Woest op Tell Sell!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:29

Cassidy"]
[quote="Lautjuh123"][quote="Cassidy schreef:
De moraal van dit verhaal: bestel nooit wat bij Tell Sell Lips are sealed


he wij hebben ook zo'n ding thuis en daar is alles mee goed gegaan Tong uitsteken

maar idd heel vaag, ik hoop dat het snel terug storten!
[/quote]

Wat voor een ding? Je maakt me nieuwsgierig! Haha!
[/quote]

zo'n fitniss geval waarmee je je eigen gewicht gebruikt Tong uitsteken (veelste sportief dus Tong uitsteken doe het ook nooit, ook omdat mn haar er ALTIJD in vast komt te zitten Boos! Tong uitsteken)


Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 15:05

Ehm.......las ik niet dat het geld weer teruggestort wordt????

Ik snap dat het vervelend is maar als het ook weer opgelost is dan snap ik niet waar jullie je zo druk over maken. Verward

Dit gebeurt niet alleen bij Tell Sell maar ook bij andere bedrijven en dat komt omdat je tegenwoordig telefonisch kunt machtigen voor een afschrijving, wat overigens erg handig is.

Als je binnen 14 dagen reageert wordt het gewoon weer teruggestort, niets aan de hand dus.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 15:09

al een flink aantal jaren geleden heeft mijn zus iets dergelijks mee gemaakt, er kwam een pakketje vol afslankproducten binnen met het bericht dat de 150 gulden al van haar rekening was afgeschreven iemand had dat voor de gein even besteld!!controleren ze dan werkelijk nix?ik vind dat maar niet machtigingen!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 15:12

Het lijkt me een onmogelijke klus om iedere machtiging te controleren.

En ik ben erg blij met machtigingen want het lijkt me vreselijk om iedere maand alles te moeten afschrijven.

Daarbij weten bedrijven ook dat ze hun geld krijgen voor ze het prduct versturen en weet jij dat je je geld terug kunt krijgen als ze geen goed product opsturen.

Niets is zaligmakend maar het is wel een aardig goede oplossing.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 15:32

Helaas komt dit echt veel vaker voor. Gelukkig zijn er genoeg regels om de consument te beschermen.
Het probleem ligt niet bij TellSell, maar bij de bank. De bank is verplicht de nummers en namen te controleren. Helaas vergt dit nogal wat en doen ze dat zeer steeksproefsgewijs. Daarmee zijn fouten mogelijk. Bovendien heeft een consument het recht om de aankoop terug te draaien. Vandaar dat bij automatische afboekingen (incasso's) een termijn van 6 weken in acht genomen wordt waarin de consument zelf de afschrijving ongedaan kan maken. Dit moet dan nog dezelfde of de volgende dag gedaan worden door de bank. Is die termijn verstreken, dan heeft de verkopende partij (TellSell in dit geval) de plicht om het geld terug te storten, dit kan echter pas nĂ¡ 6 weken.
Ik heb er regelmatig mee te maken gehad, maar dat ging dan om betrekkelijk kleine bedragen (paar tientjes). Bij een bedrag van bijna 400 euri verwacht je toch eigenlijk wel dat ze een naam + nummer check doen. Het is voor mij ook een reden om vrijwel NOOIT machtigingen af te geven. Ze kunnen me wat, ik houd het veel liever in eigen hand Lachen

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 17:20

Zo zeg dat is een flink bedrag.
Tellsell vindt ik zo ie zo iets stoms en zoooo overdreven.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 17:31

Bel anders TelSell op met de vraag naar welk adres het pakketje verstuurd zou worden. Misschien maakt er inderdaad iemand misbruik van je zusjes rekeningnummer. Ik hoop dat het goed komt!

Kerstmuts

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 17:39

Je kan idd gewoon telefonisch machtigen.
Ik werk bij het Waterleidingsbedrijf en ook daar kan je gewoon telefonisch een rekeningnummer doorgeven en een aut.inc
En de postbank zou ik niet zo vertrouwen op die naam/nummer controle, heb daar namelijk ook gewerkt Haha!

Maar je kan een automatische incasso terugdraaien binnen 30 dagen, dan ga je naar je bank en vul je een kaartje in en heb je het binnen 2 dagen terug.

Rekening opzeggen helpt niks.

Wij hebben op het werk zelfs meegemaakt dat er telefoonnummers waren ingevoerd als rekeningnummers, werd er dus van nietsvermoedende mensen opeens geld van hun rekening afgehaald. Tell Sell is dus zeker niet de enige!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:28

Als het goed is worden via de bak rekeningnrs gecontroleerd met het naam en adres..

Okeej het geld wordt teruggestort maar we laten dus echt niet over ons heen lopen hoor! Wie weet maken ze die fout morgen weer! We gaan dus de consumentenbond een brief sturen en een klacht naar de bank..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, Bernadth99, Bytespider, Cjuan, Fly_high, Maartje_M, MyWishMax, Pantykous, xRooss, Zinzi_jewel en 121 bezoekers