Weer eens bewijs van paard-onkundig vriendje :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TaNjAlOvEr

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:52

jah sommige jongens vinden het wel leuk Haha!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:26

Haha, leuk he, die opmerkingen.

Mijn vriendje vond mijn 'muis' wel lief totdat hij in het bos een keer losgebroken is. Ik maakte me nergens druk om(die vind ik wel weer met z'n neus in het gras) maar hij schoot helemaal in de stres omdat mijn '2e vriendje' weg gelopen was en ik verteld had dat hij over een verschrikkelijk eng en gammel bruggetje moest en Dennis daar niet bang voor is(en er dus gewoon overheen denderd in z'n eentje).
Nu is Dennis dus niet zo schattig en klein meer als dat hij eerst wel was Tong uitsteken .

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 22:32

mja, vandaag een vriendje van een stalgenootje van mij, *hmm, die beauty kijkt altijd wel humeuren* ik haal beaut uit de weide, en loop in zijn richting omdat zijn vriendin daar ook stond en ik haar even moest spreken, hehe, duikt ie een hoekie in, pakt een bezem, begint richting beaut te zwaaien en blert "weg met dat beest! HIJ!!! is eng" Ten eerste is ze geen HIJ! maar een ZIJ :S en ten tweede is ze heeeeel erg lief Stoom uit je oren

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 22:51

Zijn inderdaad grappig uitspraken mijn vriend heeft er inderdaad ook al hele grappige gemaakt als hij meegaat!

Hij kent het woord haflinger en arabier als paardenrassen dus met alles zegt hij dit is een arabier he.. of dit is een haflinger he... (dat zijn de engiste rassen die hij kan noemen. Een haflinger spreekt hij ook niet uit als haf maar HALF linger echt zo grappig.

gr

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 23:05

Makhali schreef:
Een haflinger spreekt hij ook niet uit als haf maar HALF linger echt zo grappig.

gr


hehe, een beetje een lord of the rings trauma opgelopen ofzo?

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 09:33

Die heeft hij nog niet gezien deel I alleen. Hij heeft geen geduld voor zo'n lange film.

gr

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 10:35

Meer mensen dus met paardonkundig partnerschap Haha!

Mijn exvriend heeft het wel eens heel bont gemaakt, die ging met het hoofdstel voor Amber staan, bit voor dr waffel : "Amber pak, Amber hap, toe dan, pak dat ding nou, amber jammie jammie, pak nou"

Waarom doet ze dat ding nou niet in haar mond ? Haha!

Zadel had hij verkeerd omgelegd, singel aan uiteinde van beugelriem vastgemaakt...
Ik dacht eerst dat hij het erom deed maar echt niet dus, hij had werekelijk geen enkel idee hoe zoiets moest Haha! Tong uitsteken

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:38

SANEX schreef:
Mijn exvriend heeft het wel eens heel bont gemaakt, die ging met het hoofdstel voor Amber staan, bit voor dr waffel : "Amber pak, Amber hap, toe dan, pak dat ding nou, amber jammie jammie, pak nou"

Als ik met het hoofdstel bij mijn paard in de buurt kom moet ik opletten want hij loopt al enthousiast naar het bit te happen! Het is al eens gebeurd dat meneer zelf al even het bit in de mond genomen had, maar ik had het hoofdstel dus ondersteboven vast. Ik ben nog even bezig geweest voor hij zijn mond weer open wilde doen zodat ik het bit kon omkeren! Lachen

Zelf heb ik bij één van mijn eerste menlessen ooit gepresteerd een liverpoolstang ondersteboven in het hoofdstel te zetten en vervolgens het hoofdstel zo om te doen. Lag volgens mij meer aan het vroege uur (zaterdagochtend, 7 uur!), want we stonden met z'n vieren te kijken van er klopt hier iets niet, zonder te weten wàt er precies mis was. Tot een voorbijkomende instructeur in lachen uitbarstte!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 16:50

mijn vriend leert heel snel: mest de stal goed uit, weet al alles over voer klaarmaken etc. Hij is ook heel gek op dieren maar had nog nooit met een paard gelopen nu verbeterd hij mij wel eens zo van niet zo gemeen tegen hem doen als ik hem op zijn donder gaf, zou je niet langer lopen met hem (als ik een luie dag heb) of zou je niet eens het deken op leggen ofzo. Ook wel cute.

