ranzig: shetlander met eend in z'n bekkie!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:23

Wat raar zeg!
Lijkt me een onsmakelijk gezicht Scheve mond

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:28

Imker: dat van die IJsco's heb ik ook wel eens gelezen...

Maar het is indd vreemd.... Ben benieuwd waarom dat beest dat nou doet...

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:45

Mijn vorige pony kwam geregelt met een dode muis in zn bek naar t hek.
Hij gooide die dan voor mn voeten neer, kijk eens baasje, k heb lekkere muis voor jou gevangen.
Als ik de muis liet liggen dan pakte hij hem gerust nog een keer op om hem nog een keer voor mn voeten te gooien.
Maar die pony was toch niet helemaal helder, hij apporteerde ook en bracht het (de stok oid) dan netje bij mij terug.
Als de honden op stal of bij de wei liepen waren ze altijd bij Gino en andersom, Gino bij hun.
Misschien dacht Gino dat ie een hond was.

Mystylove
Berichten: 262
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:50

Wierd Verward
Heb ik nog nooit van gehoord een shet met honden hersens Hyper!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:55

Toevallig heeft er een keer dergelijke vraag in de Bit gestaan, een Shet die de kop van een dode duif afbeet en krakend op at ... Later vonden ze ook een dode eend in de wei bij die Shet.

Het is niet geheel abnormaal dat Shets dat dus doen, ik heb er al vaker van gehoord. Haha!

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 16:30

gatverdamme, lijkt me een smerig gezicht zeg!!! Wel vreemd dat zo'n beest dat doet!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:17

mmmmmmmm zal die shet ze dan ook zelf gevangen hebben?? of lag die eend daar al dood te zijn?? smerig dat wel. wie weet vind hij boterhammen met worst ook wel lekker.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:20

vroeger gingen onze shetten er ook achteraan en probeerden ze echt helemaal dood te trappen.
inmiddels is ons ponybestand nogal selectief gekozen en duidelijke fokdoelen, ook op karakter...Nu kan een kip bij de meeste gewoon lekker op de rug gaan zitten en ze doen hem niks....

MAAR ik denk dat die eend al dood was en de pony het als speeltje zag en probeerde te ondervinden wat het was...shetten zijn immers erg nieuwsgierig!

Lindsjah
Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:31

Mijn (half) Shet heeft toen hij veulen was (en nog hengst) een schaap vermoord.
Hij dacht ff te kunnen spelen volgens mij maar het ging er iets te hardhandig aan toe... Scheve mond
Eerst ging hij die schaap achterna rennen, dreef hem in een hoekje, trapte hem in de sloot en hapte zo z'n oor eraf!
Dat beestje lag daar in de sloot en is uiteindelijk doodgegaan! Huilen
Echt heel zielig!
Maarja hij was jong en hengst dus ik kan z'n gedrag wel een beetje verklaren.
Maar goed... het blijft een moordenaar! Extreme duivel

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:47

Mijn verzorgpony bijt kippen dood en gaat er dan mee spelen Scheve mond (hengstje)

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 21:05

gatverdamme, wat een verhalen!!! wel ranzig hoor, allemaal!!

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 21:06

Ik heb daar ook eerder over gelezen, komt weinig voor, maar sommige paarden doden ZELF konijnen/kippen en zelfs soms geiten ! Op www.thehorse.com staan artikelen hierover

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 15:31

horssie"]
[quote="Koppig"][quote="horssie schreef:
ow Tong uitsteken daar kom ik nooit Tong uitsteken
ik ga meestal bij de dakotaruiters in de buurt in het bos rijden,en dan moet ik zo;n weg oversteken dicht bij orden *vriesema's vis*
en daar bij de spoorwegovergang staan echt keiveel shetjes en die hebben oook heel veel hooi altijd Tong uitsteken


heb al meer over de dakotaruiters gehoord, waar zitten die dan precies?
[/quote]
uhmz ken je die vriesema's vis das pas lekker?
zit bij zo;n stoplicht waar je rechtdoor,linksaf,rechtsaf kan en aan de rechter kant zit dan zo;n bp
en dan ga je rechtdoor en dan helemaal rechtdoor en dan kom je bij zo;n zandweggetje waar geen auto;s mogen komen en aan de linkerkant zit dan zo;n parkje met een riviertje en aan de andere kant staan 2 pony;s een bruine en een wit(ik denk welsh) pony.
en dan rechtdoor en dan aan de rechterkant is de ingang van de dakotaruiters.
zit ook dichjt bij de agovv en bij 2 scoutings vereneging de witte zwaan ofzo en nog 1.
[/quote]

AGOVV ken ik want daar voetbalt mijn vriend en toevallig vorige week kwam ik daar nog 2 ruiters tegen maar zag niet waar ze naartoe gingen! Ik weet nog steeds niet waar ze zitten sorry maar bedankt voor de uitleg! OK dan!

