Weide seizoen komt er weer aan; pennymeisjes...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:33

bij ons in de weis tonden een bende meiden terwijl wij aan het eten waren aan de weirand stokken en stenen naar onze paarden te gooien!! dat is toch niet normaal???
en we hebben en ook een veulen in staan! ik was zo boos ik ben er op af gerend en gevraagt waarom ze dat deden
zeggen ze: vinden we leuk. we willen ze zien rennen

hoe doosig kan je zijn??

DinkyToy

Berichten: 251
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In 't hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 08:53

Wilde ik die meiden wel eens zien rennen!! Schijnheilig

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:04

ik had de videocamera genomen of de digi en alles op film of foto vastgelegd, daarna ze er zelf van langs gegeven en klacht bij de politie neergelegd met het bewijsmateriaal Haha! .

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:16

vroeger toen ik nog geen eigen paard had
verzorgde ik een haflinger
toen ik bij de wei aankwam
waren er kinderen op aan het rijden
dus ik heb gezegt dat ik de eigenaar was :p
en heb boos gereageerd ze gingen weg en heb ze ook niet meer gezien
heb het natuurlijk wel tegen de eigenaar verteld en die zou beter opletten

ik vind het niet zo heel erg maar stel je voor dat ze eraf donderen
en iets hebben dat vind ik maar niks
waren kinderen van rond de 10 jaar

Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:00

*zucht* die mensen van tegenwoordig

ik heb ook t probleem dat mijn pony echt super lief is en alles toelaat Scheve mond
ik heb een x bij me oude stal gehoord, " he ik zag jouw pony buitenrijden met iemand anders erop Verward ik "he dat kan helemaal niet.. ja hor zeg die vrouw er zat en klein meisje op en liep een vrouw naast!!

t lef!!

ook heb ik bij me andere oude stal Tong uitsteken een xtje ruzie gehad met een vrouwtje die onze 2 paarden (mijn pony en paard van me vriedin) aan t voeren was.. dus ik erheen gelopen en vriendelijk gevraagd of ze dat niet wilde doen, want die fjord werd snel zien (koliek enz) en als iedereen dat zou doen dan groeide onze pony's uithun vel.
Dus zij zeg jamaar een paar worteltjes enz. kunnen toch geen kwaad,dus ik weer jamaar als iedereen dat zou doen...

werd ze kwaad je echt hor helemaal schelden.. EN IK HAAL DE POLITIE ERBIJ DIT IS DIERENMISHANDELING Verward BLA BLA BLA

ik heb maar terug gegild dat ze dat maar moest doen

ik sta nu met me pony op een eiland

DE PERFECTE OPLOSSING DUS Haha! hahahah niemand die er bij kan alleen als de eigenaarresse het ziet hahaha je moet ook met een ijzeren roeibootje overvaren dus pennymeisjes komen er niet zomaar... miss drijven ze wel af Tong uitsteken Schijnheilig Haha!

wanneer is je pony een paard? grootte weet iemand dat Schijnheilig Haha!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:56

Bij ons staan ze szomers ook regelmatig aan de deur. Het eerste wat ze vragen is; "Zijn die paarden van jou?" Als je dan nee zegt zijn ze met een beetje mazzel weer meteen weer weg Knipoog Of ze vragen door...

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:05

bij ons op stal komen ook met enige regelmaat meisjes vragen of ze een paard mogen verzorgen. Standaard antwoord is natuurlijk nee. geluk is dat ze eerst over het erf van iemand moeten om bij de paarden te komen. verder kijken er erg veel huizen met de tuin uit op het land. Ik ben dus niet zo bang dat er iemand opeens op zit.
ook is er een paard in het land dat af en toe eens op je af komt rennen. als je dan wegrent gaat hij er achteraan Tong uitsteken da's de perfecte oplossing, zo'n paardje aanschaffen Haha!

Leo

Berichten: 50157
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 15:30

We hebben een tijdelijke oplossing bedacht; kijken of het helpt

Het hek moet sowieso vernieuwd zodat mevrouw los kan. We gaan nu delen afzetten met stroomdraad wat je los kan halen en aan het hek kan hangen (met zo'n haak, hoe noem je dat Verward) zodat het land dan weer vrij is voor het rijden. Om de Pennymeisjes tegen te gaan hangen we een bordje aan het hek dat er een hoog voltage op het draad staat Knipoog of moeten we dat juist niet doen, en het ze laten voelen? }>

Ik hoop dat het werkt

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 15:36

Ik hoop dat ze binnenkort een anti-pennymeisjes spray uitvinden Knipoog, net als tegen vliegen.

Allemaal en jullie paardjes heel veel succes met het overleven van het pennyseizoen Lachen

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 15:37

Trex schreef:

wanneer is je pony een paard? grootte weet iemand dat Schijnheilig Haha!



Ik dacht dat het t/m 1,56.9 een pony was qua maat en vanaf 1.57 een paard... maar ik weet het niet 100 % zeker...

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 15:38

Ik hoop voor jou ook dat het werkt, wel brutaal mensen gewoon op je
paard gaan zitten en rijden en de gekste dingen Verward

Leo

Berichten: 50157
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 17:15

cracker schreef:
Ik hoop dat ze binnenkort een anti-pennymeisjes spray uitvinden Knipoog, net als tegen vliegen.

