Paarden met Rare gewoontes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:25

KellyenXena schreef:
Ook geeuwt ze uitgebreid voordat ik het hoofdstel aan doe....Raar paard


Dat deed Okkie ook altijd Haha!

Treasure heeft niet echt rare gewoontes geloof ik.
We hebben nu wel een paard staan wat gewoon heel raar is haha. Hij is zo lomp dat hij 20 keer zijn hoofd aan van alles stopt, hij staat áltijd op rust en half te slapen, dan stopt hij zijn tong uit z'n mond naar links, rechts en zelfs z'n neus in. Enz. enz. Maar wel een súper lief karakter!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:26

mariska18 schreef:
wij hebben een paard gehad die liep met wijnflessen rond en dan op en neer gaan met zijn hoofd


Is dat niet gevaarlijk Verward , als die wijnsfles kapot gaat als hij er te hard op bijt heeft ie glas in zijn mond Scheve mond !

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:18

als ik langs iemand rij met een zweep dan pakt mijn paard met zijn mond de zweep vast. ook als er ergens een zweep ligt pakt hij die ook vast. verder gaat ie op de poetsplaats altijd met de kettingen die aan de zijkant hangen om een paard mee vast te zetten rammelen (echt herrie maken door dat ding overal tegenaan te zwaaien)

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 00:42

als ik rikky op zijn schouder/hals poets doet hij spaanse pas (lees: schrapen) Haha!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:30

Emeraldo geeft ook altijd voetje als hij eten krijgt. En als hij een snoepje wil... staat ie ook te schooien.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:34


esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 22:00

Wij hebben de hoop maar opgegeven. We kunnen er niets meer aan doen, maar Givar is nu eenmaal gewoon gestoord. Het blijkt maar weer: hoe ouder hoe gekker. Een selectie van zijn grappen;
We hebben op stal een poetsplaats ter grootte van een box, daar kunnen ze dan achter een ketting staan. Alle paarden staan daar braaf behalve Givar. Als hij het allemaal te lang vindt duren gooit hij rustig de ketting van de haak.Om vervolgens rustig naar zijn box te wandelen. Hij heeft inmiddels uitgevonden hoe dat werkt, helaas voor mij....

Als de ketting te strak zit of zo vastgemaakt dat hij hem niet los kan maken; ach, dan kruip je er toch onder door (daar heb ik nog foto's van, zal ze inscannen)

En als je op de poetsplaats onder de ketting door kunt kruipen kun je dat natuurlijik ook op het land proberen. Rustig op je knieen gaan liggen en net zo lang wrikken tot je onder het schrikdraad kan kruipen. (hij is 1.64 hoog en zorgt er echt voor dat hij het schrikdraad niet raakt, toch knap) Het gras is immers altijd groener aan de andere kant. Haha!

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar een ding is zeker hij heeft wel humor. Het is in ieder geval nooit saai met hem!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:54

de shet van de buren waar k af en toe op rijd, gaat altijd de dennen in...of kruipt onder de draad door met jou er op! nou daar heb ik wel een mooi litteken van Boos!
pharaon heeft de gewoonte om rondjes te draaien in zijn als ie niet wil werken egt ambetant om hem dan te pakken Haha!

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:17

Hihi, leuk topic!
Als we aan het wandelen zijn, en Rhona heeft jeuk aan haar bovenlip, drukt ze hem dubbel op het asvalt van de weg (of waar we dan ook lopen) en schuurt ze met haar lip heen en weer! Verward
Is wel een heel grappig gezicht. Wat wel jammer is, is dat ze 's winters een snorretje heeft, maar die slijt op deze manier heel snel weg!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 08:31

Yetro moet altijd zijn been over het halstertouw doen en dan doet hij zijn hoofd omhoog.
Daar staat hij dan........om zich heen te kijken wie hem komt bevrijden uit deze benarde positie.

Als ik hem dan help en weer weg loop doet hij het meteen weer.

