Iwaldo naar de paardentandarts :D

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 17:25

Vandaag was het weer zover; de veearts kwam Iwaldo's tandjes even controleren. Sinds hij idioote steigerbuien had, wordt dat ieder half jaar gecontroleerd Lachen
Eerst een verdoving.. toen zo'n bit in dat je open kan zetten zodat ie niet de veearts zn hand eraf beet Haha!
Toen op de rustigste stand proberen... stel je voor, een bosch machine met lange stang eraan waar aan het uiteinde een electrische rasp zit.. In de mond naar binnen en NJIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII.. lekker geluidje.. Nog maar een verdoving want Waldo was nog niet duf genoeg, vond het veilen nog niet echt prettig. Ondertussen bekeek de veearts nog een ander paard, en Waldo stond als een grote sukkel met z'n mond opengesperd, hoofd bijna op de grond en tong eruit. Schatje Lovers Haha!
Nog een poging: electrische ding weer in de mond.. maar nu was ie zo duf dat ie z'n eigen hoofd niet meer omhoog kon houden. Moest Laura doen Frusty Dus Waldo's hoofd op mijn schouder en raspen maar weer (ughhh er kwam zelfs een wolkje uit zn mond) Daarna nog even bijraspen met de hand, dat vond ie ook niet zo want toen tilde ie zn hoofd weer te hoog op.. maarja eindelijk klaar Lachen

EN meneer mocht terug naar stal. Nog wel duf, dus ik moest grote bochten lopen.. just in case.. nou daar slingerde ie naar stal en heb ik m in de hoek gezet en het halster afgedaan. Stond ie duf, met de oren naar beneden Lovers En toch naar buiten willen kijken door het raampje.. maar dan moest ie zn hoofd optillen en dat lukte niet Knipoog

Al met al zijn de kiesjes weer voor mekaar en ondertussen zal Waldo wel weer wakker zijn Lachen


akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 17:29

haha vandaag is op mijn werk ook de paardentandarts geweest. 1 van de paarden moest ook onder verdoving omdat hij nogale een moelijke mond heeft. maar dat was allemaal goed en met de andere 2 paarden ook. alleen doet onze paardentandarts het niet met een machine maar gewoon met de handvijl. of hoe zo'n ding ook heten mag Lachen
over 2 weken komt ie crosby nakijken voor de eerste keer.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 12:03

ik lees dat jouw DA ookelectrisch behandeld??

Ik ben op zoek naar een andere tandarts, wie is er bij jou geweest??

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 12:19

Ik heb vandaag ook de paardentandarts bij Maestro gehad.
Was niet echt een pretje, bovenkant vijlen ging prima, maar de onderkant deed ze met een mondklem op en dat vond ie maar eng.

Hij had trouwens harde tanden, schijnt bij barokke paarden en oude rassen vaker zo te zijn. Wat dat betreft zou het met een electrische vijl wel sneller zijn gegaan. Nu hoefde hij echter niet verdoofd te worden, dat is dan weer het voordeel.

Verder heeft ze z"n wolfstandje die aan de linkerkant zat eruitgehaald. Ik hoop dat dit met rijden verbetering geeft; hij was gevoelig op links.

Ik moet wel drie dagen wachten voor ik met bit mag rijden om het te laten genezen.

Marielle (alias de tandenfee) is zelf heel rustig en vriendelijk, gelukkig maar, ik houd niet zo van dat grove geweld, zo iets gaat beter als het paard de behandelaar vertrouwen kan.

Kosten onder en boven vijlen en tandje trekken: F 110,-.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 12:47

Ik heb in de twee en een half jaar dat ik Jurga nu heb, nog nooit haar tanden laten doen. Erg fout van mij. Denk eiggie ook niet dat haar vorige eigenaar het wel eens liet doen. Arme Jur! Maar....ik laat het wel snel een keer doen... (goed voornemen Knipoog )

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, amber15, Elitedeux, Facebook, herr_balou, IASCrawler en 32 bezoekers