Weide seizoen komt er weer aan; pennymeisjes...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:35

Het wordt wel steeds erger in nederland zeg Misselijk

Tip 1: een paar ganzen in de wei.
Ganzen zijn zeer goede wakers die gespuis wel buiten houden. Het gegak van een koppel schrikt in iedergeval wel af. Daarnaast leggen ze ook nog eieren en dan zijn ze helemaal wild.

Tip2: Een lekkere grote ram of bok in de wei die niet bang is je aan te vallen. Ik zie die koters al rennen Haha!
Wij haden voorheen een ram op stal(Oscar) en die presteerde het om gewoon iedereen te rossen die in het weitje kwam.
Sommige stagieres moesten het ook ontgelden Haha! Haha!

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 17:48

Ik wil persoonlijk ook het land nog inkunnen Schijnheilig

We hebben een lesbische dwerggeit; dat is ook zo'n fel beest Tong uitsteken

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:25

Kimberley werd gepest door penny kinderen die een hekel hadden aan haar baas (vorige baas Lachen )
Zelfs zo erg dat ze haar voorpluk er helemaal af hadden geknipt en een stuk van de manen af (wel recht trouwens! )

dat is toch schandalig????

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 19:38



Niet te geloven Scheve mond Arme pony

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:49

was echt heel sneu...ze zag er heel beteuterd uit toen...

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:03

Ik vind dat echt zielig,dat je ruzie heb met de eigenaar daar kan het paard toch nix aan doen Boos!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:03

Schijnheilig Bordje ophangen met ik bijt en schop.

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:26

Tja sommige zijn idd heel erg brutaal. Toen ik er 1 keertje een betrapte heb ik wel even moeten lachen. Ik kwam aan bij mijn wei, stond mijn pony en een ander aan een halster vast aan het hek (in het weiland) en was een meisje er eentje aan het poetsen. Dus ik zag t al op een flinke afstand (dijkjes zijn handig) en ik had me al kwaad zitten maken. Ik besloot eens rustig te blijven. Ik ging naar haar toe en vroeg: o wat een leuke pony's heb je zeg, ja zei ze deze heet blondie en die blacky. Ik nog even verder gevraagd hoe lang ze ze al had enzo, wist ze hele mooie verhalen over te verzinnen. Ik op een gegeven ogenblik: Toch knap dat je 2 pony's hebt, maar dat de ketting die om het hek heen zit, dat je daar geen sleutel van hebt... Ja die ben ik vergeten zegt ze. Ik zo och kijk nou aan mijn sleutelbos zit een sleutel en die past zomaar in jouw slot? dat is vreemd... Daarna dat kind helemaal verrot gescholden en mn weiland uit gesleurd. Boos! De halsters wilde ik nog houden, aangezien ze om mijn pony's heen zaten, maar die wist ze toch snel mee te graaien. ben blij dak nu ergens sta met toezicht Lachen

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:52

*LOL* Die is goehoed! (bb)

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 00:00

haha das grappig ingespeeld Brendageene Lachen

Als die verbod en verzoekbordjes niet helpen, misschien een bordje met daarop: de eigenaar schopt, slaat en bijt Tong uitsteken

pmarena

Berichten: 48089
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 00:03

kijk , dat is een goede van je Elan ,die zou best nog wel eens kunnen werken...dan scheiten ze in hun rijbroek bij elke fietser die langskomt

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 01:28

Leo_ke schreef:

Verleden jaar was Leo's eerste seizoen daar, en ze stond aan de kuur (lange ketting) i.v.m. haar gevoeligheid voor hoefbevangenheid.. Scheve mond Doordat ze nogal onhandig en onvoorzichtig is, is ze een paar keer verstrikt geraakt,


Als je een dikke tuinslang haalt waar de ketting in past kun je dit voorkomen. Dus de ketting door de tuinslang halen (even een rotklusje) en je pony kan de hele zomer veilig aan de ketting, kan zo nooit om de benen verstrikt raken.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:14

Elan schreef:

Als die verbod en verzoekbordjes niet helpen, misschien een bordje met daarop: de eigenaar schopt, slaat en bijt Tong uitsteken


Ik heb last van schillenvoerende Pennymeisjes... en dit vind ik een HELE goeie! Die ga ik ophangen! *LOL*