ikkies
Berichten: 120
Geregistreerd: 05-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 16:57

Dat wil ik ook een vriendje die mn paard ff vast houd ect. die van mij is allergisch. Als ik thuis kom van de paarden kan ik regelrecht naar de douche lopen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:35

ikkies schreef:
Dat wil ik ook een vriendje die mn paard ff vast houd ect. die van mij is allergisch. Als ik thuis kom van de paarden kan ik regelrecht naar de douche lopen

zo dan dat is ook vervelend zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:48

Ik moet zeggen dat ik wel erg moet lachen om sommige opmerkingen. Mijn vriend maakt ook hele vorderingen hoor! Eerst moest ie niks van paarden weten, en vond ie er niks aan dat ik zo'n 'stinkknol' zou krijgen. Uiteindelijk loopt hij met MIJN paard weg, en heeft hij al aangekondigd dat hij Shaseera's eerste veulentje over een aantal jaren zelf wil houden om uit te brengen op shows Verward
En dat terwijl hij weinig tot niks van paarden weet hihi Haha!

Ook mijn vriend heeft af en toe wel van die lekkere onkundige opmerkingen. Laatst vroeg hij aan mij hoe zo'n halster nou om moet, want, het hoofd van het paard is toch veel te groot om het halster er omheen te schuiven? Haha!
Nog eentje: Moet Shaseera binnenkort geen hoefijzers? (Shaseera is nog een veulentje Haha! )

Nou ja, ik ben inieder geval blij dat hij zo enthousiast is!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 20:06

Krijg die van mij nog maar eens enthousiast.. echt niet..

Schiet me weer wat te binnen over hem, heel ver in den beginne.. ( 2,5 jaar geleden Haha! ) hadden we een afspraak staan voor een buitenrit door het bos in drenthe, ik manege gebeld, rustig paard voor meneer geregeld, alles inorde.
Hij zei de dag van te voren: Nou dan ga ik al mijn spullen maar vast klaar leggen ...
Ik "Al je spullen ? wat wil je mee hebben dan ? je gaat met je bakkes op dat beest zitten en verder heb je niets nodig hoor "

Was meneer van plan in zn legerpak( hij was toen nog soldaat ) inclusief knoerterhard bodyvest en kisten te gaan rijden.. voor de veiligheid! *proest* Haha! wel lief, zag het al helemaal voor me, groen soldaatje op paardje door het bos.

Helaas heeft de manege afgebeld en daarna heb ik hemnooit weer kunnenn overhalen voor een buitenrit

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 10:49

Als ik tegen mijn vriend zeg dat het niet zo goed gaat met rijden dan zegt hij kun je dan niet even fluisteren in haar oor? Dan gaat het vast beter!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:04

KimDai schreef:
Als ik tegen mijn vriend zeg dat het niet zo goed gaat met rijden dan zegt hij kun je dan niet even fluisteren in haar oor? Dan gaat het vast beter!


ach cute.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:03

Mijn vriendje is ook zo! Hij vind paarden niet echt leuk, maar hij gaat soms wel eens mee omdat ik dan loop aan te dringen. En idd... Maurits is ook een HALFlinger, net zoals nog meer paarden op stal... dan hebben we nog het hoofdstel, daar snapt hij bijzonder weinig van. Hij dacht mij een keer een plezier te doen door het hoofdstel vast om te doen, het enige wat op zn plek zat was het bit... de rest zat heel apart!! Oh... en als de paarden op het land staan en ze gaan weer een beetje in "kuddeformatie" staan, dan zijn de paarden aan het "klonteren" Verward het is maar dat je het weet!!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:54

Mijn vriend vind mijn paard helemaal geweldig, en zij hem. Hij is dr niet zo handig mee, maar me paardje houd haar hoofd zo naar voren dat hij makkelijk halster om kan doen en dat ze met hem mee mag. Zo super lief, hij klimt er ook rustig zo op en dan moet ik wel lachen. Ook hij heeft wat last van draven maar zo lekker stappen door het bos is toch wel gezellig!

