m'n paardje is weer kreupel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 09:05

Ik zal even het verhaal vertellen hoe het ging.

Ik was helemaal blij zondag, we (2 vriendinnen van mij en onze paarden) hadden een puzzelrit hier in de buurt en het was superlekker weer en een mooie route...

Ik had net mn nieuwe westernzadel dus alles was perfect! Het ging ook hartstikke goed, tot de laatste 3 kilometer... M'n paardje liep opeens wat onregelmatig dus ik zeg: hee maart is kreupel!

Dus wij kijken en ja hoor... haar achterhand loopt stijf mee... geen verschil in warmte of in afstand van stappen, maar je ZIET het gewoon...

dus ik aan de hand terugstappen en een trailer geregeld, paardje naar huis gebracht, afgespoten en ze liep toen een stuk korter en moeilijker met haar linkerachterbeen. Ik kon wel janken!!! (deed ik ook)
oke maartje in haar paddockje gezet en daar kon ze wat eten...

Even over dat linkerachterbeen. Het gehele jaar gaat het al slecht met dat been... Eerst had ze een keer een trap gehad van een Belgisch Trekpaard Verdrietig en toen liep ze ook kreupel op dat been, foto's laten maken op de kliniek en ze moest 2 weken op rust... oke... rustig aan weer begonnen en ja hoor het was weer raak, een slijmbeursontsteking in haar spronggewricht van dat been... 1 maand op rust.... heeeeel rustig aan weer begonnen, eerst alleen maar gestapt en onbelast gelopen, nou toen er maar weer op en paar weken later.... ja hoor!!
kreupel... last van haar linkerachterknie en rug... dierenarts er weer bij, paar weken op rust...

Nou en nu ging alles weer lekker, ik had een nieuw zadel, we zijn verhuisd naar een nieuwe stal, daar heeft ze het prima naar haar zin met haar maatje Nacino... en nu dit weer.... en WEER het linkerachterbeen...

Vanmiddag komt de dierenarts en ik wacht in spanning af... ik zit verdorie nu op school en kan m'n aandacht nergens bijhouden....

het is zoo hartverscheurend als je je paardje zo moeilijk en pijnlijk ziet lopen terwijl ze ECHT wel WIL lopen maar het doet gewoon pijn...

Ik wacht in volle spanning af en houd jullie op de hoogte....

groetjes Susan & Maartje Verdrietig Verdrietig Verdrietig

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 09:27

Wat naar zeg! Ik weet er alles van, gisteren kon die van mij nauwelijks meer lopen. Hopelijk valt het bij jou ook mee. Vertel je het even als de DA is geweest?!
Moeilijk hè om dan je aandacht erbij te houden. Hopelijk is je schooldag snel voorbij!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 09:37

dankje... ik heb gelukkig veel tussenuren dus hoef weinig op te letten en veel op bokt zitten...

ik vertel het meteen als de DA is geweest...