mijn vader heeft gister de wisselbeker gewonnen met mennen!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-01 21:15

Gisteren hadden wij een menwedstrijd in Kootwijkerbroek, de eerste menwedstrijd van mensocieteit Onder de Kastanje. Cool Was echt een supergeslaagde wedstrijd!!! Heel gezellie was het zeker en goed georganiseerd!!!
We moesten gelukkig pas rond half één starten, maar voor die tijd was het echt een gestress, whaah...mijn pa weer! Ik 's morgens eerst lekker uitgeslapen , om mijn eeuwige slaapgebrek es wat aan te vullen. Werd dus wakker, ik heel relaxed rustig aan doen Gaaaap, rustig beginnen met mijn beestjes, begint mijn vader opeens te bekken dat ik ook maar es wat moest gaan doen, we moesten al bijna gaan ed. Okay pa, rustig aan!!! *LOL* Ik dus heel relaxed en op mijn dooie gemakkie verder. Op een gegeven moment richting stal gegaan, mijn pa had toen de kar al naar het wedstrijdterrein gebracht. Op stal even snel Jurga gepoetst en trailerklaar gemaakt. Jurga in de trailer geladen en richting Kootwijkerbroek. Waren er dus om twaalf uur en we zouden om half één starten. Hoorden we al dat het drie kwartier uitgelopen was, dus we waren toch nog ruim op tijd Haha! !!!
Lekker rustig de knotjes erin gezet (had alleen nog maar gevlochten), opgetuigd en ingespannen. Jurga lekker veel knuffels gegeven en moed ingesproeken en haar verteld dat ze makkelijk opkon tegen al die knollen, she's nou eenmaal the best! Knipoog
Daarna is mijn vader los gaan rijden voor de dressuur. Mijn stalgenoot was de jury, dus we gingen al extra breed lachen Haha! bij het groeten.
Nou, de dressuurproef ging best lekker. Voor mijn vaders doen was hetz elfs erg netjes. Er zaten wel wat dingetjes in dat je zei van "nou, dat kon echt beter!" maar over het algemeen konden we heel tevreden zijn, Jur bleef gewoon eens een keer lopen. (proud me!)
Toen Jurga maar weer op de trailer gezet. We moesten erg lang wachten voor de vaardigheid begon. Hingen ze dus de lijst op met de startvolgorde. Hoorde ik dus iemand zeggen dat ze het op volgorde van dressuurresultaten hadden gedaan. De beste in de dressuur startte als laatste in de vaardigheid. Ik zoeken op de lijst....staat Hans van Roekel met Jurga onderaan! Ik dus al: "welnee, dat is niet op volgorde van dressuurpunten, KAN gewoon niet!" Maar goed, wij als laatste in de vaardigheid/ het balletjesparcours gestart. Ik moest echt mijn vader ontzettend veel moed inpraten en heel wat "tjakka's en je-kunt-het's..." vlogen door de lucht. En ja hoor, hij flikte het: hij bleef foutloos!! Geen ballen eraf en het was ook geen simpel parcoursje! Wij helemaal blij, want we moesten naar de barrage. Er waren er zes foutloos gebleven. Ik dus weer mijn vader goed aanmoedigen "speel op safe!!! Ga voor foutloos!!!" en toen er weer in als één na laatste. En WEER: FOUTLOOS!!! Jur in galop tussen de pionnen door en mijn vader glunderen van oor tot oor Haha! . Pa en ik waren zooooo blij met het eindresultaat, paardje had zoooo ontzettend haar best gedaan, meer kon ze niet doen!!! Lovers Love her so!
Paardje goed uitgestapt en toen weer op de trailer. Lekker boven wat gedronken en wachten op de prijsuitreiking.... Natuurlijk heb je hoop, als het zo goed ging en je was als snelste foutloos in de barrage vaardigheid. Toen dan eindelijk ROFFEL DE ROFFEL....de prijsuitreiking!!!
Eerste plaats in de enkelspannen paard hobbyklasse (ongeveer klasse B) Hans van Roekel met Jurga!!! Wow, wat waren wij trots!! Een bekertje, rozet EN: een Willem-Alexander en Maxima-huwelijksvlag met vlaggestok!!!! Gnagna, altijd al willen hebben!!!
Toen kwam het nieuws dat ze een wisselbeker hadden. Wie hem vijf keer won, mocht hem houden. Nu dus de eerste wedstrijd en de eerste winnaar van deze wisselbeker! Zoals jullie al lazen in de titel, won mijn vader ook de wisselbeker! Hij was over de hele dag het beste! Er deden ongeveer 35 combinaties mee, en daar zijn ook serieus wedstrijdstartende mensen bij. *LOL* Dus ik ben heel erg trots op én mijn vader én mijn Superjurga die het allemaal maar mooi gedaan heeft! I'm so proud!!! Dus pa, dat wordt errug hard oefenen om deze wisselbeker vast te houden haha! Lukt nooit, maar voorlopig hebben we het wel mooi gedaan, wat een teamwork weer van menteam Ilona en Hans haha. En nee, de jury was niet partijdig...we hoefden niet eens te dreigen met het op straat zetten van zijn paard gnagna. Maar ik ben nog steeds heppie....we gaan lekker door met het rijden van menwedstrijdjes!!! We can do it!!! liefs Iloon

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 21:34

gefeliciteerd met je superpaardje ilo!!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 21:47

He gefeliciteerd zeg!!
Wat goed! Sja, Jurga's tuigerbloed kwam gewoon omhoog!

Ik krijg wel een beetje de kriebels vanje. Ikke wil OOOOK weer! Ik moet alleen nog wachten tot volgend voorjaar.... Scheve mond\

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 21:54

Gefeliciteerd, en nu jij zaterdag, he?

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 21:59

O wow wat goed!! gefeliciteerd!! Dat word trakteren op taart!! Haha! Vork

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 22:13

Hee, wat ontzettend gaaf Iloon! Je moet nu wel heel erg trots zijn op je supermerrie hè! Gefeliciteerd hoor! Party!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 23:06

Jeej! Wat gaaf!!!!! Jurga is the best Haha! Gefeliciteerd voor Jur en feliciteer je vader maar van mij! Pling

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 07:50

Gaaf zeg!!
Gefeliciteerd Party!!

Liefs layla d

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-01 10:10

Ja, iid, nu IK zaterdag. Ik ga er weer voor, lees ook verslag van de dag 'springen en super gelest'. Ze loopt op het moment super! Ik was ff bang dat ik na het ongeluk met de scooter gister (zie algemeen) heel erg stijf zou worden en dus niet zo kunnen trainen. Maar de dag erna: beetje zere ellebogen, maar niet echt stijf. Haha! Ben ik blij mee natuurlijk! Dat wordt lekker trainen!!! Yippee, en er dan voor gaan zaterdag, op naar de twee winstpunten!!! Moet toch een eind richting de L1 komen, voordat ik L1 ga starten als ik na het veulenen weer begin. Maar eerst zaterdag maar eens zelf starten. ben benieuwd welke jury er deze keer is.
Mayo, ik heb mijn pa van je gefeliciteerd!!! Hij moest wel lachen haha. *LOL* Nu mag ik weer ff bokken gnagna....denkt ie: "hee, dat is leuk, ze heeft het over mij!" gnagna.....
Maarre Thanks Everybody!!!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 10:11

coolie!!! Toch leuk om te lezen dat je pa 's ochtends in de stress zit maar uiteindelijk toch weer heel heppie is omdat jullie het zo goed doen. Tja, goede groom en een superjurga is ook heeeeel belangrijk!! Gewoon veel trainen dit jaar zodat jullie die wisselbeker kunnen behouden!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-01 17:03

Ja, maar de wedstrijd kan al wel heel snel zijn hoor, ze willen er vijf in het jaar gaan rijden, dus dat gaat nog niet meevallen. En ja, jurga gaat er ook een poossie tussenuit volgend jaar met het veulen. Moeilijk titel verdedigen zonder paard nietwaar? Idd, die groom joh, die is echt geweldig!!!!! Al ziet ie dat helaas niet altijd in Verdrietig Maar omdat ik zo rustig bleef, bracht ik het over op hem en viel er wat van die stress weg. En Superjurga rules anyway!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 19:18

s
Laatst bijgewerkt door janna op 01-04-22 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-01 21:00

Ik denk niet dat dat ooit zal gebeuren, Jurga een keer echt in de krant. Zou niet weten waarmee iig. Maar zou wel leuk zijn! Zaterdag weer wedstrijd yippee!!!! Haha! We gaan er weer voor!!!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 05:20

Hee leuk zeg gefeliciteerd jullie beide.

Ene nu op naar zaterdag en naar de volgende winstepunt Haha! .

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 08:46

Inderdaad wat een superdag voor jullie, wat is de afstamming van je paard, ben er even benieuwd naar. En wil je je paard graag in de krant met foto. gewoon even een artikel sturen naar de paardenkrant, zijn ze best blij mee.