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:33

Haha! Zo grappig om al die verhalen te lezen!
Mijn vriend moest eerst ook helemaal niks van Panuco weten. Zag mijn paardje echt als een schoppend, tijdrovend stinkbeest ofzo. Daarbij vond hij ook nog eens dat ik er niks mee kon, want 'die knol heeft ook altijd wat!'.
Nu is hij er net zo gek mee! Toen Panuco afgelopen december zn hoefbeen brak, was hij net zo van de kaart als ik. Echt zo lief, hihi!
Dus nu kent hij de beginselen van het rijden al (handig op vakantie enzo), hij houdt m vast, stapt m uit, noem maar op. Als ik een avond niet kan staat hij erop dat hij zelf gaat voeren, poetsen en mesten. Het was zelfs zijn idee om er eentje bij te nemen.
Al overdrijft ie af en toe wel n beetje, volgende week moet Panuco weer naar de kliniek, zegt ie tegen zn baas: "Sorry, maar ik moet volgende week woensdag weer naar t ziekenhuis met mn zoon". Tja...

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:49

Een jongen uit mijn klas had ik een keer mee genomen naar mijn verzorgpaardjes omdat hij niet geloofde dat paardrijden en paarden moeilijker zijn dan je denkt.. Dus ik liet hem eerst maar een shetlander borstelen (die was toen zo lekker aan het verharen (6)) Hij zat toen helemaal onder het haar maar 'dat vond ie niet erg' maar houd nu nog steeds niet op over hoe je een roskam gebruikt en pakt nu bij allepaarden die die ziet de hoeven van de grond- jaah goed kijken voor steentjes, steentjes in de hoeven is slecht!... Ik zadel het andere paard op (een haf) begint ie opeens heel benauwd te kijken en vraag offie niet op de shet mag (die gozer is 2 meter ofzo Lips are sealed) En nu zijn allepaardjes die hij tegen komt of half lingers (hoe komen ze daar toch op) of shetlands Haha!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:22

haha oh ik heb wel een "paardkundige" kerel hoor !! ...
Hij heeft bij een boer stage gelopen en die kerel had ook nog 14 friezen voor de lol en de fok op het land staan maar ze moesten op een gegeven moment naar een ander stuk land 900 meter verderop dus nadat de boer voor had gedaan hoe je 4 paarden tegelijk naar het andere land kreeg deed hij het ook en hij dreef zo vier paarden voor `m uit om ze even van land te verwisselen... En liep later met twee jonge hengsten aan de hand over het pad terwijl die beesten gek aan het doen waren ...
Hij is zonder nadenken op een frieze hengst gestapt nadat hij heeft gezien hoe ik met dat beest door het hek van de bak was gevlogen....
Ook is hij zo op een merrie gestapt die al 5 jaar niet meer onder het zadel was geweest ... nadat ik had gezegd van wil jij er niet even op?! Ja hoor is best zegt ie en ik geef `m een voetje hij zit (zonder zadel) en paardje loopt braaf mee maar krijgt het opeens op zijn heupen ik nog benauwder dan dat hij was.... hij stapt eraf en echt zo van goh dat was leuk !
Nu zag hij Flame laatst en zei oh die is gaaf zo eentje wil ik straks ook wel die is wel heel erg mooi ...
Hij zit nu zelfs al plannen te maken voor als hij straks het huis uit gaat :
dan wil ik een stuk land er bij en daar komen dan sowieso twee paarden op te staan wel zo`n grote want die vind ik mooi ...

ik heb het toch maar getroffen met zo`n jongen *LOL* en tsja hij wil dan wel niet met me op buiten ritten ofzo maar uitstappen geen probleem en de rest van de ramtam eromheen ook niet !!

