Weidegang, 50 euro per maand >> Wat te doen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:24

Tessebes schreef:
Even tussendoor; je moet dus nog een paard kopen?
Dat begreep ik dus niet uit je verhaal.
Zoals je er nu tegenover staat, absoluut niet doen! Als je voor een eigen paard kiest, dan moet je er wel voor 200% achter staan. Misschien kun je dat plekje nog een beetje warm houden, voor als je beter in je vel zit.

Wat een lieve reactie. Lachen Ik heb ook maar besloten dat ik het niet doe. Pas als het weer helemaal goed met me gaat, zal ik er weer over na gaan denken. Lachen

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:23

is het alleen voor de zomer? of voor altijd? anders zou ik het denk wel doen, wat zit er allemaal bij? goede uitrijmmogelijkheden en een bak?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:26

Alleen een weide is geen pretje hoor.

Minstens een plekje wara je spullen op kunt slaan, zelf ff lekker binnen kunt zitten en het liefste ene loopstalletje voor je paardje.

Maar als het je zelf niet ineteresseerd, begin er dan -nog- niet aan!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:29

Heel verstandig dat je het niet doet. Kijk, als je een paard hebt en het gaat niet lekker en je kunt hem even op een weiland kwijt zodat hij toch zijn beweging krijgt, of dat je aan een nieuwe relatie begint die dan - omdat je zelf niet lekker gaat - niet helemaal 100% start, dat is een heel verschil.

Jouw tijd komt nog wel. Besteed alle energie voor dit moment even aan jezelf....

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:59

Sammm schreef:
Maar nu, het interesseert me niet eens of ik nou wel een paard heb of niet.


in dit geval zeg ik: NIET DOEN.
Dat land is er als je er wel klaar voor bent ook wel.
Stel je koopt nu je paardje blijkt dat je er eigenlijk helemaal geen zin in hebt en dan gat paard de verkoop weer in.
Doe dat dat paard aub niet aan....
Kies ff lekker voor jezelf, dat paard kan altijd nog als je wel beter in je vel zit.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:39

50 euro per maand is niet veel, maar misschien was je de hoefsmid + dierenarts etc vergeten?
Vind het verstandig dat je het niet doet, als je er niet 100% achter staat Lachen

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:59

Sammm wat leuk om te zien dat je een andere avatar hebt... deze is toch iets vrolijker! kom op hè!! Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 08:47

Alet schreef:
Sammm wat leuk om te zien dat je een andere avatar hebt... deze is toch iets vrolijker! kom op hè!! Ach gut

Knipoog Of deze vrolijker is weet ik niet, dat is mijn hamstertje die vorige week overleed. Knipoog

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 14:51

ojee, kijk dat ist ik dus niet... sorry, niet erg tactisch Bloos!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 15:46

toch is het een leukere foto vind ik. Je kunt idd wat de andere zeggen als je zelf niet goed in je vel zit niet ergens anders aan beginnen. Het zal je nog meer energie gaan kosten dan je nodig hebt om aan je zelf te werken. Paard in vol-pension zou dan nog beter zijn en anders idd lekker de tijd geven.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 18:01

Ik betaal ook 50 euro per maand, en ik ben erg blij dat ik die kans gepakt heb, ik hem het super naar me zin, en er komt steeds meer bij, mischien hebben we volgend jaar al een binnenbakje!
Lachen
Je moet zelf weten wat je doet.. maar je krijgt zo een kans niet elke dag.
Ik rijd heerlijk in het weiland, maar natuurlijk heb ik liever een bak!
En ik heb zelf een oude schuur gerestoureert zeg maar, en heb nu 2 leuke stallen met luikjes voor mijn pony's Lachen
Liefs Lisette

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:34

Heb je de mogelijkheid om een (schuil)stal op die wei te bouwen?
Een paard heeft namelijk wel een plek nodig om te schuilen voor regen als hij dat wilt, een plek waar z'n voeten droog staan en schaduw in de zomer is ook belangrijk.
Je spullen niet op kunnen slaan bij je paard is lastig, maar niet dramatisch.
Wij kunnen dat ook niet namelijk.
Zadel hang ik altid over m'n stuur, en verder kan je in fiets/krantentassen ook een hoop meenemen. En m'n ouders rijden als we bijv. zaagsel naar de wei moeten brengen voor in z'n stalletje.
Als je zelf een auto hebt is het helemaal geen probleem.
Maargoed, als je het niet helemaal zeker weet, is het misschien niet zo verstandig om een paard te kopen. Je zal toch zelf moeten opdraaien voor het voeren, enz. want ik neem aan dat je dat zelf moet doen? Dat is toch elke ochtent en avond naar je paardje gaan, als je er niet 100 % achter staat kan dat al snel een vervelende verplichting worden.