Gereden...in de storm...met een 4-jarige hengst...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Gereden...in de storm...met een 4-jarige hengst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 16:33

En het ging super. Hij was totaal niet kijkerig. Super op mij gericht en heel ontspannen. OK dan!
Hij is 1x geschrokken, en dat was omdat er een deur dichtklapte. Tsja, dan mag het van mij ook wel. Het was niet zo heel erg hoor, 2 pasjes draf en toen weer lekker verder stappen.

Het was de 3e keer pas dat ik er op reed, dus ik vond het best wel spannend. Het is toch een jong paard, in een buitenbakn, met veel wind.
Hij was zo ontzettend cool en deed zo ontzettend zijn best. Ik heb zelfs een galopje gedaan, op beide handen. Haha!
En toen ik uitstapte keek hij echt heel trots. Zo van: zie je, ik ben hartstikke braaf.....Tong uitsteken

Ik ben helemaal trots op m'n ventje.... Lovers Lovers

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 16:42

zucht...
*schaamt zich nu heel erg met haar 17-jarige vossemerrie die al jaaaren onder het zadel is, al op tig plaatsten geweest en 10tallen trainingen "wapperende plastiek bijt NIET" waarmee ze er nog niet eens aan mag denken om met dit weer te gaan rijden want de halfomhoogvliegende tent van de buren is genoeg om een paar niet gevraagde hogeschoolkunstjes uit te voeren... Bloos *
Haha!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:05

ach ja, troost je er zijn nog meer paarden die met deze wind de kans grijpen om helemaal uit hun steker te gaan. en dan ben jij aan het tobben en dan rijd je buurvrouw, gewoon even 1e plaats op de wedstrijd.

Maar lekker hoor dat jij zo heerlijk heb gereden met dit weer. en nogwel met een 3 jarige

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:06

o was de 3e keer dat je ermee rijdt, dacht dat hij 3 was Haha!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:11

Ah mijn paard was ook best braaf, vandaag in de storm!! Hij vond alleen wapperend plastic heel eng, maar liep wel door! Hijs ook 4, maar wel al vaak op ws geweest! Was oomk best trots! Haha!

canonball
Berichten: 58
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:24

HEEEEERLIJK die wind vandaag.. mijn dropje geeft er gelukkkig helemaal niets om, maar wel witte bloemen!!!! Verward

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:43

Ik heb vandaag op een 9-jarige hengst in het bos gecrosst. Hij was wat frips, maar verder ook heel braaf. Hengsten zijn gewoon brave wezens Haha!
(moet je vooral tegen die van mij (m'n zusje eigenlijk) zeggen, is het 30 graden dan heeft hij het reuze naar z'n zin en moet je moeite doen te blijven zitten).
Geniet er maar van, want voor je 't weet heeft hij een trucendoos waar je U tegen zegt. Knipoog Ik ben wel erg trots want al wéken loopt onze hengst de braafste te wezen in het bos, dat ben ik niet echt van hem gewend, 't is meestal of feest óf niks, en dan gaat hij dus ook echt niet vooruit en zeker niet in z'n eentje of voorop lopen. Dat doet hij de afgelopen paar weken toch maar mooi Lovers

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:22

zo mooi dat het goed ging. Ik heb zaterdag op een pony in de storm gereden waar ik pas 4 x eerder op gereden had. Sommigen verklaarden mij sowieso voor gek dat ik in die storm ging rijden maar ja moest het hele weekend voor het dier zorgen en kon hem moeilijk stil zetten. Het ging goed maar kneep hem ook wel even.

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:51

wel super dat goed ging maar ik zou het niet gedurfd hebben. Met mijn paarden zowiezo niet gereden in dat weer. Ik leef nog te graag. Haha!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:04

Leuk voor je dat het super ging.. Ik heb gister ook gewoon gereden in de bak samen met een hengst (+harrilover) ging ook goed!!

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 12:14

petraaken schreef:
wel super dat goed ging maar ik zou het niet gedurfd hebben. Met mijn paarden zowiezo niet gereden in dat weer. Ik leef nog te graag. Haha!


Het was verder wel lekker weer. Hij is op zich wel heel cool in z'n hoofd, maar je weet natuurlijk maar nooit.
Op de manege (ligt naast het huis) was er ook wedstrijd. Maar hij trok zich er helemaal niets van aan. Echt geweldig.

Ik ben echt supertrots op hem Lovers (ook wel een beetje op mezelf, dat ik het zomaar durfde Tong uitsteken )

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:46

Die van mij vond ook alles prima met dit weer.
Van het weekend gwoon lekkr kunnen rijden en meneer gaf nergens om.

goed dat het bij jou ook zo lekkr ging!
succes

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:54

Die van mij is ook 4 en normaal erg braaf, maar zaterdagmorgen was het echt raak.
Elke keer die wind in zijn oren, aan de overkant zeer enge koeien, aan de andere kant een paard in de bak die zich aan het uitleven was dus kortom Kriebelig Tong uitsteken
En hij kan ook erg hard snurken Schijnheilig

Ik ben er op blijven zitten, maar het kostte wel wat moeite.
Eigenlijk moest ik er wel om lachen..

