Dominante trut slaat nieuw paard kreupel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 12:10

Mijn dominante merrie (zie vraag maar raak) heeft gisteren een nieuw paard op de manege totaal kreupel geslagen in de wei..... Frusty Ik had ze nog gezegd dat ze voorzichtig moesten zijn met zomaar nieuwe paarden in de wei te zetten bij als mijn merrie er al stond.. Precies een klapperd op de pees voor met een gigantische diepe snee als gevolg Verdrietig Echt een hele diepe snee (mijn paard draagt ijzers). Nu heeft dat paard een paar weken stalrust nodig... En hij staat net 1 dag op de manege Huilen Stomme merrie ook, als het zo doorgaat blijft ze maar zielig en alleen in haar stal staan en gaat ze in der eentje naar buiten }>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Manda op 2001-10-02 12:12 ]</font>

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 12:26

Ken het probleem heb ook zo'n dominante ruin die denkt dat alle merries van hem zijn. Er staat nog wel een ruin boven hem waar hij wel respect voor heeft. Vorige week hebben ze een nieuw pensionpaard bij hun groepje gezet en het is er ontzettend op gegaan zodat Barbiano zelf een dagje kreupel liep en wat wondjes had. Maar gelukkig komt die ruin niet meer bij de groep in de wei, nu is de rust er teruggekeerd.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 12:28

Is het zo dat hoe ouder de merrie wordt, hoe dominanter ze over de groep gaat doen Verward

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 12:49

Paarden hebben overwicht op de groep naar leeftijd. Dus je kan zeggen, hoe ouder ze worden, hoe groter de kans is dat ze de dominanste zijn.
Toch, je hebt er natuurtalenten bij die op 3 jarige leeftijd echt het krengigst zijn. Doe je weinig aan.

Vervelend dat je paard zo raak heeft geschopt. Mijn [naam verwijderd] heeft ooit uit een melige bui een ander paard raak geschopt met een ijzer, dat paard is afgemaakt vanwege een gebroken been. Daar kon ik niets aan doen, mar wat heb ik me schuldig gevoeld... Met zo'n paard moet je altijd uitkijken. [naam verwijderd] heeft een jaar lang eenzame opsluiting gekend, mar gelukkig gaat het nu goed met andere paarden (die nieuwe is een groter kreng Schijnheilig )
Hoop dat het niet veel vaker zal gebeuren. Succes.