Pennymeisje in paniek....ha ha....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Pennymeisje in paniek....ha ha....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 18:22

Ik ging van de week de paarden uit de wei halen. Ik had me bedacht dat ik ze alle 3 wel tegelijk mee kon nemen. Dit was niet zo'n succes. Met als gevolg dat Kasmeria de wei uitschoot, Karel in de wei bleef staan en ik Tess net vast kon houden. Boos!
Ik Kasmeria snel gepakt, Karel gehaald en toen op pad. Kas en Karel links, Tess rechts.
Tsja, toen moest ik daarna de stal in. En dat ik een smal gangetje waar maar 1 paard doorheen kan. Toen bedacht ik dat Karel wel even op de oprijlaan zou blijven staan, Kas heb ik vastgezet en zo zette ik eerst Tess op stal. OK dan!

Ik loop terug om Kas los te maken en op stal te gooien, komt er zo'n meisje op me afgerend, van de manege (het huis staat pal naast een manege, maar ze hebben wel gewooneen eigen bak, wei en terrein): "Uw paard staat los, straks loopt hij weg!!!" Dus ik zeg nog: Nee hoor, hij blijft wel staan.

En ik pak Kasmeria en loop de stal in. Kom ik terug lopen, zie ik dat meisje heel voorzichtig naar Karel lopen (ik bleef om de hoek even staan kijken.... }> ): hoooo maar paardje, blijf maar staan, rustig.....

Je zag Karel echt denken: wat moet je nou??? Verward
Ik moest hier zo om lachen. Meisje helemaal trots omdat ze Karel gevangen had..... *LOL*

(even voor de duidelijkheid: Karel is een fries van 18 jaar, die superbraaf is, goed opgevoed en als hij wegloopt is dat naar stal waar zijn eten staat Haha! )
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 20-03-04 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:39

Hahahaha wel schattig, maar dat penny meisje heeft wel dat gevaarlijke paard van jou gevangen! Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:44

Tja, het gaat zolang goed tot het een keertje goed misgaat. Ik heb het nu niet over het los laten staan van Karel, want je moet een paard op een gegeven moment ook vertrouwen durven geven, maar over het tegelijkertijd uit het land halen van drie paarden (die allemaal verschillend reageren). Wat is er mis met een paar keer lopen?

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 18:46

Daar is niets mis mee. Ik doe het altijd zo en het gaat eigenlijk altijd goed. Ze waren in een jolige bui, en het was etenstijd. Het zal de combinatie wel geweest zijn.
Soms pak ik ook wel de 2 merries en laat ik Karel gewoon los achter me aan lopen. Hij loopt dan ook gewoon mee. Gaat ook goed.
We hoeven ook verder niet langs een weg, dus echt gevaar is er niet.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:50

Ik moet er altijd 2 meenemen omdat het maatje van mijn bijrijdpaard helemaal gestoord wordt als hij alleen achterblijft. Dat is gelukkig nog nooit fout gegaan, ze zijn soms wat frissig, maar dat rennen ze er in de wei wel af als ik ze kom halen. Verzorgstertje pesten is een goede manier om wat energie kwijt te raken Scheve mond Drie paarden zou me wat teveel worden.

[edit] ik moet trouwens wel een stukje langs een 80km weg met ze
Laatst bijgewerkt door Imre op 20-03-04 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:51

Hihi... wel schattig eigenlijk Haha!
Brave Karel (Fries natuurlijk, he Knipoog )!
Twas wel goed bedoeld van dat meisje.

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:51

Whaha lachen. om zo te lezen hiihih.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:43

Haha! Ach, dat meisje bedoelde het goed...
Ik denk dat ik net zo gerageerd zou hebben hoor, als ik een paard los zag staan. Ik zou het in ieder geval wel even melden. Maar als er dan gezegd wordt dat hij wel blijft staan zou ik het daarbij laten Haha! Voor hetzelfde geld weet je het niet, dan zou ik het echt wel prettig vinden als er een pennymeisje mij even kwam vertellen dat mijn paard losstond .
Ik zie jou al staan daar in die stal, sneaky achter een hoekje pennymeisjes afluisteren Boos! . Zij gooit alles in de strijd om die wilde Karel te temmen en jij...
Jij staat haar gewoon uit te lachen!! Tssss.......