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 15:33

Lindsjah schreef:
Mijn (half) Shet heeft toen hij veulen was (en nog hengst) een schaap vermoord.
Hij dacht ff te kunnen spelen volgens mij maar het ging er iets te hardhandig aan toe... Scheve mond
Eerst ging hij die schaap achterna rennen, dreef hem in een hoekje, trapte hem in de sloot en hapte zo z'n oor eraf!
Dat beestje lag daar in de sloot en is uiteindelijk doodgegaan! Huilen
Echt heel zielig!
Maarja hij was jong en hengst dus ik kan z'n gedrag wel een beetje verklaren.
Maar goed... het blijft een moordenaar! Extreme duivel


Oh ohh oh! Een schaap nog wel, maar ja kan jij niets aan doen! Hij was idd mischien speels! Daarna niet meer 'gemoord' ???
Verward Haha groetjes! Bloos

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 15:34

tinkerLuna schreef:
Mijn vorige pony kwam geregelt met een dode muis in zn bek naar t hek.
Hij gooide die dan voor mn voeten neer, kijk eens baasje, k heb lekkere muis voor jou gevangen.
Als ik de muis liet liggen dan pakte hij hem gerust nog een keer op om hem nog een keer voor mn voeten te gooien.
Maar die pony was toch niet helemaal helder, hij apporteerde ook en bracht het (de stok oid) dan netje bij mij terug.
Als de honden op stal of bij de wei liepen waren ze altijd bij Gino en andersom, Gino bij hun.
Misschien dacht Gino dat ie een hond was.


Hmm misschien iets verkeerd gegaan met de genen, hond ipv paard *LOL* !!!

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 17:54

Een welsh-pony, die ik vroeger had, was ook altijd met dode dieren in de weer. Ik vond in de wei geregeld dode muizen, mollen en egels. Daar was ze dan als een kat mee aan het spelen (BAH).

Ik denk dat ze zelf afmaakte, want die dode beestjes lagen alleen bij haar in de wei. Ze beet ze gelukkig niet kapot!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:08

Koppig"]
[quote="horssie"][quote="Koppig"]
[quote="horssie schreef:
ow Tong uitsteken daar kom ik nooit Tong uitsteken
ik ga meestal bij de dakotaruiters in de buurt in het bos rijden,en dan moet ik zo;n weg oversteken dicht bij orden *vriesema's vis*
en daar bij de spoorwegovergang staan echt keiveel shetjes en die hebben oook heel veel hooi altijd Tong uitsteken


heb al meer over de dakotaruiters gehoord, waar zitten die dan precies?
[/quote]
uhmz ken je die vriesema's vis das pas lekker?
zit bij zo;n stoplicht waar je rechtdoor,linksaf,rechtsaf kan en aan de rechter kant zit dan zo;n bp
en dan ga je rechtdoor en dan helemaal rechtdoor en dan kom je bij zo;n zandweggetje waar geen auto;s mogen komen en aan de linkerkant zit dan zo;n parkje met een riviertje en aan de andere kant staan 2 pony;s een bruine en een wit(ik denk welsh) pony.
en dan rechtdoor en dan aan de rechterkant is de ingang van de dakotaruiters.
zit ook dichjt bij de agovv en bij 2 scoutings vereneging de witte zwaan ofzo en nog 1.
[/quote]

AGOVV ken ik want daar voetbalt mijn vriend en toevallig vorige week kwam ik daar nog 2 ruiters tegen maar zag niet waar ze naartoe gingen! Ik weet nog steeds niet waar ze zitten sorry maar bedankt voor de uitleg! OK dan!
[/quote]

ow haha, nou als de agovv hebt zit daar zo;n bos naast he? aan de rechterkant als je voor de ingang staat.
dan ga je naar rechts het hele pad door rijden net zo lang tot je niet meer rechtdoor kan dus in een parkje belandt:P en struiken en daa ga je rechts het zandweggetje op en die fietsje rechtdoor en dan aan de rechterkant staat de amnege

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 20:22

Aaaaaaaaaaaah, en daar kan je ook met de auto komen? Ja dah denk het wel he?! (corrigeer mezelf voor domme opmerking) ok bedankt voor de tip!!!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:42

oeioei Geld, geld!:$ sorry ik bedoelde de victoria boys Geld, geld!:$

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:49

Koppig schreef:
nou er stond genoeg te eten in het weinland


Shetje was vast lam hahahaha Tong uitsteken

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:32

Koppig schreef:
klinkt logisch! Hihi sorry hoor ik zie het even voor me. Shetlander in de wei hee ik heb zin in vitamines, en pakt vervolgens zo'n nietsvermoedend eendje, die denkt dat die daar veilig zit want paardjes eten toch geen vlees?

haha hele weiland vol met nietsvermoedende vogeltjes, 10 min later, allemaal stukjes vogel Tong uitsteken

mijn paard vind het heel leuk om eendjes weg te jagen, dan gaat ze erachteraan lopen. maar eigenlijk doen we dat bij gebrek aan koeien (je hebt een cuttingpaard of niet he Tong uitsteken)

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:51

iej... Scheve mond echt wel vreemd...
arm eendje... Verdrietig
best wel een ziek idee eigenlijk...

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:46

Scheve mond pony eet eend Scheve mond

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:10

beetje logish shetten zijn mega nieuwsgierig en pakken alles wat ze pakken kunnen

ik moet de katte brokken ook altijd verbergen voor mijn shet
(die vreet ook alles) en geloof mij die van mijn kan haast geen
vitamine te kort hebben

Hij krijgt goed hooi-bix-meusli-peen-liksteen-en brood en nee hij is absoluut niet te dik , krijg zelfs iedere keer van zowel de DA als de hoefsmid complimenten dat tie er zo goed uitziet.

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 11:49

patrice"]
[quote="Koppig schreef:
nou er stond genoeg te eten in het weinland


Shetje was vast lam hahahaha Tong uitsteken
[/quote]

Hahaaa ja hoor lag me maar uit voor mijn schrijffout Bloos !!!