mijn paard spoort echt niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

mijn paard spoort echt niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:20

Pas hadden de eigenaren van liza een draadje gespannen, zodat de geiten rustig konden eten (zonder een opdringerige haflinger dus)
kom ik de volgende dag op stal, kijk door het raampje, nix aan de hand.
dus ik ga het hoofdstel en zadel halen. even later wil ik liza uit haar stal halen, ik viel bijna flauw!! prikkeldraad gekronkeld, om haar achterbeen, voor om haar nek, om haar voorbeen, naar haar andere achterbeen!!!!! Verward dus ik heel voorzichtig draadje verwijderd..ze had HELEMAAL niks!!!..die doos heeft dus gewoon met dat draad om haar heen gelopen door de wei!!

een andere keer (ook van de week) stond liza een beetje dicht bij de omheining, heel raar te kijken en te hinniken. dus eigenares ging kijken, stond ze met haar been door van dat grote vierkanten gaas.Heel droog, gaat ook (gelukkig!!!!) niet proberen los te komen of eraan te trekken, blijft staan, zovan : nouja hier groeit ook wel lekker gras
maar goed ik schrok me dus kapot! En dat van die draadjes, dat doen ze maar niet meer, heeft toch geen zin!! ze walst er gewoon doorheen Scheve mond
BYE -roowz-

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:24

prikkeldraad bij paarden is levensgevaarlijk gewoon. Geen foute pony maar beetje dwaze eigenaars denk ik.Je gebruikt toch altijd een omheining waar de kans op letsel zo klein mogelijk mee is?

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:26

fijn dat ze niks had
maar ik zou maar uitkijken dalijk raakt ze nog gewond
maar hoe is ze eigelijk uit haar stal gekomen dan?

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:29

Ja, dat is zeker schrikken!!! Gelukkig maar dat ze er niks aan over gehouden heeft!!!
Twister is meerdere malen in paniek door het stroomdraad heengevlogen. Hyper! Scheve mond
Ook is ze wel eens over het buitenste hek heen gesprongen... Schijnheilig
Voor Loeske (de shet) heb ik zelfs een extra-veilige nieuwe omheining gemaakt... Gelukkig is er nog nooit iets heel ernstigs gebeurt. Lips are sealed
Tja, het zal het ras wel zijn he... Knipoog

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:30

tja... das volgens mij ook één van de redenen dat je geen prikkeldraad in de buurt van paarden moet gebruiken Lachen

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:37

Dat is schrikken zeg .. wel een geluk (kun je het zo noemen Verward ) dat het schrikdraad was en geen prikkeldraad !

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:53

uuhm, als ik goed lees, was het dus wel prikkeldraad...

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:05

Ja het was wel prikkeldraad..
*auw* wat als het nu wel stroomdraad was Scheve mond

Maar gelukkig goed afgelopen Lachen
Hahah maar wel een gekke pony heb je Tong uitsteken Knipoog

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:03

tjee, nog gelukkig zeg... ehe geen prikkeldraat gebruiken bij paarden in de buurt hoor!!
das levens gevaarlijk!!!

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:07

Weet je zeker dat het geen schrikdraad was in plaats van prikkeldraad? Prikkeldraad is volgens mij niet zo heel makkelijk om je pony heen te wikkelen daar is het veels te stroef voor. Dan tref je je pony echt niet meer in een stuk aan.
Maar ik kan het ook fout hebben natuurlijk...