Allemaal en jullie paardjes heel veel succes met het overleven van het pennyseizoen Lachen


Leo draait al door met vliegenspray Bloos! (De littekens staan nog op 'r benen Scheve mond )

Niet echt best idee dus Tong uitsteken Wel leuk bedacht Tong uitsteken Wat voor geur zal het worden Schijnheilig Niet str*nt geur, dan komen ze 'm alleen maar poetsen Knipoog

DinkyToy

Berichten: 251
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In 't hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:09

Ach, kun je hem altijd nog volsmeren met hertshoornolie helpt tegen vliegen, horzels en misschien ook wel tegen pennymeisjes. Je vergaat alleen zelf ook van de stank Ziek

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:43

Dat kleine kinderen in hun onschuld/dwaasheid/ plezier een paard proberen te aaien of poetsen ok, maar een volwassen vrouw die daar bij mee helpt Bloos! Dat is gewoon weg onverantwoord!

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 08:30

Jee wat een verhalen zeg!!! En wat zijn al die kinders brutaal!!!! Boos! Boos!

Mijn paard staat bij een boerderij, maar ze staat met nog twee merries in een wei die langs de weg ligt. En daar komen ook nogal veel mensen langs. Laatst zag ik voor het eerst iemand de paarden voeren en ik ben er wel direct op afgestapt. Gelukkig was het een broodkorstje, dus dat viel mee. Helaas is mijn paard ongeveer de ergste schooier die er bestaat; die gaat echt overal op af en wordt dus ook constant geaait. Ik ben niet zo heel bang dat ze erop gaan, want ze is erg groot (1.72).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:31

Ben ik blij dat ze niet zomaar bij Luck kunnen komen..als er dieven in de wei zouden komen zou hij er echt dolenthousiast op afrennen..!

Leo

Berichten: 50157
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 16:39

Haha!

Fiets ik daarnet langs het landje van m'n oude verzorgpony (en moeder van mijn pony) staat daar zo'n muts bij het hek die merrie te lokken Tong uitsteken Dat dikke lompe beest stond daar nogal suf in het zonnetje, had geen zin om in beweging te komen (wat wil je met zo'n buik Tong uitsteken)
Maar dat kind hield dus maar vol, en had zo te zien eten bij zich voor de pony, en aangezien die buikig genoeg is...
Dus ik fiets langs: "Heeej Frietje!!! Frida!!" Frida hinniken toen ze m'n stem herkende, en dat meisje er als een haas vandoor Tong uitsteken Tong uitsteken Haha!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:34

vikki"]
[quote="Trex schreef:
wanneer is je pony een paard? grootte weet iemand dat Schijnheilig Haha!


Ik dacht dat het t/m 1,56.9 een pony was qua maat en vanaf 1.57 een paard... maar ik weet het niet 100 % zeker...
[/quote]

officieel is een pony een paard bij 147, 3 centimeter

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:01

Maar 147,4 t/m 156,9 is toch een e-pony?

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:08

dat is alleen bij ned. rijpaarden en pony's zo, in de rest van de wereld en bij andere sportonderdelen niet Lachen

Trex mag ik vragen hoe jouw pony dan ooit van z'n weitje af komt?

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:05

Bij ons is het ook weer eens raak Boos! ! Mijn buurman heeft 5 shetlanders voor de lol en de fok. 2 tweejarige merries staan nu op een landje vlakbij een woonwijk. De borden, niet betreden en verboden te voederen hangen maar het heeft geen zin.

Vorige week ging ik voeren kwam ik 2 pennys tegen. Mogen we ze verzorgen. Ik zei dat dat niet nodig was. Toen of ze mochten poetsen met eigen borstels. NEE! Zegt de ene, ik heb al op die grote gereden, heb je ook een hoofdstel?

En toen werd ik kwaad, twee van die dikke donders op die kleine onvolwassen shetten. Ik heb gezegd als ik ze nog 1 x zie de poten breek. manages zat om te rijden. Toch zit ik niet lekker thuis. Ga het hengstje denk ik maar daar zetten, die weet wel raad met ze gna gna

Leo

Berichten: 50157
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 11:55

Jezus, ik vind het echt niet normaal

Hopen dat die hengst korte mette met ze maakt Knipoog

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:58

Bordje ophangen met: "paard heeft schurft! besmettelijk! (ook voor mensen)" Alleen betwijfel ik of dat soort meisjes wel kunnen lezen.

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:19

Het helpt gewoon niet die bordjes. Maar waar zijn de ouders die hun kroost in de gaten houdt en ze leert van andersmans spullen en erf af te blijven!!

Ik deed dit echt niet vroeger, en als ik zou doen kreeg ik er zeker van langs thuis!

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:43

sflj schreef:
Bordje ophangen met: "paard heeft schurft! besmettelijk! (ook voor mensen)" Alleen betwijfel ik of dat soort meisjes wel kunnen lezen.

als je het paard aait komt er een grote enge man je vermoorden Cool

en dan een (nep)camera ophangen alsof je bekeken wordt Tong uitsteken