staat nog steeds Cabochon X Sit this one out, op de foto staat Cabochon X Highline. Komt lekker geloofwaardig over!!!

Wel balen dat je 2 uur hebt moeten rijden voor zo'n teleurstelling!!!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:21

Goh wat een situatie zeg....erg banketstaaf! Ik denk dat je vanaf nu wel tien keer belt voor je eens gaat kijken Knipoog

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 21:23

lundi"]
[quote="ArwenLune schreef:
Wat een kneuters zeg, echt weer lekker. En het paard liep M maar was wel nog 'erg groen en schrikkerig'?

Hoe zijn ze dan ooit aan die winstpunten gekomen? Verward


Het paard liep geen M ,was op M nivaeu gereden maar was nog nooit in de sport uitgebracht!
Groetjes Lundi
[/quote]


Dan nog: bij M mag ik aannemen dat hij al aardig doorgetraint is. Ik versta er zeker niet groen onder. Schrikkerig kan altijd.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 22:18

ik had hem laatst op marktplaats zien staan en toen vond ik het echt een gaaf beest om te zien. jammer dat hij in het echt nogal tegenvalt Scheve mond vreemd mens was het trouwens, als je je paard wil verkopen mag je er best wel wat moeite voor doen!

jongleurtje
Berichten: 1057
Geregistreerd: 11-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:36

higline is een zoon van sit this one outxx ! duhh...


WenK schreef:
haha, in de advertentie staat nog steeds Cabochon X Sit this one out, op de foto staat Cabochon X Highline. Komt lekker geloofwaardig over!!!

Wel balen dat je 2 uur hebt moeten rijden voor zo'n teleurstelling!!!

Ann

Berichten: 13246
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:45

Oud topic Clown

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:53

Dit is wel een oud topic, vandaar dat er een slotje op gaat.