Als de baas van huis is, dan.......

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Susanne1

Als de baas van huis is, dan.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 14:52

dansen de wannabees op de tafel, zucht!

HEt wordt een lang verhaal, want ik moet even stoom afblazen!

Ik geef les op een manege en als de eigenaar er zelf is, dan waagt niemand zich in de bak om zich met de indeling en de paarden te bemoeien. Maar als de eigenaar op vakantie is, dan staan er ineens 1 a 2 wannebees te trappelen om zich overal mee te bemoeien. Boos! (geven ook allebei 1 dagje les)

Ik deel altijd op zaterdagmiddag mijn lessen voor de zondag in en dan ben ik rustig een uurtje aan het puzzelen om ieder paard evenveel en liefst niet meer dan 2 uur achter elkaar te laten lopen (in totaal zijn er 4 uren achter elkaar). Ik deel bepaald niet zomaar in dus en er zijn duidelijke afspraken met de eigenaar wat er wel kan en wat niet!

Maar nee, is de eigenaar er niet, dan moet ineens alles anders en kreeg ik te horen dat er in totaal 5 paarden niet mee zouden mogen lopen omdat andere mensen die in de middag wilden gaan rijden. Of ze waren kreupel, maar worden wel in de middag door iemand anders gereden(geen betalende klanten overigens).

Er werd zelfs beweerd dat een vierjarige merrie niet mee zou mogen lopen, terwijl het bewuste paard 8 is en dagelijks 1 a 2 uurtjes meeloopt. Dan moest een andere pony dan maar 4 uur achter elkaar lopen vonden de betweters. Maar ja, als ik kan kiezen dan ga ik niet 1 paard 4 uur laten lopen en een ander maar 1. (tenzij er een hele goede reden voor is te bedenken en dat anderen in de middag nog willen rijden is dus geen goede reden volgens mij, daar zijn eigen paarden voor uit gevonden!)

Is een paard kreupel dan is het logisch dat ze niet mee kunnen lopen, maar voor de rest moet niemand zich met mijn les gaan bemoeien! Tot overmaat van ramp werd er ook nog een paard kreupel en toen miste ik er dus 6!

Ik heb dus maar even flink stand gehouden en alle betweters de bak uit gestuurd. Maar dit gebeurt iedere keer dat de baas weg is, en ik wordt er heel erg moe van. Gelukkig kwamen er ook een aantal ruiters niet opdagen, dus hebben niet alle paarden zich het ongans hoeven lopen.

Ben ik nou aan het overdrijven of kunnen jullie mijn denkwijze wel begrijpen? Verward

Jolanda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 15:00

tsja als het echt zo is dan kan ik jou denkwijze wel begrijpen ....
Elk paard heeft recht om zich niet helemaal het kleplazerus te hoeven lopen omdat er zo nodig iemand anders op een fijn paardje wil rijden en dat die dan maar 1 uurtje hoeft te lopen ...
ik zou het hier maar eens met de eigenaar over hebben hij heeft jou dit toevertrouwd om het in te delen en dat je dit met respect voor de paarden doet en als de anderen het beter weten en de eigenaar komt erachter dan kan jij wel eens op je kop krijgen dat je die paarden zoveel hebt laten lopen ...

ik zou het er met de eigenaar echt eens over hebben !!

Deze aarde is onze speelplaats, om te mogen voelen, huilen, lachen en leven.

Susanne1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 15:10

Heb ik al gedaan en hij is het met me eens, maar ja het is een paardenman en geen mensenman en hij gaat het er dus niet met die andere twee over hebben. We moeten dat onderling maar uitzoeken denk ik.

Hij wil de paarden ook goed door laten rijden om ze met winst te kunnen verkopen. Maar ja als ondertussen je klanten weglopen, omdat er geen paarden genoeg zijn of alleen maar afgepeigerde paarden ,dan ben je ook niet commercieel bezig. Er moet toch een middenweg te vinden zijn. Als die paardjes nou aan het eind van de dag nog een half uurtje doorgereden worden, dan kunnen ze best 1 a 2 uurtjes in de ochtend meelopen. Dan is iedereen happy. Maar ja, dan moeten de wannabees tot het eind van de middag wachten en dat is blijkbaar te veel moeite.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 16:09

dan zit er niks anders op , om het keer op keer te zeggen, tegen de bewuste dames. Laat hun lekker op een eigen dag zo zeuren en beterweten. Nou succes en laat de dames lekker waaien.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

[ITP] Shire Griendheuvels Kate 4 jaar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie