Bijna Ellie gewurgt *ggrrrr*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Bijna Ellie gewurgt *ggrrrr*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 23:48

Het is maar dat ik er op zat en dus niet goed om der keeltje heen kon komen met mijn handen anders was ze er geweest Knipoog Haha!

Niet vooruit te branden wat een luie rotknol was het vandaag zeg

Zelfs de eigenaar is er na een kwartier mee opgehouden te zeggen dat het toch zo'n braaf paard is.
Zweet liep langs mijn rug.

Been reageerde ze niet op, stem herkende ze ook niet meer, zweep bokte ze naar.
Iedere keer 2 passen versnellen en dan weer terug vallen, zelfs naar de stap dwars door mijn been hulp heen, en op het laatst dwars door mijn zweephulp heen Haha!

Toen ik besloot dat het echt tijd werd voor wat meer activiteit in die knol en haar een goedgerichte mep gaf kreeg ik me toch een bok terug Bloos!
Was de hoogste tot nu toe, en het feit dat ze er gelijk een volte bij maakte werkte niet positief mee Tong uitsteken
Maar ok...bok is tik, dus in die bok kreeg ze er nog 1 bij...resultaat *als je nu denkt een goedlopende merrie heb je het fout* nog een bok, dus ze krijgt er een mep bovenop...en nog een bok, dus been erin, zweep erbij en hup vooruit nu, klaar met die onzin.

En toen liep ze.....2 meter....
Ben er na een klein half uur klooien vanaf gestapt, de longeerlijn gepakt met de longeerzweep, en haar even laten zien wat ik nou bedoel met doordraven *want stappen deed ze weer wel lekker*

Mijn rug speelt ondertussen op van de bokken *niet echt geweldig* maar op het eind was het er, een regelmatige nette draf, lekker voorwaarts en gewoon luisteren.

Ze vond me trouwens nog wel lief hoor, ze kwam na het longeren toen ze mocht rollen nog gewoon naar me toe voor een knuffel Lovers
En dan is ze wel weer lief....maar jees....dat Par iets slomer wordt in de lente ok, kan ik geweldig goed mee leven...maar Ellie moet niet erger worden hoor....denken de mensen straks nog dat ik op een ezel zit in plaats van op een hafnaf.

Ineke2

Berichten: 33108
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 00:17

Haha ojee, het valt ook niet mee met die dwarse pony's Haha!
Zou het de lente zijn Verward
Hopelijk weet Ellie de volgende keer de vooruit knop wat beter te vinden *LOL*

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 00:24

Tsja...bij Ellie zit de vooruit knop naast de stop knop.....en soms vergist ze zich daar nog weleens in Haha!

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:48

Als Joseph zo'n bui heeft is hij ook niet vooruit te branden! Als je hem dan met veel aandringen in een drafje hebt is het meer een moonwalk.
Hij gaat nog nèt niet achteruit! Haha!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:54

Hihi aman is de laatste tijd ook erg sloom! Zou het in de tijd van het jaar zitten??

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:55

Het klinkt heel erg bekend! Harry heeft af en toe ook zo z'n bui en dan tik je hem ietsjes bij en dan heb je gelijk een jetser van hem te pakken... Maar gelukkig kan ik al aardig aan z'n koppie zien wat voor bui hij heeft. En als ik dan een butt humeur heb dan mag hij los of aan het werk aan de longe maar dan ga ik er niet op zitten want dan eindigt het weer in een stoeipartij..

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:27

Als ik het zo hoor zit er een hensgtigheid aan te komen bij dr, beetje sneu dat ze daarvoor zo "gestraft" wordt...

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:14

Hahahaha, ik zie het al helemaal voor me. Jij met je boze hoofd Ellie een paar tikken geven. Wat is het toch een onwijze draak. Hoop wel dat het goed met je rug gaat (Ik heb dit verhaal trouwens niet in het boekje terug kunnen vinden Knipoog ). Verder blijft het wel een leuk paardje hoor. Gisteren stond ze naar me te hinniken *ik kwam mevrouw halen voor het eten*

Vippie schreef:
Als ik het zo hoor zit er een hensgtigheid aan te komen bij dr, beetje sneu dat ze daarvoor zo "gestraft" wordt...


Ze moet gewoon blijven luisteren als ze hengstig is/wordt. Kan me voorstellen dat ze het wat lekkerder vindt om een tik met de zweep te krijgen, maar als ze elke keer niet hoeft te lopen als ze hengstig is.......zou ik nooit een merrie kopen. En ik ben dol op merries. Kan je wel voor ieder dingetje wel een smoes verzinnen dat ze niet hoeft te lopen.
Ik moet ook werken als ik ongesteld ben.

Ineke2

Berichten: 33108
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:20

Vippie schreef:
Als ik het zo hoor zit er een hensgtigheid aan te komen bij dr, beetje sneu dat ze daarvoor zo "gestraft" wordt...


Dus ze hoeft niet te lopen als ze hengstig word? Zou een mooie boel worden met al die merries...Als ik ongesteld ben kan ik ook geen vakantie vieren...was het maar zo Haha! Tong uitsteken

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 13:24

Vippie schreef:
Als ik het zo hoor zit er een hensgtigheid aan te komen bij dr, beetje sneu dat ze daarvoor zo "gestraft" wordt...


Ken Ellie ondertussen wel een beetje, en afentoe heeft ze een beetje herinnering nodig, zie dat niet als sneu.
Ze weet wat been inhoud en ze kiest er zelf voor niet te reageren.

En zoals gezegt, ik wil best wat rekening emt dat soort dingen houden, maar zo overdreven als dit is niet nodig.
Laatst bijgewerkt door Sily op 18-03-04 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 13:27

Feufollet schreef:
Als Joseph zo'n bui heeft is hij ook niet vooruit te branden! Als je hem dan met veel aandringen in een drafje hebt is het meer een moonwalk.
Hij gaat nog nèt niet achteruit! Haha!


Hahahahaha zo'n idee had ik gisteren ook, heb op een gegeven moment aan haar gevraagt of ze op een kwartje ofzo aan het wachten was Haha!

Spokie, mijn rug...we zull;en het er maar niet over hebben vooral niet tegen Suus....moet eerlijk bekennen dat ik die nu wel voel Bloos

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:31

Dus je gaat Par vanavond weer aan de Pessoa zetten dat ik morgen een superpaard heb om te rijden...vette Knipoog
Ga ik ook wel even op Ellie zitten (waarschijnlijk zit er bij helemaal geen vooruit op....hihi).

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 13:39

spokie79 schreef:
Dus je gaat Par vanavond weer aan de Pessoa zetten dat ik morgen een superpaard heb om te rijden...vette Knipoog
Ga ik ook wel even op Ellie zitten (waarschijnlijk zit er bij helemaal geen vooruit op....hihi).


Hahahha ik ga Par gewoon rijden, zij is toch al een superpaard Haha!

Ja nee..jij op Ellie....daar win je wedstrijden mee Haha!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:19

Dus jullie paarden worden sloom in het voorjaar. die van mij niet, die zijn dan net een stuk frisser dan anders.

ellepel

Berichten: 47336
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:39

mijnes ook, vind zichzelf dan superstoer!
heb wel vroeger een merrie gehad die dit in het voorjaar ook deed, maar bleek dat ze dan meer last had van de hengstigheid....

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:55

spokie79"]
[quote="Vippie schreef:
Als ik het zo hoor zit er een hensgtigheid aan te komen bij dr, beetje sneu dat ze daarvoor zo "gestraft" wordt...


Ze moet gewoon blijven luisteren als ze hengstig is/wordt. Kan me voorstellen dat ze het wat lekkerder vindt om een tik met de zweep te krijgen, maar als ze elke keer niet hoeft te lopen als ze hengstig is.......zou ik nooit een merrie kopen. En ik ben dol op merries. Kan je wel voor ieder dingetje wel een smoes verzinnen dat ze niet hoeft te lopen.
Ik moet ook werken als ik ongesteld ben.
[/quote]

Zoals je weet zijn er ook veel vrouwen die er ziek van zijn, ongesteld zijn, en dan ook echt ziek. Met paarden zal dat net zo zijn. En aanstellerites nee hoor, gewoon een beetje medeleven met een levend dier, tis verdomme geen machine... sleuteltje om en lopen maar, helaas zo werkt een dier niet.
En lekker vinden om gemept te worden, moet het eerste paard nog tegenkomen Boos! , evenals het eerste paard een smoes verzint....
Sommige mensen kunnen maar beter geen paard kopen.......

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 19:20

Je drijft het een beetje door Vippie, zou toch wel verwachten dat jij weet dat ik de paarden niet als machines behandel.

Maar ok als jij dit zo denkt ga je gang, ze zijn er ook beide zo slecht aan toe.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 19:22

petraaken schreef:
Dus jullie paarden worden sloom in het voorjaar. die van mij niet, die zijn dan net een stuk frisser dan anders.


Misschien was het een eenmalige actie van Ellie, dat merken we volgende keer wel weer.

Par is idd ook gewoon lekker actief, niet super maar gewoon lekker Haha!
Die vind het zalig als de zon schijnt en de temperatuur wat omhoog gaat, is ze net wat meer bij de les.

Ineke2

Berichten: 33108
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:22

Vippie schreef:

Sommige mensen kunnen maar beter geen paard kopen.......

Wat heerlijk dan voor Ellie dat zowel Sily als Spokie niet haar eigenaar is Schijnheilig

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 21:00

Sily schreef:
Je drijft het een beetje door Vippie, zou toch wel verwachten dat jij weet dat ik de paarden niet als machines behandel.

Maar ok als jij dit zo denkt ga je gang, ze zijn er ook beide zo slecht aan toe.


Ik heb jou toch niet gequote Sil Verward
En hoe jij je paard behandelt kan ik verder niet over oordelen, immers ze stond nog op het land en was nog niet ohz toen ik van stal verhuisde. En adhv je verhalen op bokt ga ik maar geen oordeel vellen over dit onderwerp.
Gaat mij om de denkwijze van sommige mensen dat een paard maar moet doen wat hun willen en dat een paard niet mag laten blijken dat het zich niet lekker voelt. Jammer. Scheelt zoveel ergernissen en frustraties en oneerlijke behandelingen als je daarvoor open staat.
Niet persoonlijk dus maar algemeen.... Ach gut

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 21:37

Je hebt idd mij niet gequote, maar zelfs als het door de hengstigheid zou komen vraag ik niet meer dan een reactie op mijn been.
Dat ze zich dan anders gedragen ok, kan ook ik inkomen *ja ik ben er zo 1 die ziek is van haar maandelijkse zooi, maar gewoon doorwerkt*
Maar dat ze gewoon botweg nergens meer op reageert keur ik dan niet goed.

Maar ok, ze had vast gewoon 1 van haar buien, ze is pasgeleden hengstig geweest en toen was ze gewoon lekker te rijden *en ja ik weet het, ook dat kan per keer verschillen*

Dus terug naar het oorspronkelijke verhaal: Ellie leeft nog, en heb haar niet gewurgt Haha! *al was de behoefte sterk Bloos! *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 21:53

Volgende keer zo`n stressballetje meenemen kun je je daar op uitleven!
Het kan best zijn dat de hengstigheid eraan zit te komen maar dan nog moet ze luisteren..Als ik ongesteld ben krijg ik ook niet overal vrijstelling voor..was dat maar zo *zucht*

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 22:00

Luckey schreef:
Volgende keer zo`n stressballetje meenemen kun je je daar op uitleven!
Het kan best zijn dat de hengstigheid eraan zit te komen maar dan nog moet ze luisteren..Als ik ongesteld ben krijg ik ook niet overal vrijstelling voor..was dat maar zo *zucht*


Ik hoefde vroeger nooit te douchen na het gymen Haha!
Maar dat gold geloof ik voor iedereen Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:05

Sily"]
[quote="Luckey schreef:
Volgende keer zo`n stressballetje meenemen kun je je daar op uitleven!
Het kan best zijn dat de hengstigheid eraan zit te komen maar dan nog moet ze luisteren..Als ik ongesteld ben krijg ik ook niet overal vrijstelling voor..was dat maar zo *zucht*


Ik hoefde vroeger nooit te douchen na het gymen Haha!
Maar dat gold geloof ik voor iedereen Verward
[/quote]

Nou voor mij dus niet! Wij werden zelfs gecontroleerd..stond daar een juffrouw bij de doucjes een lijstje bij te houden van degene die al gedoucht hadden en degene die niet gedoucht hadden! Echt waar hoor! En reken maar dat je op je donder kreeg als ze merkte dat je net alsof hebt gedaan!! Dit was trouwens op de middelbare school..in alle 4 de klassen..zo blij da`k nu geen gym meer heb!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 22:07

Getverdemme....mevrouw had nog nooit van hygiene gehoort?
Zie me al staan onder de douche met zo'n rode straal langs mijn benen Verward

We hadden op de lagere school wel een gymleraar die altijd bij de meiden kwam controleren of we ons wel goed afgedroogt hadden....heb daar even ene gesprek met mijn ma over gehad....en er gelijk bij verteld dat we op onze 11de toch wel apart van de jongens wilden douchen en omkleden....

De week derna was zowel de gymleraar als de jongens uit onze kleedkamer verdwenen, zijn ze nou helemaal gek geworden Boos!