onze draver is vandaag afgemaakt :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 00:12

ach wat zielig op zo'n jonge leeftijd. ik wil zelf de draf of/en rensport in en ik denk dat ik dan ook nog vaak met zulke tegenslagen te maken zal krijgen Scheve mond

prompter

Berichten: 11100
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 00:15

carien schreef:
Als eerste veel sterkte en ff off topic: ik wilde al een topic openen met de vraag waarom dravers vaak stukken goedkoper aangeboden worden dan andere paarden van dezelfde leeftijd en beleringen. Ik denk dat ik nu de reden weet, of zit ik ernaast?


De reden is ook (en vooral) dat een draver nou eenmaal moeilijk galoppeert - en als je een paard zoekt om op te rijden, dan wil je nou eenmaal graag dat-ie ook kan galopperen Lachen.

Ik ken heel veel kerngezonde dravers die prima rijpaarden zijn ondanks dat ze al zo vroeg beleerd zijn, de meesten hebben ook in de koersen gelopen dus ze zijn (gelukkig!) lang niet allemaal vroeg 'op', maar voor bijvoorbeeld een dressuurproefje zijn ze minder geschikt, dus kun je er ook niet al te veel geld voor vragen, omdat er gewoon niet veel mensen zijn die een draver als rijpaard willen kopen.

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 01:05

BlazingBoots schreef:
tja dat doen ze bij dravers...die zijn nou eenmaal vroeg volwassen...


Welnee, ze zijn net zo vroeg volwassen als ieder ander paard, dus absoluut niet op hun 2e jaar. Gewoon een kwestie van geld, hup koersen, snel kijken of ze hun kwalificatie halen en zoniet, hup snel er weer uit. Vind het persoonlijk altijd zo'n l*llig gezicht van die baby's voor de sulky......Hun lijf krijgt gewoon de tijd niet vandaar dat ze zo vaak vroegtijdig afgeschreven zijn Scheve mond (buiten degenen om die niet snel genoeg zijn) Het is geen lekker wereldje

prompter

Berichten: 11100
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 01:11

Dank je wel narretje Boos!. Ik doe er alles aan om het zo goed mogelijk te maken voor mijn dravers, word ik betitelt als "geen lekker wereldje"...

Niet iedereen is hetzelfde, zoals in elke tak van paardensport heb je goede en slechte eigenaren, maar jij scheert de goede gelijk over 1 kam met de slechte

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 01:20

ik ken een dravertje wat afgekeurd was opd e renbaan omdat hij niet goed genoeg was en als 2 jarige al liep. maar nu is het beestje 9 en loopt een l proefje.
dus niet alle dravers zijn gelijk op oid.

ikkies
Berichten: 120
Geregistreerd: 05-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 09:07

Ik kom ff prompterjte steunen, je kunt rustig gaan beleren als 2 jarige, het is alleen niet verstandig om 5 dgn in de week zwaar te trainen. Ieder paard is anders!!!! onze hengst zijn we vrij vroeg hard mee gaan trainen hij is nu 5 jr en zo sterk als een beer. Onze merrie is nu bijna 4 jr. hier doen we ontzettend rustig mee omdat ze erg gevoelig is. Onze merrie van bijna 3 jaar gaat 2 keer in de week mee trainen. Je moet gewoon je paard in de gaten houden en dan weet je wat je kan trainen!!!!!
In polen lopen de 2 jarige al volop op de renbaan!!

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 10:06

*zucht* vroegrijp heet zoiets. En idd, lang niet alle dravers komen als twee jarige in de baan. Wij hadden twee 2 jarigen, warvan er eentje drie of vier koersen heeft gelopen, en daarna op rust is gegaan. De andere tweejarige heeft dat seizoen helemaal niet gekoerst, maar heeft afgelopen zondag zn eerste koers gehad (en gewonnen Schijnheilig ) Het verschilt per paard of het kan of niet. En er zijn ook dravers die op hun tweede koersen en op hun 13e nog.

en Ollivia: gecondoleerd, echt zwaar klote... Verdrietig

ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 19:42

de koers was in duidsland, daar staan al onze jonge paarden bij een trainer, en of een draver vroeg rijp is zal heus wel, maar er zijn ook dravers die het nog niet kunnen als 2 jarigen en ( wij ) laten die dan ook niet starte, maar ik geef de trainer niet de schuld van de dood, dravers zijn van karakter werkwillige dieren en ik hoor welleens dat ze ( zonder dat de trainer t weet ) kreupel zijn maar dan gewoon de koers lopen zo hard als ze kunnen, dus ik vind het dappere beestjes, maar soms doen ze iets te hart hun best!

daantjelover

Berichten: 391
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:45

ik vind het echt heel erg sneu.
khoop dat ze niet te veel pijn heeft gehad Verdrietig
maark dacht dat paarden die te vroeg ingereden waren altijd juist erg langzaam waren Verward (dat is mij verteld)

ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 20:54

die draver is niet ingereden maar beleerd en dat is een verschil, maar dat paard kon het wel aan maar heeft dus denk ik ook teveel gegeven om te winnen, en dravers die nog niet klaar zijn kunnen ook gewoon snel zijn en hebben mis ook wel last ergens van maar ze uiten het niet zo snel als bij een gewoon rijpaard!

langua

Berichten: 437
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Paradise city.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:07

ollivia schreef:
dravers zijn van karakter werkwillige dieren en ik hoor welleens dat ze ( zonder dat de trainer t weet ) kreupel zijn maar dan gewoon de koers lopen zo hard als ze kunnen, dus ik vind het dappere beestjes, maar soms doen ze iets te hart hun best!


De draver van wkoekoek is zo aan zn peesblessure gekomen. Hij wil gewoon altijd lopen Haha! Zo is ie kreupel geworden in een koers, maar hij liep gewoon op karakter de koers uit.
En vrienden van hun uit Engeland hebben zo ook hun beste driejarige verloren; been door de zijkant van de trailer, en moest ook afgemaakt worden Verdrietig

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:26

promptertje schreef:
Dank je wel narretje Boos!. Ik doe er alles aan om het zo goed mogelijk te maken voor mijn dravers, word ik betitelt als "geen lekker wereldje"...

Niet iedereen is hetzelfde, zoals in elke tak van paardensport heb je goede en slechte eigenaren, maar jij scheert de goede gelijk over 1 kam met de slechte


ik denk ook dat je in iedere tak van de sport goede en slechte eigenaren hebt..
over het beleren van 1 en 2 jarige dravers of volbloeds ga ik niks zeggen, want ik heb eigelijk geen verstand van de draf of rensport..
maar olivia.. heel veel sterkte ermee.. echt poedersuiker van zo'n jong paard