Een vraagje.....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-01 13:44

Ehm tsja, zoals jullie wel weten staan Isl. en Berb. nu buiten in de wei, om de heel simpele reden dat ze er niet uit mogen.
Eerst was het geen probleem (en ach, nu is het probleem ook niet hoor), maar nu is het toch erg slecht weer. Veel regen ed.
Ze stonden dus eerst overdag zonder deken ensnachts met deken.

Nu wilde ik vragen in hoeverre een gemiddeld paard ziek wordt van nattigheid ed.
Ik heb de dekens nu af, omdat ze onder een natte deken nog kouder worden. Jammergenoeg heb ik dus geen waterdichte dekens.

Maar hoe zien jullie dit? Ik maak me verder nog niet zo veel zorgen hoor, ze hadden het alleen vanochtend een beetje koud en voelden ook zo aan, maar later op de ochtend waren ze attent en voelden warm aan.
Ehm, tsja vaag verhaal, ik weet ook niet echt wat ik nu precies voor een vraag stel, maar ehm... nou ja. Heb ik reden om bezorgd te zijn, of denken jullie dat ze vrij snel aangepast zullen zijn aan dit natte en koude weer.

Ze hebben overigens geen winterhaar meer, ze zijn compleet in hun zomervachtje. Gelukkig heb ik de afgelopen anderhalve week niet gepoetst en overdag zijn waren ze ook wel vaak buiten.


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 13:54

Bij ons staan het paard en de pony in twee stallen, vlakbij de wei, en overdag in de wei. Ik heb gisteren nog het info-tel.nr. gebeld en dit is gewoon toegestaan. De paarden mogen alleen het bedrijf niet meer verlaten. Maar wel in de wei. Of van de wei terug in de stal, op voorwaarde dat je niet over straat gaat. Dus als je, om hen op stal te zetten, over de openbare weg moet, dan mag dit niet. Was dit wat je wilde weten? Of is de situatie bij jou ingewikkelder? In ieder geval sterkte. Groetjes, Dorine.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 14:00

Lastig om te zeggen, maar met dat k*tweer van vandaag lijkt het me toch wel veel te koud voor ze. Beetje dure grap misschien maar waterdichte dekens zijn geen overbodige luxe denk ik.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-01 14:14

Dorine, bedankt voor je duidelijke berichtje, maar ik wist al dat ze niet uit de wei mochten. Ik moet namelijk over de o. weg.

Enne Manon, ik had graag waterdichte dekens gekocht opdit moment. Maarrrrr..... soms is dat wel wat lastig, die zijn hier niet te koop. Dom dus, soms is het superirri om op een eiland te wonen. Boos!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 14:17

Kun je misschien dekens wassen met spul om het waterdicht te maken? Of iets creatiefs met plastic ofzo en dan elke dag verwisselen. Wie heeft hier goede ideeen?
Heeft je zwangere dame er geen last van?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-01 14:21

Nou ja, daar ben ik dus een klein beetje zenuwachtig over. Ik weet dus niet in hoeverre zoiets gaat. Een paard is natuurlijk wel beschermd, maar ja, niet als ze snachts altijd op stal staan. Isolda was tussen de middag toen ik de deken af deed niet koud meer. En de deken had ook (nog) geen water doorgelaten. Verder ziet ze er fleurig uit. Ik houd haar goed in de gaten, desnoods doe ik haar een "gewone mensendeken" om als die andere nat is. Maar misscien valt het allemaal wel wat mee, hoor.
Maar ja, dat zijn van die dingen waar je zo over nadenkt.....

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 17:05

Mijn vriendin en ik kwamen laatst op het idee om zelf een 'zweetdeken' te maken. Ze heeft een eigen paard, en heeft al een zweetdeken, maar dan neem ik de deken van haar mee naar huis, neem het patroon over, en geef de deken terug. Dan naar mijn moeder want die had nog een hoop oude dekens op zolder liggen, schoon maar gewoon oud en niet meer gebruikt. Daar kan ik best een leuke zweetdeken van naaien? Maar of je ook op die manier een waterdichte deken zelf kan maken, best moeilijk hoor. Als je een voorbeeld hebt (van een vriendin die dezelfde maat paard heeft, net zoals bij mij) dan weet je de maten en het patroon in elk geval. Maar dan: de stof, zorgen dat bepaalde naden niet doorlekken in de regen, etc. Ik heb zelf weinig naai-ervaring, en voordat je zo'n deken in elkaar hebt geflanst.... Sterkte in elk geval! Groetjes, Dorine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 17:20

Op het eiland hebben ze vast heel veel camping winkels. Als je de dekens nu eens inspuit met een buis van die spray waarmee je je tent waterdicht kunt maken.
succes er mee!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-01 17:51

He Jippie!! Dat ik er zelf niet aan gedacht heb! Ik ga morgen direct eens rondsnuffelen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Monique1963, onpaard, SusanH en 43 bezoekers