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:42

Jezus, ik mag er niet aan denken. Tja op het platteland wonen heeft toch zijn voordelen vooral als je niet langs woonwijken woont. Ik heb hier geen last van ook omdat de paarden aan huis staan en zich in de wei niet laten pakken door vreemden. Moest mij dit overkomen en ze zijn echt brutaal haal ik de ouders en de politie erbij. Snappen die kinderen dan niet wat er zoal kan gebeuren bij onbekende paarden en zeker bij merries met veulens of hengsten? Wat als ze gewond raken of aangevallen worden door de paarden? Om nog maar te spreken over mogelijk verkeerde voeding aan de paarden geven of een paard met blessure helemaal naar de knoppen helpen.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:29

Bruintje is makkelijk als hij op de weide staat die valt je gewoon aan,die laat alleen zijn baas en verzorger erin Haha!
Laatst bijgewerkt door Ninla_ op 22-03-04 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:29

makkelijk zo'n pony Haha!

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:32

Het enige wat ik kan bedenken is inderdaad schrikdraad en een bord...

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:52

Owja, ik ken trouwens ook nog wel wat penny's... Ik ben dan zelf ook nog jong(13jaar), maar ik zou echt NOOIT zulke dingen met andermans paard doen!

Een meisje van rond de 11 jaar, woont vlakbij Peer en Ginger (m'n verzorgshetjes). We mogen niet meer op hun rijden, we wandelen er alleen nog mee enzo.
Wat heeft dat meisje nu gedaan? Op hun rijden, manen afknippen, longeerlijn stelen, andere spullen verstoppen, te veel extra eten geven. Dit is toch niet normaal?! Ze verzorgt ze nieteens! Boos!
En dan gaat ze ook nog eens de andere verzorgster bellen, en zeggen dat ze mij op hun zag rijden, vet gelul natuurlijk!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:55

Ik woon ook op het platteland en heb nooit last van pennymeisjes, ik heb mn paarden om de boerderij staan en alle paardengekken in de buurt hebben wel een eigen pony, dus ik heb nergens last van.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:14

Elan schreef:

Als die verbod en verzoekbordjes niet helpen, misschien een bordje met daarop: de eigenaar schopt, slaat en bijt Tong uitsteken


wahaha die vind ik echt goed Haha! . Dan kom je daar de volgende dag aan, staat de wei open en is je pony verdwenen, hangt er een bordje naast dat van jouw: 'dierenbeul!' Haha!

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 16:57

Die is wel ontzettend goed Tong uitsteken

Brendageene had ook wel een coole actie Haha! Ik denk dat als ik erheen ga, en er is iemand, ik maar achterom ga; bij de wegingang, zodat ik dat ook kan proberen Schijnheilig

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 17:02

xKatleentjex"]
[quote="Elan schreef:

Als die verbod en verzoekbordjes niet helpen, misschien een bordje met daarop: de eigenaar schopt, slaat en bijt Tong uitsteken


wahaha die vind ik echt goed Haha! . Dan kom je daar de volgende dag aan, staat de wei open en is je pony verdwenen, hangt er een bordje naast dat van jouw: 'dierenbeul!' Haha!
[/quote]

O oliebol dan zijn we nog verder van huis *LOL*

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 16:56

whaha Haha!

Dierenbescherming op je dak Tong uitsteken

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:43

petraaken schreef:
Jezus, ik mag er niet aan denken. Tja op het platteland wonen heeft toch zijn voordelen vooral als je niet langs woonwijken woont. Ik heb hier geen last van ook omdat de paarden aan huis staan en zich in de wei niet laten pakken door vreemden.


Pas maar op!!! Pennymeisjes slaan door.... Denk je nou echt dat een pennymeisje niet doorheeft dat er op het platteland ook paarden staan... Haha! Binnenkort zijn jouw paardjes ook niet meer pennyvrij...
Dan hebben ze een nieuwe lokmethode en dan gaan ze ook met jouw paarden joyrijden... Hyper!

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:46

Als je neerhangt dat je pony gevaarlijk is, bijt en schopt. Komen er stoere pennymeisjes die die wilde hengst kunnen temmen! Das ook weer niet de bedoeling.