Tong uitsteken

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 01:49

Hihi Bloos
Ik vond het wel grappig. Ze was helemaal trots, want zij had wel even mooi die grote zwarte fries gevangen. Ze hield het uiteinde van het touw heel voorzichtig vast. Ik heb geen idee wat er gebeurd zou zijn als Karel een stap had verzet.... Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 01:57

Amanda schreef:
Daar is niets mis mee. Ik doe het altijd zo en het gaat eigenlijk altijd goed. Ze waren in een jolige bui, en het was etenstijd. Het zal de combinatie wel geweest zijn.
Soms pak ik ook wel de 2 merries en laat ik Karel gewoon los achter me aan lopen. Hij loopt dan ook gewoon mee. Gaat ook goed.
We hoeven ook verder niet langs een weg, dus echt gevaar is er niet.


Het gaat zolang goed tot het een keer mis gaat. Een voordeel is idd dat ze de weg niet opkunnen. Maar ik heb een chronische schouderblessure opgelopen omdat ik ook even vasthield dat een paard liep te flippen. Dus dat doe ik ook niet meer...het gevolg is wel een chronisch probleem aan mijn schouder.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 08:44

Haha wel lief van dat "pennymeisje" leuke actie!Ze heeft dat gevaarlijke paard van je gevangen!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 10:41

Citaat:
het gevolg is wel een chronisch probleem aan mijn schouder.

dat heb ik van het dagelijks stuk voor stuk wegbrengen en ophalen van 20 paarden en dat jaren lang.........en dan liep er met 1 tegelijk Scheve mond

tegenwoordig heeft dat bedrijf 100 paarden en gaan de groepen zelf, los naar de wei en komen ze ook los terug, om te voorkomen dat al het personeel chronische blessures krijgt....

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:37

Leuk he, die pennymeisjes.
Als ze ook maar denken dat er iets met een paard kan gebeuren grijpen ze in *LOL*

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 15:11

Hahaha geweldig *LOL* meisje helemaal trots met haar heldendaad ..

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 16:17

Haffie_Lady schreef:
Leuk he, die pennymeisjes.
Als ze ook maar denken dat er iets met een paard kan gebeuren grijpen ze in *LOL*


Sinds wanneer zijn penny meisjes leuk... Schijnheilig

Knipoog

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 16:42

Amanda schreef:
Hihi Bloos
Ik vond het wel grappig. Ze was helemaal trots, want zij had wel even mooi die grote zwarte fries gevangen. Ze hield het uiteinde van het touw heel voorzichtig vast. Ik heb geen idee wat er gebeurd zou zijn als Karel een stap had verzet.... Haha!

dan had ze een nog beter verhaal gehad als ze thuis aankwam:
"ik ben een wild vrij paard gevangen, en toen ik hem eenmaal had rende hij nog weg ook, maar ik hield stevig vast" Haha!

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 16:43

Arm penny meisje..

ik had t zelfde gedaan.. gewoon om een hoekje kijken.. kan je weer ff lekker lachen..

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 16:46

Yessy"]
[quote="Amanda schreef:
Hihi Bloos
Ik vond het wel grappig. Ze was helemaal trots, want zij had wel even mooi die grote zwarte fries gevangen. Ze hield het uiteinde van het touw heel voorzichtig vast. Ik heb geen idee wat er gebeurd zou zijn als Karel een stap had verzet.... Haha!

dan had ze een nog beter verhaal gehad als ze thuis aankwam:
"ik ben een wild vrij paard gevangen, en toen ik hem eenmaal had rende hij nog weg ook, maar ik hield stevig vast" Haha!
[/quote]

Whahaha *LOL*
Die pennymeisjes van tegenwoordig.. Tong uitsteken

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:20

haha dat zijn nou echt van die leuke acties Haha!

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:24

Ah gossie. Haha!
Wel heel knap hoor dat ze dat gevaarlijke paar durfde te pakken. Knipoog

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:51

3 heb ik nog nooit geprobeerd... Hoewel, als 2 merries en één hengstveulen in je nek ook meetelt Tong uitsteken
2 onbeleerde tuigers is ook leuk, net van het land geplukt, en dat moet dan een span worden, dus veel naast elkaar staan enzo. En ook met zn 2en aan een touwtje. Heel fijn hoor, 2-jarigen die elkaar niet kennen, waarvan de een links wil, en de ander achteruit de stal weer in Bloos

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:56

ahhhh lieve penny meisjes Tong uitsteken

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:58