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 00:34

hihi mijn vriend was voor mij ook nog nooit met paarden in aanraking geweest Lachen moest er ook niks van hebben.

nu staat ie yuurtje te poetsen, leg zijn zweetdeken op na het rijden, hobbelt zelf af en toe een rondje, en als yuur vervelend is en geef hem op ze lazer zegt ramon vrolijk: agh das zielig hij bedoelt het niet zo. gaat ie yuur weer 'troosten'haha.
foto:
Afbeelding
Afbeelding
en mijn vriend is echt zo'n stoere mafketel die helemaal gek van auto's en alles is maar heeft toch wel klein hartje hihi.

mn paar dis ook echt dol op hem. alleen mijn pony vind ie niks, maar dat kan ik begrijpen, want zij is heel eenkennig en staat ramon dus vrolijk altijd met dr oren in dr nek te begroeten hihi Haha!



lief toch Lovers

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 11:53

SANEX schreef:

Mijn exvriend heeft het wel eens heel bont gemaakt, die ging met het hoofdstel voor Amber staan, bit voor dr waffel : "Amber pak, Amber hap, toe dan, pak dat ding nou, amber jammie jammie, pak nou"


Komt me heel erg bekend voor Haha!

MIjn ex kwam eens foto's maken, na 5 minuten had ik het wel gehad met die foto's want paardlief had een rothumeur van hier tot morgen Haha!
Naar links in plaats van naar rechts, en andersom, keihard in draf door de bak heen rennen, opzij springen voor de bakkabouters en ga zo maar door...
Na bijna een uur waren we aan het uitstappen, ik dubbeldik in het zweet, paard zweette ook wel wat.

Zegt vriend: Agosch dat beest....ze is helemaal nat...ze heeft ook zo haar best gedaan, zag er goed uit hoor, ze liep lekker door Haha!
Ik heb met mijn rode kop, buiten adem en steken in mijn zij alleen gebromt Boos!

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 12:37

Leuke verhalen

Een vriendin van me is ook totaal onervaren, en vind paarden eigenlijk eng. Ze heeft nu puppycursus op een manege (binnenbak) dus komt nu geregeld in aanraking ermee. En met wandelen ook wel. Dan krijg ik vragen over me heen en das heel grappig. Zij kent de lichaamstaal van paarden absoluut niet, en interpreteerd ze totaal fout. Een paard die bang is, was volgens haar erg vals en mocht niet bij dr pup in de buurt komen *LOL* En dat flemen vond ze ook maar raar haha.

Een ex van me was wel geinteresseerd. Vooral in de hengst die ik zadelmak maakte, daar was ie gek op (en terecht, echt een knuffel) Samen hebben we buitenritjes gemaakt OK dan!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 13:18

ohhh heerlijk deze verhalen..
Mijn vriend moest eerst ook niks van paarden hebben, de eerste keer dat hij met me meeging brieste er 1 toen durfde hij meteen niet meer te aaien..
Nu rijd hij af en toe paard, is in egypte 2 uur meegeweest de woestijn in en heeft de bergen van de ardennen overleeft..
Hij haalt de paarden uit de bak helpt mesten en zet voer klaar..
Hij gaat thuis nog niet mee rijden ( paarden zijn voor beginner te moelijk)
Maar gaat volgende maand les nemen op de manege ..

Hij vind newie een slijmbal en roept net als ik als hij binnenkomt :
Wie is het liefste paardje ( echt met zo'n zeurderig meidenstemmetje)
Waarop newie gaat hinniken..
Echt heel schattig

*edit Taalfoutje Bloos *

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 13:33

Mijn man was heel bang voor paarden. Het kostte mij 16 jaar om hem mee te kletsen naar een manege! Maar toen hij eenmaal over zijn eerste angst heen was ging het snel. Binnen een jaar hadden we onze shire gekocht en 2 jaar geleden een tinker er bij.
Ik ben nog wel op zoek naar een groot, rustig paard voor hem omdat hij mijn shire met z'n hengstenmaniertjes toch net effe tè vind, en hij nu heel weinig rijdt.

Maar ik ben hem sinds we de paarden aan huis hebben wel regelmatig kwijt, en dan blijkt hij bij de paarden rondgehangen te hebben. Gewoon, even erbij in de stal. Aaien, kletsen, samen in de bak in de verte staan staren.... Lachen

Hij zou ze nu niet meer willen missen!