Wat te doen vandaag!?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 14:38

Het klinkt misschien stom, maar ik heb absoluut geen zin om te rijden. Longeren ook niet zo heel veel zin, vind ik zo saai, heb geen bijzets dus hij loopt maar een beetje idioot in een rondje. Gaaaap Van mijn moeder moet ik er toch even naartoe, een half uurtje, dat wil ik zelf natuurlijk ook wel, maar dan 10 min. Schijnheilig gewoon even loslaten en dan terug op stal en weer gaan. Maar wat kan ik nou gaan doen met hem!? Verward Iets wat minstens een half uur duurt.. Scheve mond\


apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 14:55

Klinkt raar maar als je paard nou eens een dagje geen zin heeft wat doe je dan ?? Geef je hem een schop onder de kont en lopen zal je of zeg na 10 minuten goed je mag weer naar stal???

Ik heb zelf ook wel eens niet zoveel zin maar mijn paard 23 uur en 50 minuten op stal laten staan komt bij mij niet voor. Ik heb voor een paard gekozen dan zal ik daar ook de verantwoordig voor moeten nemen. Hetzij door zelf voldoende beweging te geven of iemand anders het te laten doen. Omdat het 2de mij een aantal malen slecht bevallen is doe ik het dus zelf.

Heb ik geen zin dan ga ik zeker niet aan het werk want dat loopt om ruzie uit. Vaak kies ik dan toch maar voor longeren of zadel erop en lekker naar buiten. Bij ons is buiten helaas een ritje door het bedrijven park en langs de huizen en alleen maar stappen maar ze zijn er wel uit geweest.

Heb je niet iemand anders die het leuk vind om je paard eens te verzorgen en te rijden als is het maar omdat hij dan toch zijn beweging krijgt.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 14:55

geef hem eerst een hele goede poets beurt.
en daarna laat m ff los en ag zlef in t midden staan met iets engs (paraplu ofzo) of laat hem over een stuk zeil lopen of gooi een bal over zn rug heen en tussen zn benen door. gewoon ff met m spelen kijk of je ook kan logeren zonder zweep en lijn.gewoon ff spelen meer niet. en dan is t voor jullie allebei leuk

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 14:57

Ga met 'm wandelen! Haha! Of je laat 'm vrij springen, 't duurt al minstens een half uur om de hindernis op de zetten en weer af te breken.. Knipoog

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 14:59

Femmy, hij staat de hele middag in de wei hoor. Van euhm ongeveer 10 of 11 denk ik tot euhm.. half 5 ongeveer. ik hoop dat de bak vrij is dan kan ik dat idee van marjo wel eens proberen. vrij springen doet ie niet. Scheve mond\ een half uur de hindernis opgebouwd dan wil hij niet richting de hindernis dus kan ik hem weer afbouwen! Schijnheilig

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 15:39

Ga eens lekker met hem aan de hand wandelen, doe ik ook regelmatig met mijn hengst. Vindt ie prachtig kan ie lekker rondgluuren. Ik wandel dan langs wat ''enge'' dingen of laat hem over boomstammen stappen. Is leuk voor jezelf en voor je paard. Misschien kan je iemand meenemen, dat maakt het nog gezelliger Knipoog

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 15:42

doet hij vrij springen niet?
zet eerst de bak half (of 2/3 af ligt aan de ruimte) dan bouw je de hindernis langs de zijkant op. en dan probeer je m met behulp van je lichaamstaal de goede kant op te sturen ff oefenen en in t begin heb je der een longeerzweep bij nodig. maar met een halve bak kan hij in ieder geval niet erg ver weg komen. en jij hoeft maar een kant te begrenzen (begin wle laag en desnoods met balkjes)

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 15:58

Sorry het kwam op mij wat verwend over. Je hebt een paard met de daarbij horende verantwoordelijkheid. Als ik een paard van mij in de wei zet krijgt hij echt geen beweging. Hij staat en eet en voor de rest gebeurd er niets. Zo is losgooien ook geen oplossing voor hem... hij doet dan echt niets. Buiten wandelen is dan nog een leuke oplossing voor hem eens wat anders zien dan de manege.

Zoals ik zei het komt zelden voor maar ik hem ook wel eens geen zin, dit komt dan meestal door mijn gezondheid. Toch ga ik er dan naar toe en probeer wat te doen en gek genoeg meestal is het dan nog leuk ook.

Goed ik ken verder de achterliggende gedachte niet, gaat het rijden niet goed, voel je je niet lekker, is het niet leuk op stal, is het zo af en toe of wat vaker dat je geen zin hebt, enz. Naar mijn idee heeft je paard gewoon een stukje aandacht verdiend en bedoelde ik met mijn bovenstaande stukje.

Wil hij ook niet over balkjes heen.. zo kun je het longeren wat leuker maken door over balkjes te laten draven. Als hij niet in de buurt van een hindernis durft te komen is het dan niet leuk om hem daar dan toch aan te laten wennen. Eerst alleen een balkje dan later een staander er naast en hem aan de hand meenemen net zolang dat hij het wel vertrouwd. Op deze manier kun je het vrijspringen ook opbouwen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 16:11

je zou ook eens een rondje buiten kunnen rondstappen met hem. Ziet hij eens wat anders dan alleen de bak.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 16:25

Ja lekker aan de hand wandelen, is heerlijk ontspannend voor hem.
Maar dat idee van Marjolijn vind ik super, ga ik ook ns doen! Party!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 16:55

Citaat:
Op 2001-10-02 16:11, schreef Desiree:
je zou ook eens een rondje buiten kunnen rondstappen met hem. Ziet hij eens wat anders dan alleen de bak.


Dit doe ik bijna elke dag. Na het rijden even 20 min. achter stappen en soms een stukje draven. Lovers

En Femmy, ik ben al 2 weken wat griepperig dus heb hele erge hoofdpijn maar probeer toch elke dag gewoon te rijden. Maar dat lukt niet altijd en heb dus ook niet altijd zin. Ik kwam net trouwens op stal, zag dat er al iemand aan het rijden was dus de optie van Marjo ging niet. Huilen Maar toen ben ik hem gaan poetsen, wilde gaan wandelen dacht ik nee ik longeer hem wel. Opgezadeld, dacht ik ach, weetjewat, ik ga gewoon rijden. Dus heb toch gereden. En hem daarna nog losgelaten in de binnenbak heeft hij heeeeel hard lopen rennen. Lovers

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 16:19

Goed zo...... Ik weet wat het is, wij (echtgenoot en ik) hebben er 2 en manlief is ook al 2 weken aan het kwakkelen, gevolg dat ik al een aantal dagen er 2 doe. Zelf heb ik een hersenschudding en moet rustig aan doen. Nou dat lukt dus even niet maar paarden gaan voor.

Ik vind het super van je dat je toch gereden hebt en hij heeft lol achteraf gehad toch!!! is ook wat waard. Het is toch leuk om te zien als je paard ook lol heeft.

Ik hoop dat je snel opknapt en je weer oppie toppie voelt.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 17:53

ik hoop ook dat je snel opknapt. misschien heb je toch vaker van ooh geen zin in nu dat heb ik ook weles dus misschien een tip lekker wandelen of met halster en touwen beetje stappen buiten, of hem in de bak lekker laten rennen (en foto's maken eventueel) of lekker lange poetsbeurt en dan weer terug zetten

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Googlebot, Hobbyhorse, Igniss, Raineri, Sanet en 110 bezoekers