Voor de nieuwsgierigen: NIET drachtig

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:10

Ik heb het zelf meegemaakt dat je zit te wachten op een veulen bij een merrie die duidelijk een dikkere buik heeft, maar die achteraf leeg bleek te zijn.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:19

Cassidy schreef:
Ik heb het zelf meegemaakt dat je zit te wachten op een veulen bij een merrie die duidelijk een dikkere buik heeft, maar die achteraf leeg bleek te zijn.

Het gaat mij er niet om wat je aan de buitenkant kan zien of niet.
Een merrie kan hoogdrachtig nog heel slank zijn en een merrie kan heel erg buikig zijn zonder drachtig te zijn.
Maar een DA die op 7/8 maanden een veulen voelt wat er niet is of een veulen mist wat er wel in zit, wil ik niet meer bij mijn paarden.
Diezelfde DA moet namelijk bij koliek ook kunnen opvoelen om te kijken wat er aan de hand is. Lekker betrouwbaar dan...

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:21

Jammer dat ze niet drachtig is!

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:34

Citaat:
yeahh ik wordt oma, Flame wordt mammie binnen 1 ,2 of 3 weken


Naomi, je onderschrift....


*edit* en je profiel...

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:41

beste bokkers, jullie weten nu hoe het zit.
oke, het is misschien een vreemd verhaal maar het is zeker niet gelogen ofzo.

naomi : ga lekker genieten van je paardje, nog even en ze kan weer lekker de wei in.

marijke

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 18:02

runningkawa schreef:
Maar een hoogdrachtige merrie heeft toch wel een typische buik, om het zomaar te zeggen.
daar kijk je toch ook niet zomaar langs?


Hoeft echt niet, mijn merrie zach er super uit, geen grammetje te vet en toen was er opeens een veulentje, dus... Haha!

En Naomi, wel jammer omdat je je er op verheugd had maar misschien wel maar goed om verschillende andere redenen. Ach gut

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 18:34

he is natuurlijk geen ramp
en idd de DA heeft die fout gemaakt
Als zei had gezegd dat ze het niet zeker wist toen en had voorgesteld om nog een keer terug te komen omdat flame onrustig was,dan wordt het een ander verhaal

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 18:48

MarijeR schreef:
Maar een DA die op 7/8 maanden een veulen voelt wat er niet is of een veulen mist wat er wel in zit, wil ik niet meer bij mijn paarden.
Diezelfde DA moet namelijk bij koliek ook kunnen opvoelen om te kijken wat er aan de hand is. Lekker betrouwbaar dan...


Dat paard van mij had koliek-achtige verschijnselen maar was volgens dierenarts dus een maand of acht drachtig. Naar Utrecht gaan was niet nodig volgens hem. Ik ben wel gegaan, vertrouwde het helemaal niet en heb geeist dat hij zou bellen dat we er aan kwamen. Daar zeiden ze dat ik, als ik een uur later was gekomen, geen paard meer had gehad, zo erg was ze er aan toe.
Die dierenarts is ook nooit meer bij mijn paard geweest maar wel bij anderen op stal alleen heeft hij mij vanaf die dag ontweken.

Nu kan je wel fijn verder werken met Flame Naomi, dat is ook wel weer een voordeel.