Galopwissels gemaakt op Jur en Razinda was stout!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-01 17:15

Vanmiddag ben ik Jur gaan rijden. Razinda stond vanuit de paddock toe te kijken. Ik zei nog tegen Jur: nu moet je goed je best doen want je dochter staat mee te kijken! Maar er lagen schrikdraden op de grond naast de bak waar stroom op stond en die lagen dus te tikken in het gras. En als Jur ergens bang voor is...! Mooi niet dat ze daar langs ging. Na een eindeloze discussie ben ik dat stukje van de bak maar een beetje gaan ontwijken. Het rijden ging wel lekker, ze was wat lui maar ze is ook hengstig. Op een gegeven moment reed ik per ongeluk richtig dat tikkende draad en ze schrok, sprong in 1x opzij, gaf een gigantische bok en begon in contragalop weg te galopperen. Maar ik had haar al gauw weer netjes bij me, verzameld, en ik dacht: laat ik eens kijken of ze de hulpen voor een wissel nog snapt. Dus ik gaf de hulp, ze gaf weer een gigantische bok en zat in de andere galop. Ze weet het dus nog precies. Later op de andere hand, eens de andere galop proberen. Ook op deze hand, sprong ze in 1x om, wel weer met een flinke bok. Ze kan het dus nog wel! Even later vond ze het allemaal zo leuk, dat toen ik door de draf van galop verwisselde, ze zelfs een bok gaf bij het aanspringen in de galop. Ze was lekker op dreef zeg. En Razinda stond lekker mee te kijken! *LOL*

Even later heb ik de paarden in de wei gezet. Ik neem de ruin altijd mee aan een touw en de merries lopen los mee. Ruin in het weiland, Jur in het weiland, maar Razinda was hem gepeerd naar het weiland ernaast, waarvan die draden op de grond lagen te tikken. Normaal zit dat dicht en kunnen ze er niet in, maar nu was het dus open en Razinda greep haar kans. Maar ze had geen halster om en dus kon ik haar niet pakken! Touw om haar nek, ging ze er in galop vandoor. Toen heb ik haar geprobeerd naar de uitgang te drijven, maar elke keer als ik daar bijna was, was ze me toch te snel af, en racede ze weer terug. En dan keek ze me heel ondeugend aan, ze vond het wel een leuk spelletje! Toen kwam de eigenaresse van de stal me helpen. Razinda was ons nog te snel af! Toen kwam een van haar dochters ook helpen, nog was Razinda ons te snel af. Razinda genoot, ze vond het prachtig. Toen moest ik Razinda daar maar laten lopen, dat kon wel voor een keer. Maar ik wilde perse mijn zin hebben! Dus met slobber erheen. Razinda haalde haar neus er voor op en at liever gras. Gelukkig kwam de vrouw van de stal op het idee om haar met een schriklint naar voren te drijven. Het ging moeizaam, maar ze had toch te veel ontzag voor het lint om er doorheen te rennen! Haha we hadden gewonnen! Omdat Razinda een beetje bang was geworden, heb ik haar de slobber gegeven en toen liep ze rustig de wei in bij de anderen. Wat was ze weer ondeugend!!

Daarna heb ik lekker in het zonnetje mijn zadels schoongemaakt, mocht ook wel een keer gebeuren! Party!!

Er was weer van alles aan de hand met dieren vandaag, er zat een koe van de buren in de sloot, er was een ram ontsnapt en die liep lekker bij de ooien van de buren in het land en moest dus gevangen worden, en er waren een aantal pinken ziek! Lekker dagje dus, op de boerderij! Haha!