MAX niet lekker op wedstrijd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

MAX niet lekker op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 19:28

gisteren op zondag had ik een dressuurwedstrijd met mijn haflinger max,daar aangekomen even laten rusten op de trailer en toen was het tijd om op te zadelen. Tong uitsteken

bij het losrijden was hij rechtsom iets sterk en werd hij lang,dat was de dag ervoor ook het geval met rijden. en dat is niks voor MAX die zo licht in de hand en nageeflijk is en zo ijverig werkt voor je.

ik heb de eerste proef (L1)gereden maar het ging niet lekker,hij was traag en leek moe en mestte tijdens de proef(doet hij nooit tijdens rijden)
mijn punten waren er ook naar=146 pt

daarna gingen we even stappen buiten en ik wou het dan na 20 minuten weer oppakken voor de tweede proef.

ik stond even stil maar toen...........hij deed zo vreemd ! Verward

MAX strekt zijn voorbenen en boog voorover(soort circusbuiging),hij deed dat enkele keren ook gekruist,ook schrapen en stampen met de voorbenen om en om.ook achter zijn oren zweette hij.

hij wou mij iets duidelijk maken maar WAT??

ik dacht hij in ieder geval moest plassen,maar hij doet dat niet onder zadel en alleen op stro,ik dus de trailer in en afwachten maar hij deed het niet.als hij zijn voorbenen strekte,heeft hij misschien spierpijn leek mij.

toen besloot ik hem nog 1 x (5 min.)op te pakken in de bak om te kijken of ik de tweede proef nog kon rijden,hij bleef sloom en ik kreeg hem niet nageeflijk meer.DAT was voor mij dus duidelijk.

AFMELDEN en afzadelen en uitstappen met deken.

achteraf heeft hij toch in de trailer geplast(gelukkig) en hij is verwend met een solariumbeurt(was daar op de manege,leuk joh)
de solarium vond hij zalig.

eenmaal op stal temp. opgemeten en hem goed bestudeert.
37,8 graden celsius,hij at goed en was levendiger.

ik maar piekeren:

heeft hij zware training gehad? nee
heeft hij ander of meer (te veel)voer gehad? nee
at hij slechter? hij is iets afgevallen maar alles gaat op.
andere ijzers? nee
kolieksymptomen? nee
slechte conditie? nee(juist topconditie nu)

WEET JULLIE IETS,wat heb ik over het hoofd gezien?

ik hou rekening met spierpijn,haken op kiezen,koliek.(+dat zijn blaas vol zat op wedstrijd)

vandaag met losgooien was hij ook veel rustiger,ik laat hem een paard dagen met rust(lichte beweging en weinig voer en temp iedere dag).
Lovers

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:32

Misschien had het toch wel met het plassen te maken.Een beetje over zijn water.Mensen kunnen dat ook hebben trouwens;Als je heel lang je plas ophoudt en je gaat dan ,dan kun je amper terwijl je blaas inderdaad overvol is.