weer lekker bokken!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dorientje007
Berichten: 19
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Dinther

weer lekker bokken!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 16:45

Nu een tekstje zonder MSN-taal hahahaha. Ik kreeg gisteren veel commentaar dat het niet te lezen was, dus dan maar weer gewoon he .
Maar goed, ik had gisteren een berichtje geplaatst dat mijn pony de heletijd aan het bokken en steigeren is. En toen ging ik gisteren rijden, op het begin lekker dansen en dan denken dit word me te zwaar en jippie daar gingen we weer, was kei lachen. Haha! . En toch geeft ze zich iedere keer weer over haleluja. Daarna weer heerlijk gereden maar weer zeiknat. Ikke lekker doekje gepakt en lekker droog gevreven en de lossen haren er afgehaald (ruitime). Dat vond ze heerlijk. Maar weet je wat ook raar is, iedere keer als ze gaat bokken en steigeren gaat ze briesen weet iemand hoe dat komt????????
Nou dit was mijn verhaaltje in het NEDERLANDS *LOL* Schijnheilig

kuzzzzzzzzzzzzzzzzzzz....................

Merry Christmas and a happy new year


Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 18:42

Ik heb geen idee waarom ze gaat briesen, maar je zegt dat ze de laatste tijd zoveel bokt en steigert, misschien heeft het een medische oorzaak? of heeft het iets met je zadel te maken ?

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

dorientje007
Berichten: 19
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Dinther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 11:13

Nou mijn zadel zal het denk ik niet kunnen zijn want die heb ik al een tijdje en er is nix kapot. Gisteren deed ze het weer ik denk zelf dat ze overwerkt is dus ik doe het even rustig aan, lekker stappen , buitenritje en dan de draad weer oppakken. Ik denk zef dat ik iets te veel heb gevraagd van der. Dus alles even op een laag pitje

Merry Christmas and a happy new year

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 11:23

wel grappig om te lezen dat er bij bok-en steiger problemen de oorzaak meteen in het zadel wordt gezocht. ok je moet medische en zadelproblemen uitsluiten, maar ik denk dat 90 % van de keren dat een pony bokt en/of steigert, het gewoon dominantieproblemen zijn.
Met mijn haf heb ik er de laatste maand ook last van gehad, maar die fase hebben we voorlopig weer gehad.

Annemar

Berichten: 21
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 11:49

Vaak is bokken en steigeren ook de enige manier van een paard om te communiceren dat hij het ergens niet mee eens is. Een paard is tenslotte ook een individu en heeft ook zo zijn wensen.

Die Fries van mij doet het alleen als ie door het dolle heen is, vrolijk is en wel eens een robbertje met me wil stoeien. Dat is dus meestal als ie lekker los in de bak is en we zijn gek aan het doen.

Briesen is vaak ook een teken van ontspanning, of een poging tot otspanning. Het kan dus ook zijn dat er spanning is en het paard die spanning probeert kwijt te raken door te bokken, te steigeren, te briesen.

dorientje007
Berichten: 19
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Dinther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 01:38

Ik denk zelf dat dat het laatste is want zover ik weet briesen ponys' en paarden alleen als je onstspannen zijn, maar ja ik noem da stijgeren en bokken geen onstpanning Scheve mond . Maar hij kan het denk ik ook gewoon leuk vinden en spelen. Ik heb hem even rust gegeven omdat ik ook dacht dat ie een beetje overbelast was en ik neem het zekeren voor het onzekeren. En we kijken wel weer wat ie morgen avond doet hahaahah.

kuzzzzzzzzzz.....................

p.s protersteren kan ook eigenlijk hmmzzz ik weet het niet en ik zie het morgen wel doei doei

Merry Christmas and a happy new year


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 147 bezoekers