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:56

leuk dat het zo goed ,en super dat die zo braaf is en dat voor een 4 jarige

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:02

met het mooie weer, had ze enorme vlieg buien, lente in d'r kop of zo, buiten om t poloveld 2 rondje laten galoperen (is bij elkaar zo'n 2 km) en nog te gek voor woorden, sprongetje gemaaktop ded crossbaan, nog gekker, weer laten rennen, na een uurtje pony zeiknat van de hitte e knetter gek. voledig voorbereid dit weekend er op gaan zitten, dacht ze gek te zijn om tegen de wind in te lopen!!! geen stap vooruit tegen de wind in. ik snap er niets van!!!!!!! Lachen

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 17:55

Amanda"]
[quote="petraaken schreef:
wel super dat goed ging maar ik zou het niet gedurfd hebben. Met mijn paarden zowiezo niet gereden in dat weer. Ik leef nog te graag. Haha!


Het was verder wel lekker weer. Hij is op zich wel heel cool in z'n hoofd, maar je weet natuurlijk maar nooit.
Op de manege (ligt naast het huis) was er ook wedstrijd. Maar hij trok zich er helemaal niets van aan. Echt geweldig.

Ik ben echt supertrots op hem Lovers (ook wel een beetje op mezelf, dat ik het zomaar durfde Tong uitsteken )
[/quote]

Jammer dat heb ik weer gemist. Hoe laat was je aan het rijden? Ik was op de manege, maar ik je niet gezien.

willemien

Berichten: 235
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:04

Hahaha, goed man dat ie niks deed. Das inderdaad altijd maar afwachten. Die van mij was gelukkig ook rustig, alleen die takken werkten niet mee. Op een gegeven moment pleurt zo (vruchtje) naar beneden tegen mijn oor, auwie, hahhaha

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:28

Ik heb ook gereden met die storm. Is op zich best lekker, zo'n fris 'briesje'...
Alleen rijd ik niet op een hengst maar op een merrie. (Toch wel een ienieminipietsie verschil...) Schijnheilig
Mij viel het ook mee, af en toe schrok ze wel van opwapperende dingen of gekke geluidjes, maar ze was toch zo braaf!!

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 08:48

Kimble"]
[quote="Amanda"][quote="petraaken schreef:
wel super dat goed ging maar ik zou het niet gedurfd hebben. Met mijn paarden zowiezo niet gereden in dat weer. Ik leef nog te graag. Haha!


Het was verder wel lekker weer. Hij is op zich wel heel cool in z'n hoofd, maar je weet natuurlijk maar nooit.
Op de manege (ligt naast het huis) was er ook wedstrijd. Maar hij trok zich er helemaal niets van aan. Echt geweldig.

Ik ben echt supertrots op hem Lovers (ook wel een beetje op mezelf, dat ik het zomaar durfde Tong uitsteken )
[/quote]

Jammer dat heb ik weer gemist. Hoe laat was je aan het rijden? Ik was op de manege, maar ik je niet gezien.
[/quote]

Ik was er vroeg in de middag. Om 12 uur ofzo, dus dat klopt wel.

Marianne: Kas was ook altijd veel drukker. Van hem had ik het ook verwacht, ik bedoel, hij is nog jong en natuurlijk hengst, maar hij luisterde perfect.

Gister heb ik 's avonds gereden. Ging ook super, behalve dat er een onbestuurbare fries ook in de bak liep Boos! En dat meisje keek dus echt niet uit. Op een gegeven moment liet ze hem (na het longeren, voor het opstijgen) gewoon los staan, in de bak. Terwijl ik met Tyrano bezig was. Voor hetzelfde geld hat hij de kolder in z'n kop gekregen en was gaan rennen. Ik weet niet wat T gedaan zou hebben

Ook sneed ze me steeds af enzo. En ik maar uitwijken met dat jonge paard.
In de paddock waren ze bezig met een graafmachientje en naast de bak stonden mensen met een paraplu.

Hij was gewoon zo op mij gericht. Tuurlijk vond hij het spannend, maar hij luisterde perfect!!

Ik ben helemaal 'in love' Lovers

Maxima
Berichten: 476
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 08:55

Gaaf OK dan! !!! dat heb ik ook altijd als Whisper het een keer super goed doet dan ben ik helemaal in de zevende hemel!! *LOL*

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:59

Super Amanda!! Je gaat met hem nog een heel eind komen!