Hevonen

Berichten: 5626
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 10:37

Edward gaat altijd voor het raam naar binnen kijken als hij iets wil. Ik zit dan zo'n 15 m van hem af achter mijn bureau. Hij wacht net zolang tot ik opkijk. Als hij dan blijft staan wil hij hooi of water of is er iets aan de hand. Onze pony heeft dat nu ook al afgekeken en doet het ook. Heel leuk!
Grote gaten graven vind hij prachtig en de pony pesten als ze ligt te rollen, om dan gauw op haar plaats te gaan liggen. Als ik de pony en de geiten uit de bak/wei haal moet hij in de bak of wei wachten. Hij gooit dan het hek met een klap tegen de muur en weer dicht en weer open enzovoort tot ik hem haal. Soms kijkt hij heel ondeugend om zich heen, gooit het hek open en galoppeert het erf op. Hij wil zich dan eigenlijk niet laten vangen.
Hij pakt over de 1.50 m hoge muur van zijn box de plastic voerbak van een van de geiten aan en gooit die in zijn eigen stal. Hij eet stiekum de ruiven van de geiten leeg die aan de andere kant van zijn muur hangen en begint dan pas aan zijn eigen hooi.

xXfamkeXx

Berichten: 129
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: de wilgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:07

Sambo schreef:
Mijn paard propt al haar hooi is de waterbak waarna ze er weer alles uit gaat vissen om het alsnog op te eten.


dat ken ik

Ook vinden ze het bij ons leuk om met hun voorbenen in de waterbaken in de wei tegaan staan, en alles er uit te slaan Verward

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 15:17

pharagirlke schreef:
de shet van de buren waar k af en toe op rijd, gaat altijd de dennen in...of kruipt onder de draad door met jou er op!

haha dit herken ik van mijn oude verzorgshet Haha!

die deed het ook altijd Haha!

ik kan me nog wel herinneren dat ik er toen nog wel erg last van heb gehad Scheve mond

maar ach nu is die pony bejaard Tong uitsteken
het (g)oudje
bij ons op stal... dus nu beleven we niet meer van die rare dingen met haar Haha!

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 16:04

mijn paard moet aan alle mesthopen ruiken die we onderweg tegen komen ze is een merrie Verward en ze poept en plast alleen als de ondergrond zand of gras is

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 16:06

Mijn paard is gek op tandenpoetsen met de borstels. Als ik het niet bij hem doe dan pakt hij zlef een borstel een laat de vloer hem helpen.

Verder vindt hij het ook erg leuk om mij vooruit te meppen met de zweep. Kan ik hem niet kwalijk nemen natuurlijk, gewoon wraak!

Als hij tijdens het rijden een boomstronk/-stam ziet die 2 meter ofzo naast het ruiterpad staat, dan maakt hij gewoon een enorme sprong alsof de stronk op het ruiterpad staat.

Alvaron

Berichten: 1766
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 16:15

Alfie moet iedere avond als ik aan het uitmesten ben en hij in de deuropening uit z'n stal staat te kijken, de handdoek of het halster van z'n buurman op de grond gooien. Als 't op de grond ligt is het goed en doet ie er niks meer mee, maar HET MOET OP DE GROND. Raar paard...

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 16:45

Leek Toppic Haha!

Mijn Shetlander hengst, Springt Boven op Springpalen, hij Wil ze Graag dekken denk ik Haha!
Ook neemt ie takkjes mee van de Grond.


Onze jonge Nrps merrie Weet niet of dat een Rare gewoonte is maar : Als je in der stal zit, komt ze langzaam naast je staan, op laatst wil ze bijna wel zo dicht bij je staan zodat ze op je tenen gaat staan haha.Verder erg goed in over Hoge Stroomdraden springen met Stroom erop Haha!


Parouscha.
Als ze vast staat , gaat ze altijd met haar Hoofd onder touw , Zodat het touw dus om haar hoofd zit.
Zo denkt ze altijd dat ze los mag, anders moet ik denken dat ze gaat hangen.
oja, als je met je schouder een beetje onder haar hoofd gaat staan, Probeert ze je naar onderen te drukken Haha!
Verder als er sneeuw ligt altijd lekker met haar neus over de grond , Stofzuiger Haha!

Geloof dat dat het wel zo was *LOL*

SPRINGEN

Berichten: 413
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Zelhem, Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 17:11

Mijn pony kan alles openmaken, staldeur, voerkist, schuurdeur, weihek enz.
Als hij los is maakt hij de andere stallen ook los.
Zo hadden we een keer alle paarden los lopen.
M'n andere pony piept onder het chancheren.
En hij MOET voorop lopen in de ereronde.
Hij wordt ook gek als hij de ereronde-muziek hoort

ruitje

Berichten: 12336
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:40

Ik zag als rare gewoonte dat je paard met je meeloopt in de bak enzo,dat is echt een SUPER groot compliment joh Haha! !Dat betekend dat ze jouw als de baas zien.....(of ze zijn gewoon lui en hebben geen zin in werk Tong uitsteken ) Als ik Rhythm voor de kar heb dan moet ze altijd DOOR de plassen heen....heel leuk(wordt ik dus super nat van).Soms stopt ze in draf ook gewoon en dan gaat ze er in staan klauwen :S ....Verder reageerd ze heel goed op je stem...als ze maar denkt dat je HO gaat zeggen staat ze al stil(dus ook als je heel er inademnd omdat je moet niezen Haha! )....verder is ze wel aardig normaal...geloof ik Tong uitsteken

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 22:43

Okkie1"]
[quote="KellyenXena schreef:
Ook geeuwt ze uitgebreid voordat ik het hoofdstel aan doe....Raar paard


Dat deed Okkie ook altijd Haha! [quote]

Jah dat doet pasha nou tegenwoordig ook altijd
heel vreemd maar ze went het zichzelf helemaal aan..

verder spoort ze gewoon helemaal niet,
zogauw de deken af gaat moet en zal ze zichzelf eerst helemaal krabben,
ook als ik aan het rijden ben en ff stil ga staan wil ze zichzelf we eens krabben desnoods met haar achterbeen achter haar oor hahaha echt heel grappig,

ook kan ze plassen op comando en jah uuhh ze is een beetje vreemd haha maar gewoon erg grappig ik moet altijd erg om haar lachen

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 23:11

als ik de voorbenen van merano borstel pakt hij met zijn lippen mijn petje van mijn hoofd of mijn haarklem,dit doet hij snel maar zeer voorzichtig!

magic_lover

Berichten: 15572
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 23:22

ik rijd een pony die vroeger weleens bokte toen ging ik hard laggen en nu vin hij er niks meer aan Verward maar als ik nu zeg ga es bokken dan gaat ie boke maf beest Verward Bloos!

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 23:32

Felix duikt, als je het even niet in de gaten hebt, met zijn neus in de prullenbak.

Maakt nietuit wat erin zit die neus gaat erin.

Maar laatst had ie dan toch prijs er lag een wortel in Haha!

Danno heeft nog wel eens Houdini neigingen.

ellepel

Berichten: 47358
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 23:37

die van mij heeft de rare gewoonte om altijd te schrikken als hij mij ziet.
hoort me aankomen op de fiets, hinnikt, en vervolgens schrikt ie zich kapot als ik vlakbij hem sta...



hoezo dromerig?????

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 23:53

Die van mij begint belletjes te blazen wanneer hij eten ziet en schuimt zonder bit enz... (echt een kwijlbekje)
Hij draait ook altij zijn ogen rond (zodat je geen zwart van het oog meer ziet) wanneer ik het kopstuk over zijn oren heb gedaan.
en voor de rest weet ik niet direct nog iets.
het paard van m'n vriendin eet preparé!!! (en ander vlees)